samento-banderol protocol

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

Ik moet mijn uren slaap erg in het oog houden,
heb behoefte aan 10 uur slaap !
neem Rivotril en 1/2 stilnoct om dat mee te bewaken

maar nu kan ik meer overdag,
zelfs met mijn kleinkindje bezig zijn, zoooo leuk !
al krijg ik daar dan weer tennis ellebogen pijn bij van het tillen, ....So What !
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

Ah, fijn voor je mira. Hoe verhoudt wat je nu kunt zich tot wat je eerder kon?
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

Ik heb trouwens veel Cumanda en wat Banderol/Samento over aangezien ik op het moment niet verder kom dan 1 druppel van beide. T.h.t. 4-2016 en voor de Banderol tot 8/2016 volgens de verpakking. Doe het voor 25 euro per flesje weg. 12 flesjes Cumanda, 4 Banderol en 2 Samento teveel op het moment.
Gebruikersavatar
wilhelmina
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 feb 2015, 11:49

Bericht door wilhelmina »

Wij kunnen waarschijnlijk 2 mensen gelukkig maken met 2 paketten van 9 maanden therapie ( volledige Cowden programma van Nutramedix ) te koop voor 930 Euro per stuk. ( is dus ongeveer 100 euro per maand ). Transport af te spreken want wij wonen in Spanje. Beiden 2 jaar in behandeling bij DML in Belgie geweest.( AB- SAPI etc...)CD- 57 cellen zaten op 25 en nu op 204, maar nog steeds veel CVS problematiek bij echtgenote. Paketten zitten nog ongeopend in dozen zoals ze bij ons geleverd zijn.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Kun je ook iets vertellen over jullie vooruitgang, voor zover? Ben wel benieuwd ernaar na 2 jaar behandeling.
Life smells...
Gebruikersavatar
wilhelmina
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 feb 2015, 11:49

Bericht door wilhelmina »

Je vroeg ons even iets van de 2 laatste jaren te zeggen. Ik ben 2 jaar bij DML in behandeling geweest en dat was 2 jaar van herxen, herxen en nog eens herxen.... Eerst een jaar van antibiotica en daarna een jaar het Sapi protocol.
Blijkt achteraf dat ik een genetisch defect heb om te ontgiften en dat heb ik geweten,!! Toen ik na deze 2 jaren me nog altijd super beroerd voelde ben ik naar een andere arts gegaan in Duitsland. Deze heeft alles super in kaart gezet en er blijkt behoorlijk wat fout !! Oa mitochondriopathie, gecompliceerd door een genetische afwijking van SOD en COMPT en de fase 1 en fase2 ontgiftiging zijn defect, maar ik heb wel een serieuze zwaarmetaal vergiftiging.
Bij mijn tweede consult heb ik deze mogelijkheid aangekaart bij DML wegens mijn beroep maar daar ging hij niet op in. Noch op de vraag naar vit D3, dat nu héél laag bleek , noch naar de bijnierfunctie , die nu zeer zwaar verzwakt is..patienten hebben niet mee te denken...wat een ego´s toch allemaal terwijl jij je wel superberoerd voelt. Ik heb nog een hele lange weg te gaan...de Duitse arts vond de Lyme maar secundair..als ik daar mee akkoord zou gaan, zou dit betekenen dat ik 2 jaren verloren heb!! Na het antibioticajaar was mijn CD 57 zo laag als nooit tevoren, na Sapi 204, dus voor de Nutramedix producten heb ik wel lof, alleen vind ik het spijtig dat ik niet het volledige Cowden protocol gevolgd heb omdat daar toch meer accent gelegd wordt op ontgiftigen. maar voor mij is dit nu niet meer aan de orde omdat ik nu een hele nieuwe weg moet inslaan qua therapie en ontgiftigen. Dat was het dus een beetje over de 2 laatste jaren
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Zo man, dat is niet niks. Dus eigenlijk geen verbetering, ook niet bij je echtgenote? En waarom nu alsnog geen Cowden P dan, als ik mag vragen?
Life smells...
Gebruikersavatar
wilhelmina
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 feb 2015, 11:49

Bericht door wilhelmina »

Het Cowden Protocol heeft voor het ontgifigen van zware metalen geen zin. Wij gaan nu het protocol volgen van Andrew hall Cutler ( zijn boek heet :amalgam illness, diagnosis and therapy, spijtig alleen in het engels), wat voornamelijk Alpha liponzuur en DMSA inhoudt in zeer lage dossisen om de 4 uur ( ook ´s nachts ) met regelmatig pauses ( min 2 dagen) om het lichaam te laten recupereren . Verder moet je ook de hele chelatie ondersteunen met oa vit C ,magnesium en vele andere. Dit duurt tussen 1 en 5 jaar...de gebrekkige ontgiftiging zal hier ook niet in het voordeel spelen...Verder moeten we dan ook op de andere fronten spelen en vooral een goede functie van de bijnieren is belangrijk ( hiervoor is het boek van Dr J. Wilson : Bijnieruitputting ) een echte aanrader !!
Ik hoop dat ik wat duidelijk ben !!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Je bent heel duidelijk, dank voor je uitleg, ik begrijp 't iig:-) Sterkte ermee ook. Heb je dit naderhand ook bij DML gemeld en zo ja, wat was zijn reactie?
Life smells...
Gebruikersavatar
wilhelmina
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 feb 2015, 11:49

