Poll behandeling bij P. van Meerendonk

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Voel je verbetering door de behandeling bij Paul van Meerendonk?

Nee, ben nu langer dan 1,5 jaar bezig
3
13%
Nee, ben gestopt met behandeling zonder dat er verbetering was
9
39%
Ja, ben korter dan een half jaar bezig
4
17%
Ja, ben 0,5 tot 1 jaar bezig
3
13%
Ja, ben langer dan 1 jaar bezig
4
17%
 
Totaal aantal stemmen: 23
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Hi dank je aoife. Ik kende dit topic al, maar ik zou liever hier schrijven eigenlijk. Maar als er geen animo is dan ga ik daar wel meelezen :-)
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

Hoi Tanto.
Dus jij volgt ook het epigenar protocol.
Ikzelf volg dit nu een week of 13,maar na een maand op de hoogste dosis te zitten ben ik geminderd naar de helft van de para epigenar-en epigenardruppels,want ik bleef me slecht voelen.
Het lijkt nu wel wat beter te gaan maar nog geen echte vooruitgang.
Hoelang ben jij bezig? En hoe gaat het nu?
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi tanto,

Interessant als je ook(?) het Epigenar Protocol volgt. Ik volg het zelf niet, maar ben wel benieuwd hoe de ervaringen van andere mensen zijn.
Ben je gestopt met de behandeling bij DML? Of niet?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ja ik ben gestopt bij DML.
Ik ben nu ruim 4 weken bezig en even gestopt omdat ik een zeer ernstige terugval heb en de medicatie niet verwerken kan. Het viel me wel op dat vorige week opeens uitslag kreeg en krampen onder mijn voet dus ik denk dat de bart zich aan het verweren is. Maar is ws wishfull thinking. Ik hoop dat ik binnenkort weer verder kan met de behandeling als ik voldoende ben opgeknapt. Ik ben wel van plan dit protocol te blijven proberen tot het einde van 2013, ik hoop dat dat lukt dat ik niet weer moet afhaken.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Wel leuk dat hier meer mensen zijn die dit protocol volgen :-)
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

Ja vind ik ook.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hi tanto en josje,

Ik vind het zeker leuk en interessant :wink:!

Anders delen jullie, jullie ervaringen hier in dit topic? Is PvM niet de enige ME/Lyme arts in Nederland die met het Epigenar Protocol werkt?

Veel sterkte en succes!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Nou ja ik heb nu niet zoveel te melden natuurlijk vanwege pauze. Ik zal denk ik tzt wel even een poll maken, vind ik toch wel interessant. Maar ben nog niet zo lang bezig en wacht er nog even mee. Hoop ik dat ik het niet vergeet.
Gebruikersavatar
nyx
Donateur
Donateur
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 okt 2010, 13:03

Bericht door nyx »

Ik ben nu 2,5 mnd bezig maar ook ik heb mijn dosering moeten verminderen.
De klachten werden te erg. Heb net een rustpauzetje gehad en moet nu weer met de halve dosering van bepaalde supplementen verder. Maar de klachten komen gelijk weer terug.

Ergens een goed teken maar het moet nog wel lichamelijk uit te houden zijn.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Oh jij ook al aan het minderen. Wat minder je precies? Ik was nog niet eens begonnen eigenlijk, maar goed, moet me er maar even bij neerleggen. Probeer de klei wel te nemen nu.
Gebruikersavatar
nyx
Donateur
Donateur
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 okt 2010, 13:03

Bericht door nyx »

ik moet de para epigenar en de epigenar druppels halveren ipv 10 nu 5 druppels en als het een dag heel slecht gaat de dag erna niets innemen.
Overige supplementen wel gewoon blijven nemen

Eerst moest ik ook 2x p.d. klei en vit C poeder nemen nu 1x

Evt. kon ik ook nog de burbur verhogen tot 4x 10 drup, max 4x p.d. 20 druppels. Moet zelf maar een beetje experimenteren. Wel lekker makkelijk afgedaan vind ik zelf (zoek maar uit)

Burbur en klei zijn voornamelijk om het lichaam zo snel mogelijk te ontgiften. Begreep ik.

