b12 injecties bijwerkingen?

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jayz
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 dec 2012, 18:25

b12 injecties bijwerkingen?

Bericht door jayz »

Hoi,

Ik ben vorige week begonnen met mijn nieuwe oplaadronde voor de vitamine b12. Ca 1,5 jaar geleden had ik dit ook al en toen viel ik in het begin flauw, de allereerste keer en nog een x of 3 erna had ik de neiging om flauw te vallen. Daarna ging het eigenlijk prima.

Om diverse redenen was ik even gestopt maar nu dus weer begonnen. Nu heb ik sinds de eerste spuit vorige week donderdag extreme hoofdpijn die maar niet weg wil en ik had donderdag op de dag van injectie super veel dorst.
Vandaag ben ik toch voor de volgende injectie gegaan en ik merk dat ik weer extreem veel dorst heb. Jan drinken wat ik wil maar het gaat niet weg. Is dit een bekende bijwerking? Ik merk echt zo'n 2 min na de injectie dat de dorst op komt zetten.
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

b12 injecties bijwerkingen?

Bericht door vital »

Ik heb eigenlijk nog nooit bijwerkingen ervan gehad, maar iedereen reageert anders zeker...

(Enkel als het te vlug wordt gezet, dan doet mijn been een half uur pijn.)
Gebruikersavatar
flowerpower3
Actief lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:44

b12 injecties bijwerkingen?

Bericht door flowerpower3 »

Welk merk heb je? Er is daar verschil in, bij het ene merk (Centrafarm) zit er een hulpstof bij waar veel mensen niet goed op reageren. Bij het merk Takeda is die stof weggelaten en zou je dus geen problemen moeten ondervinden. Enige bijwerkingen die kunnen voorkomen is pijn van de injectie en acne na een aantal injecties.

Mij lijkt 2 minuten na de injectie wel erg snel om een reactie te krijgen op het middel, vanuit gaande dat je goed geïnjecteerd word namelijk in de bilspier of bovenbeenspier. Dit zijn dikke spieren en het idee is dat door de B12 daar te spuiten dat de afgifte hiervan traag verloopt en je er zo het meeste profijt van hebt.

Ik merk niks van de injecties, alleen spierpijn als ik de spier direct teveel belast.
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Puistjes zijn inderdaad een bijwerking die bij alle merken B12 injecties kunnen voorkomen. Vervelend, maar na verloop van tijd gaat dat over
Ook kunnen in het begin de klachten die je hebt juist verergeren ipv beter worden, maar ik praat dan vanuit behandeling voor B12 tekort, ik weet niet hoe dat zit als je de injecties gebruikt mbt CVS/ME

Dorst lijkt mij ook geen verband houden met de injectie, zeker niet zo kort daarna. Ben je niet te gespannen als je injecteert?
Plaats reactie