Nijmeegse Lyme-studie teleurstellend voor patiënten

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Nijmeegse Lyme-studie teleurstellend voor patiënten

Bericht door soof »

oh PLEASE

of is 3 maanden genoeg vinden jullie?
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
nicoda
Beginner
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 aug 2013, 15:37

Bericht door nicoda »

Bah, vooral de toon stoort me. Ze brengen het als een soort positief nieuws dat zelfs een lange(re) kuur dus geen verschil maakt. "Gelukkig, ook dat helpt niet" :? In plaats van te focusen op het feit dat er in beide gevallen maar een lichte verbetering is opgetreden. Dat zou medici toch vreselijk dwars moeten zitten?
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Vanavond 28-4 bij Nieuwsuur aandacht voor de ziekte van Lyme. NPO 2 na 22.00 uur ( NL).

Ariadne
Gebruikersavatar
kik
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 sep 2011, 10:18

Bericht door kik »

12 weken lijkt mij te kort voor conclusies. Dit is inderdaad ook een vervelende toon Voor onderzoekers van de ziekte van Lyme lijkt de uitkomst van de PLEASE-studie niet helemaal onverwacht te komen.
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

even advocaat van de :twisted: spelen; aan de andere kant is dat ze het uberhaupt onderzoeken en door Níjmegen nog wel al heel wat en was een langere kuur lijkt me niet door de comissie die onderzoeken moet goedkeuren gekomen

eerst Rituximab, nu dit, ze zijn daar echt van het psychische padje af!
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

en nu weer als mezelf: wie merkt er nou niet het verschil tussen AB en placebo??

net Nieuwsuur gezien Ariadne, goed item
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

We hebben vorig jaar natuurlijk hier veel discussie op het forum hierover gehad. Aantal maanden geleden stond in de VK nog een stuk over q koorts. Er stond zo iets van : na onderzoek is nu aangetoond dat mensen last hebben van wetenschappelijk onverklaarbare vermoeidheid naar aanleiding van een q koorts infectie. Interessant dus. Ik hoop dat mensen bezig zijn uit te vinden waardoor die vermoeidheid veroorzaakt wordt. Lijkt me ook van belang voor een verklaring van ME.
Plaats reactie