Bericht door wilhelmina »

Nog niet maar het staat ZEKER op het "nog te doen -lijstje", maar je kent dat hé dat kost ook weer energie...
De vraag is of hij met zijn supergrote Ego het wel zal lezen,maar we gaan toch zeker een brief schrijven !! ( al is het maar voor degene die achetr ons komen !!...)
Groetjes
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

wilhelmina schreef:Nog niet maar het staat ZEKER op het "nog te doen -lijstje", maar je kent dat hé dat kost ook weer energie...
De vraag is of hij met zijn supergrote Ego het wel zal lezen,maar we gaan toch zeker een brief schrijven !! ( al is het maar voor degene die achetr ons komen !!...)
Groetjes
Dat is niet mijn ervaring eerlijk gezegd. Hij reageert soms niet echt als je hem wat verteld, maar doorgaans worden de dingen die ik aandraag in het behandelplan dan wel weer meegenomen. Jammer dat je nog steeds weinig vooruitgang hebt in ieder geval, ik hoop dat je nu wel snel wat beterschap vindt.

Ben wel benieuwd naar wie die andere arts in Duitsland is, dat klinkt sowieso interessant.

PS: een korte aanvulling op mijn vorige bericht hier is dat de samento/banderol inmiddels weg zijn en ik alleen nog cumanda over heb.
Gebruikersavatar
wilhelmina
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 feb 2015, 11:49

Bericht door wilhelmina »

De Duitse arts is Dr Wofram Kersten in Bamberg. We zijn op zijn naam gevallen door een artikel te lezen in de wachtzaal van DML, een Duits vakschrift over CVS. Voor ons viel toen alles ineen...
Hij heeft echt heel mooi in kaart gezet wat we allemaal mankeren, maar ik moet wel zeggen dat we behoorlijk geschrokken zijn van het prijskaartje.
Hij heeft het heel druk en vragen via mail werden pas na 8 weken beantwoord , wat ik ook niet erg correct vond, zeker omdat we met de therapie niet echt goed konden beginnen zonder zijn antwoorden.
Maar ik moet wel zeggen, de testen die hij aangevraagd heeft ,na een ZEER uitgebreide anamnese ,waren allemaal met serieuze afwijkingen, dus heeft hij wel de juiste neus !! Je ziet , overal is er wel iets...en nu doet onze priveverzekering nog lastig,ook dat nog....
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

wilhelmina schreef:De Duitse arts is Dr Wofram Kersten in Bamberg. We zijn op zijn naam gevallen door een artikel te lezen in de wachtzaal van DML, een Duits vakschrift over CVS. Voor ons viel toen alles ineen...
Hij heeft echt heel mooi in kaart gezet wat we allemaal mankeren, maar ik moet wel zeggen dat we behoorlijk geschrokken zijn van het prijskaartje.
Hij heeft het heel druk en vragen via mail werden pas na 8 weken beantwoord , wat ik ook niet erg correct vond, zeker omdat we met de therapie niet echt goed konden beginnen zonder zijn antwoorden.
Maar ik moet wel zeggen, de testen die hij aangevraagd heeft ,na een ZEER uitgebreide anamnese ,waren allemaal met serieuze afwijkingen, dus heeft hij wel de juiste neus !! Je ziet , overal is er wel iets...en nu doet onze priveverzekering nog lastig,ook dat nog....
Ben wel heel erg benieuwd hoe het je nu verder zal vergaan met de behandeling, heb je hier een eigen topic ergens?
Gebruikersavatar
suri
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 feb 2012, 18:16

Bericht door suri »

Hallo,

Ik weet dat je bij Iherb onder de 150€ moet blijven om importkosten te vermijden en dat je tussen 22€ en 150€ enkel BTW en douaneformaliteiten moet betalen.

- Als je onder de 150€ blijft :wat is dan ongeveer de kost aan douaneformaliteiten en btw?

- Houdt Iherb rekening met de kortingprijs of met de originele prijs om de som te maken op je factuur?

- verzenden jullie met 'international airmail' (kan tot 80$) of met DHL? Ik las dat je met airmail geen tracking van je pakket hebt maar je minder gecontroleerd wordt bij invoer.

Graag jullie ervaringen!! Alvast bedankt!
elssp
Actief lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 nov 2007, 14:03

Bericht door elssp »

Ik neem de DHL verzendwijze met $ 10 kosten.
Dat gaat heel vlug en is traceerbaar.
Ik heb een 6-tal keer besteld waarvan 4 keer extra tax moeten betalen.
Ik krijg dan een mailtje dat ik via website douanekosten kan betalen.
Dan is het nog altijd goedkoper dan hier.

Bestelling rond de $ 80, kosten € 16.
Plaats reactie