Poll over percentage mensen met Lyme op het forum.

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Ben je op Lyme getest?

Ja, positief Elisa/Western Blot (erkend)
2
8%
Ja, positief LTT/LBA/Vegatest
10
40%
Ja, negatief Elisa/Western Blot (erkend)
7
28%
Ja, negatief LTT/LBA/Vegatest
0
Geen stemmen
Nee, ik ben niet getest
4
16%
Overige, gelieve toelichting te geven
2
8%
 
Totaal aantal stemmen: 25
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

Bericht door marcog »

De eerste vraag is niet juist. Je moet de elisa test en LTT test scheiden en vragen: positief op basis van LLT? Een andere vraag: positief op basis van Elisa/en of western Blot? Ik ben benieuwd of er posiitef getest is middels Elisa en western blot. Ik denk namelijk dat alle positieven lymer's dit op basis van LTT melden hier op dit forum.
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

marcog schreef:De eerste vraag is niet juist. Je moet de elisa test en LTT test scheiden en vragen: positief op basis van LLT? Een andere vraag: positief op basis van Elisa/en of western Blot? Ik ben benieuwd of er posiitef getest is middels Elisa en western blot. Ik denk namelijk dat alle positieven lymer's dit op basis van LTT melden hier op dit forum.
Een poll zal wel nooit voor iedereen helemaal juist opgesteld zijn. Om nu te beweren dat de eerste vraag niet juist is, lijkt mij ook wel wat kort door de bocht.

(En ik vond je opmerking daarjuist ook niet zo erg gepast, blijkbaar ligt er jou iets op de lever....)
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

Bericht door marcog »

vital schreef:
marcog schreef:De eerste vraag is niet juist. Je moet de elisa test en LTT test scheiden en vragen: positief op basis van LLT? Een andere vraag: positief op basis van Elisa/en of western Blot? Ik ben benieuwd of er posiitef getest is middels Elisa en western blot. Ik denk namelijk dat alle positieven lymer's dit op basis van LTT melden hier op dit forum.
Een poll zal wel nooit voor iedereen helemaal juist opgesteld zijn. Om nu te beweren dat de eerste vraag niet juist is, lijkt mij ook wel wat kort door de bocht.

(En ik vond je opmerking daarjuist ook niet zo erg gepast, blijkbaar ligt er jou iets op de lever....)
Elisa test en Western blot zijn erkend, LTT nog niet vandaar dat het niet correct is deze in 1 vraag op te nemen. Dit is wel essentieel. Het maakt nogal wat uit of 15 mensen positief getest zijn met Elisa of LTT voor een poll. Wat mij op de lever ligt is dat er een soort van Lyme hype aan het ontstaan is hier op het forum op basis van LTT uitslagen. Hoewel ik denk dat er wel een subgroep is die lyme heeft. Het is hetzelfde als je denkt dat je chronische HIV hebt op basis van niet erkende testen.
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Ik stel voor dat je dan gewoon wegblijft uit dit topic, anders versterk je die hype misschien nog een beetje..
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hi marco,

De Elisa test is onbetrouwbaar dat is algemeen bekend.
Dat weten Nijmegen en Amsterdam hebben zij ook uitgesproken en daarom wordt er een nieuwe (lijkt op LTT?) test ontwikkeld door Nijmegen.

Innatoss: Bron: http://www.innatoss.com/focus/waarom-cellulaire-tests/

Informatie MEgids:
Wist je dat?: http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-136.html
Praktische info: http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-137.html

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 04 jun 2014, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

Bericht door marcog »

vital schreef:Ik stel voor dat je dan gewoon wegblijft uit dit topic, anders versterk je die hype misschien nog een beetje..
Misschien is het beter dat alle topics overs Lyme samengevoegd worden tot 1 topic, dan kunnen de ME patienten die overslaan of even inkijken. Het wordt nu wel erg veel Lyme terwijl er een Lyme forum en stichting bestaat voor Lyme patiënten.
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

Bericht door marcog »

louisa schreef:Hi marco,

De Elisa test is onbetrouwbaar dat is algemeen bekend.
Dat weten Nijmegen en Amsterdam hebben zij ook uitgesproken en daarom wordt er een nieuwe (lijkt op LTT?) test ontwikkeld door Nijmegen.

