Late stage Lyme DML???

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Klopt inderdaad zal het AB oraal zijn. Mijn huisarts helpt goed. Dus die kan het gewoon voorschrijven indien nodig.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Goed , meeste uitslagen zijn binnen.

Borrelia was dus twijfelachtig in Ausburg. Of borderline. Maar dus ook niet helemaal negatief .

En RED Labs was de CD57 laag en Chlamydia Trachomatis was positief.

Jaren geleden was de CMV en Bartonella positief.

Hoe dan ook. Beetje verwarrend want ik heb mij altijd jaarlijks op SOAs laten testen en nooit iets gehad eigelijk. En het laatste anderhalf jaar is er ( jammergenoeg) niks gebeurd. En ben ook getest . Dus tja.
Hoe kan ik dan toch een Chlamydia Trachomatis.
Is dit dan toch wel een co-infectie van Lyme??

Krijg nog verder informatie van DML, maar ik wil met hem praten dus hoe meer ik van te voren al klaar heb des te beter .
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Chlamydia, for example, create disease patterns such as Morbus Alzheimer, Multiple Sclerosis, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome
(CFS), myocardinal infarct, strokes, blood vessel inflammations and visual disturbances.

Dit vond ik hier : http://www.b-c-a.de/fileadmin/img/bca/P ... .07.11.pdf
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Chlamydia pneumoniae gaat wel dikwijls samen met borrelia. Maar ik denk dat van het chlamydia pneumoniae eerder zo is, dat ze door de borrelia-besmetting vrij spel krijgt, maar dat het eigenlijk geen co-infectie is.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ik snap het maar ja zoals ik al zei de Chlamydia Trachomatis is toch echt een SOA.
Maar ben altijd negatief getest.
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Misschien een niet zo goede test op Chlamydia Trachomatis vroeger? Ik lees dat NAAT zeer goed is, maar misschien heb je vroeger een ELISA-test gekregen die je vals negatief testte?
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Uh...heb me laten testen bij de GGD. En ook in het ziekenhuis in Zwitserland. Want daar woonde ik 7 jaar.
Zoals ik al zei elk jaar. Blijft raar. Ook omdat ik nog nooit iemand heb horen zeggen dat ie ziek is geworden na mij .
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Ik probeer maar mee te helpen denken. Ik ben wel benieuwd wat de uitleg dan effectief zal zijn...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Nee heel fijn dank je .

Ik ben ook zeker benieuwd.

Dat visual disturbances in die quote is wel iets waar ik me kan vinden . Is wel een van mijn grootste klachten . Naast de rest van de ME klachten.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Ben ook in begin van mijn ziekte plots positief getest voor die chlamydia. Ik denk dat dat weer een bacterie is je normaal gesproken bij je draagt maar lastig wordt door onze verlaagde weerstand. Het wordt ook niet altIjd behandeld door de artsen.

Deze gynaecologe behandelde het wel met zo'n kuur van een dag, maar daarna (door die kuur????) heel erg ziek geworden.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Hmmm. Wel raar allemaal . Normaal zou je zeggen dat die niet latent aanwezig zou zijn???

Was je daarop getest bij een normale arts? Ik bedoel geen RED labs ??
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ik heb even met de GGD gebeld. DML test op anti stoffen. De GGD op acuut. Dus daar ligt het verschil.
Ze zei dat het eventueel kan dat ik ook Chlamydia heb gehad maar zelf beter ben geworden. Vandaar de anti stoffen ondanks dat ik altijd negatief ben getest.
Vond het een geloofwaardig verhaal.

Dan is dus de vraag waarom veel Lyme Labs toch het over Chlamydia hebben. Misschien dat zoals eerder vermeld bij zo'n infectie dat Lyme makkelijker zijn gang kan gaan.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Als er antistoffen worden gevonden (IGg) moeten ze het geen infectie noemen, maar een teken van een eerder doorgemaakte infectie. Vreemd dat ze dat niet duidelijk maken.
Laatst gewijzigd door asje op 09 okt 2014, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

is er *gloek* dan ook een end stage?
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ze zei dat het eventueel kan dat ik ook Chlamydia heb gehad maar zelf beter ben geworden. Vandaar de anti stoffen ondanks dat ik altijd negatief ben getest.
Vond het een geloofwaardig verhaal.
Dit kan idd.
Laatst gewijzigd door asje op 09 okt 2014, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Life smells...
Plaats reactie