Dieet Christine Tobback

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

bloemetje schreef:Er is een voortdurende discussie over havermout, of dit wel of niet glutenvrij is. Ik laat het maar weg voor de zekerheid.
Havermout is van nature glutenvrij, maar de havermout die in de supermarkten verkrijgbaar is, wordt op het land of tijdens het verwerken vaak besmet met tarwe. Er is wel glutenvrije havermout verkrijgbaar, die zou je gerust moeten kunnen eten.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ik weet niet waar ik deze vraag anders moet stellen, maar ik dacht dat Christine Tobback een voorstander is van Himalaya zout? Waar is dit ook alweer goed voor?
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

bloemetje schreef:Ik weet niet waar ik deze vraag anders moet stellen, maar ik dacht dat Christine Tobback een voorstander is van Himalaya zout? Waar is dit ook alweer goed voor?
Van Christine heb ik dit eigenlijk nog niet gehoord... wel hier op het forum van een aantal andere patiënten (die ook bij DML/Chr Tob gaan of gingen; maar heb nooit meegekregen dat dat ook effectief de bron was van die tip)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Enig idee waar ik hun verhaal kan terugvinden? Iemand die me in het kort het voordeel van Himalaya zout kan uitleggen? Thanks mensen!
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Achja 'voordeel' en voordeel... bewezen is er niks, maar 'men' beweert dat, omdat het niet gebleekt/gerafineerd is, het gezonder zou zijn, meer is het denk ik ook niet :)


Zelf geloof ik weinig in dat soort dingen (of als het waar is, dat het verschil zo miniem is dat het verwaarloosbaar is), maar heb het toen wel geprobeerd.
M.i. is het iig smaakvoller op een of andere manier, gewoon tafelzout moet ik ondertussen niet meer (geen idee, maar het smaakt raar/slechter). Tegenwoordig wisselen we af met andere zouten als van dat bretoens of mediterraan zeezout enz, als je toch al weinig of geen kruiden mag is het zowiezo lekkerder van wat te experimenteren met betere kwaliteiten zout :)


Alles wat er over Himalayazout gezegd is in het verleden, is het gemakkelijkste terug te vinden door in de forumzoekfunctie, op "himalayazout" te zoeken, en het vakje bij Weergave als "Berichten" in te stellen - standaard staat het nl. op 'onderwerpen' maar dan vind je moeilijker de juiste post in 40-pag.-lange threads.

(als je dan op de kleinere versie van de topicnaam klikt tussen de resultaten, kom je meteen op het juiste punt in die thread terecht; dus niet op de grote die bovenaan elk resultaat staat, maar degene in de balk daaronder, zoiets als "Forum: Weblogs Geplaatst: 12 Mar 2013 - 12:05 Onderwerp: Mijn verhaal, 2" )


Is mss wat flauw om als antwoord te geven "zoek het zelf op" ;) maar volgens mij is dat makkelijker dan hier 25 links te posten naar elke voorkomst van het woord Himalayazout (dan kun je zelf meteen selecteren wat je relevant vindt)
Ik weet weinig.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Ik gebruik guerandezout, zou nóg beter zijn ;-) is ongeraffineerd zeezout, wordt ook Keltisch zeezout genoemd.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Dat is die bretoense die ik bedoelde :) zeker in grotere brokkels, is da keilekker op patatjes in den oven.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Bloemetje
op
www.Fascinerend Himalayazout.nl

vind je alles over himalaya zout,ik vind het erg interessant.

liefs
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Voor wie een iPhone of iPad heeft is er nu een app die je helpt met voedselallergieën, zelfs de histamine staat vermeld. Wel geloof ik vnl in het Engels, maar ms toch handig?

http://www.culy.nl/gadgets/handige-app- ... olerantie/
Gebruikersavatar
claireuyl27
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2014, 11:35

Christine Tobback

Bericht door claireuyl27 »

ik kan pas in july bij Christine terrecht, nu vroeg ik mij af of iemand misschien het eliminatie dieet in een doc bestandje heeft zodat ik er alvast mee kan beginnen :)


gr, claire (claireuyl@gmail.com)
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Christine Tobback

Bericht door bloemetje »

Hi Claire,

Ik zie dat dit je eerste berichtje is hier op het forum. Welkom aan boord! Stel je jezelf elders nog even voor? We zijn altijd benieuwd naar nieuwelingen.

Ik heb nooit een officieel dieet van Tobback gevolgd, dus ik kan je niet helpen. Ms is het ook beter om het onder begeleiding van haar te doen? Ik snap dat je staat te trappelen om aan iets nieuws te beginnen, maar wellicht is haar expertise hierbij belangrijk. Misschien kan iemand die wel bij haar in de praktijk is geweest daar iets over zeggen?

Fijne dag, groeten, Bloem
Plaats reactie