Gebruik van D-ribose voor meer energie

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Gebruik van D-ribose voor meer energie

Bericht door agnes »

Op advies van dr. Visser ga ik binnenkort gedurende 6 weken D-ribose gebruiken in de hoop dat mijn energie wat verbetert.
Zijn ervaring is dat ca. 40% van de mensen er baat bij heeft. Hopelijk hoor ik bij die 40 %.

Ik zal hier laten weten wat mijn ervaring is. Het advies was om de goedkoopste site te zoeken om het te bestellen. Dat is bulkpowders.nl geworden.

Ik had nog nooit van D-ribose gehoord.
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Hoop doet leven!
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Wel na het eten gebruiken, op nuchtere maag word ik er erg flauw van in mijn hoofd
Gast

Bericht door Gast »

Sarah Myhill raadt dit ook aan in haar boek over ME/CFS. Ze zegt wel dat het een suiker is dus dat je het het beste kan gebruiken als je een keto/paleo dieet hebt, zodat je bloedsuikerspiegel er niet te veel van gaat schommelen.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Ik ben nu 2 weken bezig met 3x daags 2,5 gram maar merk (nog?) geen effect.
Weet iemand of dat later nog kan komen? Over een week moet ik 3x daags 5 gram nemen.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ik zou zeggen: probeer het vooral een iets langere tijd? Maar alleen als jij je daar prettig bij voelt, uiteraard. Ik heb het best een poos geprobeerd (zie eerste link van Zuiderzon), omdat ook Teitelbaum het in zijn boek 'From Fatigue to Fantastic' uitlegt. Op Goodreads vind je mensen die idd verbetering hadden n.a.v. zijn boek en sommige i.d.d. door D-ribose.

Succes, hoor!
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

bloemetje schreef:Ik zou zeggen: probeer het vooral een iets langere tijd? Maar alleen als jij je daar prettig bij voelt, uiteraard. Ik heb het best een poos geprobeerd (zie eerste link van Zuiderzon), omdat ook Teitelbaum het in zijn boek 'From Fatigue to Fantastic' uitlegt. Op Goodreads vind je mensen die idd verbetering hadden n.a.v. zijn boek en sommige i.d.d. door D-ribose.

Succes, hoor!
Met dr. Visser afgesproken om het 6 weken te gebruiken. Eerst 3 weken 3x daags 2,5 gram en daarna 3x daags 5 gram. Vandaag met de 5 gram begonnen. Ben benieuwd of dat nog effect heeft.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Ik heb D-ribose 5 weken geprobeerd, maar geen enkel effect. In overleg met dr. Visser nu gestopt.
Jammer, maar helaas.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ach wat jammer. Nouja het was te proberen toch!
Plaats reactie