Wie kent een behandelcentrum voor als je bedlegerig bent?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Wie kent een behandelcentrum voor als je bedlegerig bent?

Bericht door robin123 »

Voorheen had je dat revalidatiecentra een afdeling hadden voor omgaan met pijn en daarbij ook vermoeidheid. Daar verbleef je dan ook. Nu kan ik dat nergens meer vinden.

Ik zit met het probleem dat ik bedlegerig ben (enkele meters lopen en max 10/15 min zitten) Daarbij kom ik bij geen enkel behandelcentrum dat ik ken.

Weet iemand een behandelcentrum dat ook maar iets voor mij zou kunnen zijn?
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Het Roessingh of het wat is geen idee.
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Bericht door robin123 »

Geen slecht idee. Maar ik ben er al bekend mee en het programma was destijds als volgt: 5 werkdagen daar zijn, weekend en de week erop naar huis en dan weer 5 dagen daar.

De trip overleef ik alleen niet, zelfs niet met een ambu.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

De behandelcentra waar ik o er gehoord heb, zijn revalidatiecentra en gebruiken doorgaans CGT/GET. Je moet dus je activiteiten uitbreiden al voel je je nog zo beroerd.
Er zijn veel verhalen bekend van mensen die hier slechter uur komen dan ze erin gegaan zijn.
Vermoeidheidkliniek in Lelystad heeft ook een locatie in Tiel waar je opgenomen kan worden. Ook hier is nogal wat kritiek op.

Ik weet wel dat dr. Visser ook wel op bezoek gaat bij patiënten die niet naar hem kunnen komen. Hij gaat echt uit van een biologische oorzaak en geen psychische. Zowel ikzelf als anderen hebben goede ervaringen met hem.
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Bericht door robin123 »

Heb je meer informatie over de uiteindelijke behandeling bij dr. Visser? Want ik heb informatie opgevraagd en eigenlijk was de mail die ik terug kreeg nogal vaag. Ik zou wel wat tests krijgen en na de diagnosefase zou hij een op mij aangepaste behandeling starten. Ik ben benieuwd wat dat zoal in mag houden.

Als dr. Visser een huisbezoekje eraan wil wagen, dan kan ik natuurlijk altijd daarover navraag doen aan de man zelf.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik ben ook bij dr. Visser geweest. Volgens mij neemt zijn vrouw meestal de telefoon op. Als je hem persoonlijk mailt werkte voor mij het beste toen. Of per telefoon maar via via ging niet zo goed. Ik denk dat het ook nogal een beetje vaag is omdat hij verschillende dingen probeert bij verschillende mensen wat maar passend kan zijn. Heb ook diverse tests bij hem gehad. Verder geen behandeling.

Even kijken of je verzekering wel dr. Visser vergoed want zoals ik zit bij het zilveren kruis en die vergoeden hem inmiddels niet meer.
Plaats reactie