Als je nu alleen de klei neemt zou ik je adviseren om ook de Vit C te nemen anders heb je grote kans dat je verstopt raakt.

Hoop voor je dat je je snel in staat voelt op je kuur weer op te pakken.
Hopelijk op weg naar een snel herstel

Succes
Gr.
Nyx
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Hi Nyx,

Uiteindelijk zal je toch zelf moeten uitzoeken hoe je haalbaar houdt. Helaas.
Vit C neem ik ook inderdaad tegen de verstopping en ik neem ook de burbur.

Op dit moment is het herstel ver te zoeken. Het zou wel fijn zijn al het ooit eens wat beter zou gaan..pfff. Ik hoop dat jij snel vooruit gaat.
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

Hallo allemaal
Hoe vergaat het jullie met de epigenar?
Ikzelf wil maar niet vootuitgaan,zit nog steeds maar op de helft van de druppels en weet na bijna 4 mnd niet of ik wel door moet gaan,ook omdat het eigenlijk allemaal te duur is,maarja wat moet je anders?
Zijn er hier wel mensen die al vooruitgaan?

Groetjes.
Gebruikersavatar
searchfortruth
Beginner
Berichten: 88
Lid geworden op: 10 jan 2013, 13:03

Bericht door searchfortruth »

Even een brutale vraag en anders eventueel via pm klopt het dat je met de epignar protocol zo rond de 200 a 250 p/maand kwijt ben of zelfs nog meer?

Tegen mij zei die dat je het minimaal 9 a 12 maanden moet volgen, voordat je echt effect gaat bemerken.
Wil na de anti-biotica [chemische variant] ook met deze protocol beginnen.
Lees alleen weinig mensen met echt succes met deze protocollen, althans op internet lijkt dat zo of niet goed genoeg gezocht.

Is het raadzaam om ook een multivitamine erbij te nemen?
Mensen met ME/Lyme hebben neem ik aan wel vaak een tekort aan belangrijke vitamines doordat het lichaam helemaal ontregeld en ziek is.
En is de protocol inname te doen of veel gedoe?
Gebruikersavatar
nyx
Donateur
Donateur
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 okt 2010, 13:03

Bericht door nyx »

Hai searchfortruth,

Wat de kosten betreft. Dat komt idd wel aardig overeen(helaas). Daarnaast komt ook nog dat je (telefonisch) consulten en andere medicatie moet betalen. Dit dan 9-12 mnd.

Ik heb eerst ruim 4 mnd verschillende AB kuren gehad en volg nu 3 mnd het Epigenar protocol.
Mijn bevindingen kun je lezen op:
http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.p ... &start=140

Wat het succes/verbetering betreft. Vertelde hij nog dat het wel goed was als je (veel) reacties had op het protocol want als dit niet het geval zou zijn dan zou de kuur niet aanslaan. Wel is het zo dat als het na een halfjaar nog niet beter gaat dat het dan ook geen zin heeft om de behandeling voor te zetten want dan is het ook niet effectief.

We moeten door de klachten heen om uiteindelijk verbetering te merken. Hoe vervelend dan ook.

Ik zit nu op de helft dus als ik over 3 mnd geen verbetering merk dan heb ik dat voor me als punt gesteld om dan te stoppen met de behandeling. Maar we hopen natuurlijk dat het tegen die tijd een stuk(je) beter gaat.

Multi's kunnen denk ik geen kwaad. Ik ze zelf niet.
Inname is vind ik wel goed te doen. 15 min voor ontbijt dan na een uur klei en Vit C (kan ook 's avonds) en 's avonds 30 min voor maaltijd weer een lading pillen en druppels
Maar je bent er wel veel mee bezig. Pillen komen m'n ...... uit
Plaats reactie