Histame - Daosin (voedselintolerantie)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

Karen: dat is het beste wat je kan doen, langsgaan bij een allergoloog, dan ben je zeker...
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

zeker doen karen
bij mij kwamen ze er achter dat ik tegen sommige groente.s niet kon
en nog meer dingen
want daar zat teveel histamine in en daar ben ik allergisch voor
alie
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Wie kent het middel Daosin, het lijkt op waar deze topic mee begon, op Histame.
Ik ben op zoek naar ervaringen, dan wel met een Nederlandse variant op dit middel, al lijkt dit niet te bestaan.
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

zonaanbidster: het gaat inderdaad over DAO en MAO, die remmen beiden histamine af. Histame schijnt van duitse orgiine, maar nu vooral vanuit de states te krijgen..., DAOsin ken ik niet , maar zal iets gelijkaardigs zijn. Het zou er opneer komen, dat je een kwartier voor je je geliefkoosde maaltijd, zo'n tablet neemt en je dan geen histamine problemen zult krijgen, zoals migraine, darmklachten etc... ik overweeg het wel eens te proberen. tis wel niet goedkoop in USA kost histame +/- 21 € voor 30 tablettes, het proberen waard misschien...
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

oke dan!!!!!
Ik overweeg het zelf ook, was optie van dm ivm vele intoleranties.
Maar ja niemand kent het middel, de apotheek niet, de huisarts niet, niemand gewoon.
Natuurlijk had ik op internet gezocht en daarom kwam ik op de gelijkenis uit met het middel dat jij noemt. Het werd me echter niet helemaal duidelijk hoe het werkt (Duits :cry: ) en de vertaler erover was zo onleesbaar dat ik na 2 zinnen de draad kwijt was. :roll:
Ben je zelf ervaringverhalen tegen gekomen?
Ik zou het dus ook af en toe willen proberen, bv als ik niet weet wat er precies in het te eten zitof als ik denk dit weet ik niet zeker..... Sinds een eeuwigheid was ik naar een uitzonderlijk rustig restaurant geweest voor een verjaardag, alles gezegd waar ik niet tegen kon. Kok hield er rekening mee. tjaaaaaaaaaa dat zal dus best, maar het werd een ramp. Zal niet in detail treden, maar aangezien je ervaring hebt, zul je het wel begrijpen :wink:
Jij hebt zeker ook niets Nederlands gevonden wat dicht genoeg in de buurt komt he, ivm verzekering etc?

groetjes!
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Kan je door die DAO of MAO ook genezen van je intoleranties?
Of is dat iets dat ik uit mijn koppeke moet zetten om te genezen?
Ik ga het produkt toch ook wel bestellen, hoor, geeft je toch wat meer bewegingsruimte, he.
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

Volgens mijn kennis is het zo, dat je van voedselintoleranties kan genezen, als je ze maar lang genoeg volledig weglaat in je voeding. Maar die histamine gevoeligheid, ik denk niet dat je daar veel kan aan doen. Maar stel je moet naar een feestje, waar van alle lekkernijen zjin en een glas alcohol, zodat je al weet, oei oei morgen wordt weer ziek zijn, wel, dan kan deze DAO er wel voor zorgen dat je mogelijks geen klachten hebt.... Toen ik bij de dietiste van prof DML was, was dat m'n laatste vraag, is er geen medicatie tegen intoleranties etc..., toen zei ze ja, maar niet in Belgie, ze zijn toen vaag iets van DAO en MAO, en zo ben ik beginnen zoeken en op het product Histame gekomen, 30$ voor 30 caps, dus zo'n 21 euro...
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Zou je door het histamine niveau te verlagen (aannemende dat al die mensen ook leaky gut hebben) de darmen en het lichaam niet zoveel rust kunnen geven dat er een soort van herstel gaat optreden doordat de darmen kunnen herstellen?
In dat geval denk ik helemaal verkeerd nu met mijn doel af en toe inzetten van die DAOsin. Ik heb mijn plan nog niet en weet niet of het daarin komt, had echter vast dat doorgekregen dat ik dat moest nemen.
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