Informatie MEgids:
Wist je dat?: http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-136.html
Praktische info: http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-137.html

Groetjes, Louisa
hoi Louisa, het gaat mij erom dat in de poll duidelijk gevraagd wordt met welke test iemand onderzocht is. Lijkt mij toch een volkomen normale en legitieme opmerking. Vital wordt daar schijnbaar bozig van. Vreemd. Geen 1 test is betrouwbaar in de geneeskunde. Groeten, Marco
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hi marco,
marcog schreef:Misschien is het beter dat alle topics overs Lyme samengevoegd worden tot 1 topic, dan kunnen de ME patienten die overslaan of even inkijken. Het wordt nu wel erg veel Lyme terwijl er een Lyme forum en stichting bestaat voor Lyme patiënten.
Er mag hier op het forum over Lyme gepraat worden, zie ter info mededeling Team MEgids: http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... 9d804.html

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Er staat netjes in de titel "Lyme", lijkt mij, en een poll starten doe je sowieso in een nieuw topic.
Dus Marco zo moeilijk moet het dan niet zijn om het topic links te laten liggen.

Marco, je opmerking over dat het misschien beter zou zijn om de eerste vraag op te splitsen, daar valt wel iets over te zeggen, maar de manier waarop je dat naar voor brengt, dat vind ik iets minder...

En wat moet ik doen, een nieuwe poll opstarten met dan weer een topic extra over lyme :)
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Vital,

Heb je de Augsburg Poll al bekeken, zo ja wat valt jou daarbij op?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Ik heb nog niets ingevuld :? Wat moet ik invullen of telt mijn stem niet en zit ik hier voor spek en bonen :roll: :wink:
Dear Karma, I have a list of people you missed
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Melanie schreef:Ik weet niet wat ik in moet vullen :oops: Help
Ik wil het wel invullen voor diegene die nieuwsgierig is i.v.m de poll en resultaat.

Ik heb een test in het ziekenhuis gehad ( alweer enkele jaren geleden ) dus in de regulier en een test in het alternatief circuit de vegatest. Beide kwam geen lyme uit.
Ohja en beide testen zijn voor mij waardeloos!!! Als je begrijpt wat ik bedoel. 8)


beetje off topic.
Maja bij mij kwam er wel uit een bloedtest 12 jaar geleden toen ik vermoeid bleef #naeengriepdienooitmeeroverging toxoplasmose en/ofcytomegaly en oude sporen van pfeiffer.
Dan kies je maar voor de minst waardeloze test van beide om de poll in te vullen :)
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

Bericht door marcog »

vital schreef:
Melanie schreef:Ik weet niet wat ik in moet vullen :oops: Help
Ik wil het wel invullen voor diegene die nieuwsgierig is i.v.m de poll en resultaat.

Ik heb een test in het ziekenhuis gehad ( alweer enkele jaren geleden ) dus in de regulier en een test in het alternatief circuit de vegatest. Beide kwam geen lyme uit.
Ohja en beide testen zijn voor mij waardeloos!!! Als je begrijpt wat ik bedoel. 8)


beetje off topic.
Maja bij mij kwam er wel uit een bloedtest 12 jaar geleden toen ik vermoeid bleef #naeengriepdienooitmeeroverging toxoplasmose en/ofcytomegaly en oude sporen van pfeiffer.
Dan kies je maar voor de minst waardeloze test van beide om de poll in te vullen :)
Wat is dit nu voor een rare opmerking. Het hier toch om een serieus onderwerp. Zo wordt het een waardeloze poll als mensen 2 antwoorden gaan invullen of niet kunnen kiezen. Wie heeft deze poll gemaakt?
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Marcog,

Als je zoveel problemen hebt met Lyme en de Lyme topics waarom lees je hier dan en beter nog waarom post je hier dan?
Je wilt de Lyme topics toch negeren, nou doe dat dan.

Sorry mensen, ik ben lang beleefd gebleven hier op het forum, maar nu ben ik het zat!
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".

Wolfgang Eschker
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

marcog schreef:
vital schreef:
Melanie schreef:Ik weet niet wat ik in moet vullen :oops: Help
Ik wil het wel invullen voor diegene die nieuwsgierig is i.v.m de poll en resultaat.

Ik heb een test in het ziekenhuis gehad ( alweer enkele jaren geleden ) dus in de regulier en een test in het alternatief circuit de vegatest. Beide kwam geen lyme uit.
Ohja en beide testen zijn voor mij waardeloos!!! Als je begrijpt wat ik bedoel. 8)

Dan kies je maar voor de minst waardeloze test van beide om de poll in te vullen :)
Wat is dit nu voor een rare opmerking. Het hier toch om een serieus onderwerp. Zo wordt het een waardeloze poll als mensen 2 antwoorden gaan invullen of niet kunnen kiezen. Wie heeft deze poll gemaakt?
Je kunt geen 2 antwoorden invullen!
Dear Karma, I have a list of people you missed
Plaats reactie