Lyme en co’s: Info/Nieuws/Ervaringsverhalen

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

bellatordelux
Gevorderd lid

Bericht door bellatordelux »

Afbeelding

Dr. Richard Horowitz on Babesiosis - NorVect 2014

Dr. Richard Horowitz held a very informative presentation on co-infections at The NorVect Conference 2014 in Norway. Here is an excerpt of the presentation where he talks about Babesia.

Kijk hier
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
bellatordelux
Gevorderd lid

Afbeelding
Epstein Barr virus(EBV)=Mono(-nucleosis)=Glandular fever=Kissing disease=Pfeiffer
only Insights to share
bellatordelux
Gevorderd lid

Afbeelding

The Epstein–Barr Virus Wears Chain Mail
Electron microscopy reveals a meshlike protective layer in the viruses that cause herpes and mononucleosis, among other disorders
October 13, 2014 |By Diana Crow

The Epstein–Barr virus and its relatives in the herpesvirus family are known for their longevity. They persist in host tissues for years, causing diseases like mononucleosis, Kaposi's sarcoma and herpes, and are notoriously difficult to kill. University of California, Los Angeles, biophysicist Z. Hong Zhou thinks the secret to herpesviruses' resilience may be a layer of microscopic chain mail.

Lees verder Bron: ScientificAmerican
only Insights to share
bellatordelux
Gevorderd lid

Afbeelding

Dr. Alan MacDonald, Borrelia - diverse Morphologies, NorVect 2014

Dr. Alan MacDonald held the presentation: "Borrelia -diverse Morphologies in culture and in Human Infections" at the NorVect Conference 2014. Here is an excerpt of the presentation.

Kijk hier
only Insights to share
bellatordelux
Gevorderd lid

Afbeelding

HET ANDERE NIEUWS - 21 oktober 2014
De ziekte van Lyme ontraadseld
(Rinno Heidstra) Een logische aanpak voor duurzaam herstel

De ziekte van Lyme wordt vaak als een geheimzinnige, ernstige, aandoening beschreven die door een kwaadaardige ziekteverwekker wordt veroorzaakt. Feit is dat besmetting heftige en uiteenlopende klachten kan veroorzaken en dat de behandelingsresultaten in die gevallen teleurstellend zijn. Maar er is een aanpak die resultaat biedt door op een gestructureerde wijze het immuunsysteem te herstellen en te leren de ziekteverwekker aan te pakken.

Lees verder Bron: EarthMatters
only Insights to share
bellatordelux
Gevorderd lid

Afbeelding

Dr. Armin Schwarzbach on diagnostic tools for Lyme and co-infections, NorVect 2014

Dr. Armin Schwarzbach held a presentation on the Eli-Spot test at the NorVect conference 2014. In this excerpt he talks about the importance of looking at the T cells to check for illness activity, and the limitations we see in the current serological tests, such as ELISA.

Kijk hier
only Insights to share
bellatordelux
Gevorderd lid

Afbeelding

Hopeforlyme.nl
17 uur geleden • Bewerkt

Belangrijke mededeling!

We wisten al langere tijd dat dit moment eraan zat te komen maar we hebben nu toch in goed overleg de moeilijke beslissing genomen. Joshua heeft besloten om zijn functie (als voorzitter) binnen de Stichting Hope For Lyme neer te leggen voor onbepaalde tijd. Vanwege verslechtering van zijn gezondheid en privé omstandigheden is het voor hem onmogelijk geworden om door te blijven gaan. Joshua kennende zal hij nooit opgeven en zal de toekomst (gezondheid) uit moeten wijzen hoe zijn rol zal worden binnen de Stichting.

Lees verder en bron: FB HOPEFORLYME
only Insights to share
bellatordelux
Gevorderd lid

Afbeelding
only Insights to share
bellatordelux
Gevorderd lid

Afbeelding

Dr. Joseph Burrascano Jr: History, Clinical Presentations, Testing and Diagnosis at NorVect 2014

Dr. Joseph Burrascano Jr. held the presentation Lyme Borreliosis- History, Clinical Presentations, Testing and Diagnosis at NorVect conference 2014. This is an excerpt of his presentation where he discusses the problems with serologic testing.

Kijk hier
only Insights to share
bellatordelux
Gevorderd lid

Worldwide distribution of Multiple Sclerosis
Afbeelding
Worldwide distribution of Lyme Disease
Afbeelding
only Insights to share
bellatordelux
Gevorderd lid

Afbeelding

Nieuwe manifestatie van Borrelia bacterie!

Na ongeveer 8 jaar bezig te zijn met donkerveld microscopie en mijn onderzoek naar de Borrelia bacterie, ben ik een nieuwe manifestatie van de Borrelia bacterie tegen gekomen. Zowel de cyst vorm, de Rondvorm als de L-vorm waren mij al enige jaren bekend en heb ik menigmaal onder de microscoop mogen aanschouwen. Maar na dagen kijken en proeven doen op één en hetzelfde preparaat kwam ik tot een nieuwe ontdekking.
Deze nieuwe vorm noem ik de naaldvorm.

Lees, kijk verder Bron: LymeBehandeling.nl
only Insights to share
bellatordelux
Gevorderd lid

Afbeelding

Wielertalent Nieuwdorp: 'Mijn lichaam wil niet meer'

YERSEKE - De 24-jarige Nick Nieuwdorp uit Yerseke lijdt aan de ziekte van Lyme. Het voormalige wielertalent moest daardoor zijn carriére beëindigen. Het enige sportieve wat Nick Nieuwdorp nog kan, is voetballertjes van Yerseke trainen.

''Ik had de echte wil om iets te bereiken in de wielersport. Het grote doel was prof worden en dan bijvoorbeeld de ronde van Vlaanderen rijden. Helaas is dat niet gelukt, mijn lichaam wil niet en dan houdt het op'', zegt Nick Nieuwdorp.

Lees, kijk verder Bron: OmroepZeeland
only Insights to share
bellatordelux
Gevorderd lid

AfbeeldingAfbeelding

First case of tick paralysis found on the Coast
October 23, 2014 Christine Wood / Staff Writer

The first case of tick paralysis ever recorded in a wild animal was identified on the Sunshine Coast recently with the help of the Gibsons Wildlife Rehabilitation Centre (GWRC).

Hikers found a snowshoe hare seemingly paralyzed from the waist down while out on a trail near Burnett Road in March of this year. The rabbit was brought to GWRC where Clint and Irene Davy examined it and found engorged ticks feeding on the animal’s neck.

After about 100 hours of examination and research Scott surmised the western blacklegged ticks sent in caused the snowshoe hare to become paralyzed and led to its death.

Lees verder Bron: CoastReporter
only Insights to share
bellatordelux
Gevorderd lid

Afbeelding
only Insights to share
bellatordelux
Gevorderd lid

Afbeelding

Prof. Eva Sapi on biofilm at The NorVect Conference 2014

Prof. Sapi was one of the speakers at the NorVect conference 2014. The title of her talk was: "Biofilms and antibiotic resistance of Borrelia burgdorferi".

Kijk hier
only Insights to share
Plaats reactie