als je leaky gut hebt, komt er zoiezo teveel histamine in je bloed. door leaky gut te herstellen zal dat al veel verminderen. ik twijfel er wel aan dat DAOsin of Histame je leaky gut gaat herstellen, dat zal op een andere manier moeten gebeuren. DAOSni en Histame, zullen gewoon zorgen dat de histamine rapper afgebroken wordt en je zo minder klachten zult hebben...
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Ja je zult gelijk hebben, ben ik bang....
Vandaag wat prijzen vergeleken.
Wat de internationale apotheek vraagt weet ik nog niet maar vanuit Belgie kost het 45 euro, inclusief verzenden. Deze internetsite leert me dat het ook anders kan: http://www.sciotec.com/eng/order_form_1.shtml
Alleen die gaan voor een afname van 3 doosjes en ik wil er maar 1....101 euro gedeeld door 3...Veel goedkoper dus! Dus als nog meer mensen dit willen, is delen van het pakket wellicht een optie?
Waarom ga je voor Histame eigenlijk, heb je de verschillen DAOsin-Histame bestudeerd? Histame is zoals het lijkt goedkoper? Maar inhoudelijk?
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

zonaanbidster: ik heb gelezen dat DAOSin en Histame, krak dezelfde producten zjin, maar in USA noemt het Histame en in Europa DAOSin. Ik heb ondertussen 1 doosje van 30 Histame besteld bij iherb.com, komt alles samen op 34 dollar, dus zo'n 23 euro inclusief verzendingskosten, daar zal wel nog 21% btw bijkomen voor import in belgie, dus zal ik waarschijnlijk op 27 euro komen. ben benieuwd naar de werking...
Esmee
Beginner
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 nov 2005, 17:55

Bericht door Esmee »

Ook ik loop al een tijdje met de gedachte dat histamine bij mij wel eens een probleem zou kunnen zijn. Lastig. Ik zelf slik cinnarizine hiertegen. Dit is een middeltje tegen duizeligheid en misselijkheid (ooit tegen ernstige duizeligheid voorgeschreven gekregen), maar nu gebruik ik het dus hiertegen. In de bijsluiter staat dat het een anti-histamine is. Gewoon zonder recept bij de apotheek te krijgen, niet duur. Is dat niet wat? Of denk ik nu te simpel?
Groetjes,
Esmee
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hallo,

Ik heb gelezen dat citroenmelisse het histaminepeil verlaagt.
Dus, ik heb thee gekocht van citroenmelisse en een middeltje van Arcocaps, Melisse. Daar zitten 45 capsules in, je moet er wel 4 per dag van nemen, maar kostte maar 7 euro.
Ik ga nu eerst dit es proberen, en laat jullie weten of het werkt.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Hebben jullie baat gehad bij het dieet dat christine Tobback voorschrijft. Ik ben nu een halve week bezig en voel me wat slechter dan voordat ik begon. Ik hoop dat ik er binnenkort wat profijt van heb, want ik vind het vrij streng. Zelfs de producten die goed gekeurd waren in mijn voedselintolerantietest mag ik niet.

Als een mug mij steekt krijg ik ook altijd enorme zwellingen, die na een halve dag weer verdwijnen tot de grote van een normale muggen bult. Het jeukt ook enorm en ik word altijd wakker als een mug mij steekt. Misschien heeft dat ook met histamine gevoeligheid te maken.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

hai esmee,

Nee je denkt niet simpel; ik wiljuist een simpel middel.
Echter bv zyrtec of nalcrom werden afgedaan van dat dat echt iets anders was. Dus??? Ik ken het door jou genoemde merk niet, zal ns kijken.

Fijn dat jij het probeert Karolien, hoop heelegoistisch dat je snel :wink: begint ; wie weet speest het veel kosten uit.

Anders dan maar geen DAOsin misschien maar Histame.

groetjes!
Plaats reactie