samento-banderol protocol

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
suri
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 feb 2012, 18:16

Bericht door suri »

@elssp Dank je voor je berichtje, zo heb ik meer een idee wat ik kan verwachten :-)
Gebruikersavatar
wilhelmina
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 feb 2015, 11:49

Bericht door wilhelmina »

Hallo , ik heb nog flesjes van Nutramedix over, ik wil de Samento kwijt aan 25 euro, de Banderol en Cumanda aan 22 Euro en de Burbur aan 15 euro.
De vervaldata zijn ten vroegste 11/16 tot 02/17
Indien interresse graag een pb , dank je .
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

Mijn CD57 is inmiddels gestegen van 15 naar 31 en de cytokines zijn een stuk gedaald. Het gaat ook iets beter op het moment al zijn de dagen met banderol nog steeds een hel.

Ik zit op 1 druppel Samento/Banderol en 1 Cumanda per dag overigens.
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Bericht door slakkenhuisje »

OK bedankt voor de update.
Ik ben er nu ook eindelijk mee begonnen.
Dankzij Wilhelmina van hierboven! Mega bedankt meid!

Ik ben er vrij raar door. heb nu 2 dagen niet geslapen hyper en uitgeput tegelijk. Niet misselijk of zo.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

Het gaat nog steeds met pieken en dalen hier. Maar de pieken worden steeds hoger en de dalen minder diep. Afgelopen zondag een heel stuk door het bos gelopen en later nog naar de Ikea geweest, was voor het eerst in lange tijd dat ik twee van dat soort dingen op een dag kon. De dag daarna ook weinig last van gehad. De dinsdag was wel ineens een hel. Maar dit alles was wel weer in een banderol-week. In de weken met de Samento gaat het eigenlijk beter.
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

Hoi Solstice,
da's lang geleden !

blij dat het wat beter met je gaat, dat je ook eens wat pieken hebt .
Ik was gisteren bij dr DML, ik zit ondertussen aan 2 x 5 druppels Samento
wegens teveel hoofdpijn en last in die week,
en 2 x 10 Banderol .
Natuurlijk ook de burbur en Smilax, ik ben heel therapietrouw omdat ik
mij beter voel ,met kleine beetjes meer energie en recuperatievermogen .
In het voorjaar weer erg sinusitis gehad en alle kwaaltjes die mijn kleinzoontje
van de kribbe meebracht, ook een zware darminfectie
maar tegenover vorig jaar ben ik merkelijk beter op de been gebleven !

Nu moet ik weer aan de AB voor slechte resultaten van een ontlastings-
onderzoek maar DML zegt dat de lyme " onder controle" is
het zijn de gifstoffen vanuit mijn darmen , ook gram negatieve bacterieën ,die nu voor de gelijk-aardige klachten zorgen
Dus nu gaan we die nog maar eens vol goede moed aanpakken hé .
De druppels moet ik blijven volhouden .

Blij je gehoord te hebben
Veel goede moed aan iedereen hier met de druppeltjeskuur, het is wat zoeken naar de juiste dosering die bij je past maar
mij heeft ze al wat opgeleverd !

:)
Gebruikersavatar
ananasje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 sep 2011, 17:14

Bericht door ananasje »

Hallo,

Ik heb enkele jaren het samento-banderol-cumanda protocol gevolgd, en hier nooit iets van gevoeld (niet positief, maar ook niet negatief). nu moe ik dit echter niet meer nemen van DML, maar ik heb nog samento en banderol over. Ik vind het zo zonde van het geld, dus hier mijn vraagt: kan het kwaad om deze verder in te nemen (dus zonder cumanda)?

Bedankt!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Of je het nu nutteloos inneemt of weggooit ... Je kunt het ook proberen te verkopen aan DML-gangers die het ook gebruiken (kan ook hier bij 'Gezocht of aangeboden').
Life smells...
Gebruikersavatar
leelef
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2017, 16:58

banderol en samento tegelijk innemen

Bericht door leelef »

Ik nam - zoals op de handleiding van DML - een kwartier tussen samento en cumunda, maar nu ben ik gestart met banderol ook. De eerste keer (opbouwmaanden) moet ik die dus samen met samento (ik bedoel allebei) nog nemen. Daar staat nergens iets van op. Kan iemand me zeggen of ik samento en banderol samen mag nemen in één glas tegelijkertijd, of moet ik daar ook een kwartier tussen die 2 producten laten, en daarna terug een kwartier ten op zichte van de cumunda? Hoe deden jullie dat aub? Dank!
Gebruikersavatar
evaluna
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 mar 2015, 10:51

banderol en samento tegelijk innemen

Bericht door evaluna »

volgens mij moet je samento en banderol nooit samen nemen, het is of het ene of het andere.
het is net de bedoeling van de banderol om af te wisselen en geen resistentie te krijgen tegen de samento.

na het opbouwschema van de samento, doe je het opbouwschema van de banderol (met ev. de cumanda, die je altijd doorneemt), daarna het vervolgschema.
Gebruikersavatar
leelef
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2017, 16:58

Bericht door leelef »

bij mij staat er:
starten met samento
dan vervolgens start banderol
en dan: de opbouw is nu afgewerkt en u neemt de volledige dosis samento en banderol (dus tegelijkertijd, leid ik daaruit af...?)

daarna start u het vervolgschema
en dan is het samento, dan banderol dan weer samento, enzovoort
Gebruikersavatar
evaluna
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 mar 2015, 10:51

Bericht door evaluna »

leelef schreef: en dan: de opbouw is nu afgewerkt en u neemt (vanaf nu) de volledige dosis samento en banderol
ik lees het zo, hoe verklaar je anders de opmerking over resistentie?
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Ik lees het als: de ene week de opgebouwde volledige dosis zus en de andere week de andere opgebouwde volledige dosis zo.
Gebruikersavatar
evaluna
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 mar 2015, 10:51

Bericht door evaluna »

@semma: ja, zo is het idd na de opbouw van beide (niet per week bij mij, maar per 12 dagen roteren)
maar de vraag van leefef ging volgens mij over de opbouw van banderol, na de opbouw van samento.

ze vraagt zich af of ze tijdens de opbouw van banderol ook de volledige dosis van samento moet nemen, volgens mij niet.
Gebruikersavatar
leelef
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2017, 16:58

Bericht door leelef »

Ik heb ze dus tijdens de opbouw samen genomen, omdat je anders opbouwt tot hoogste dosis en dan meteen een hele tijd stopt om het ander op te bouwen tot hoogste dosis en dan weer abrupt te stoppen (dan kan je lichaam nooit echt lang wennen aan de hoogste dosis). Maar goed, de uitleg was voor interpretatie vatbaar eigenlijk, en ondertussen heb ik van beide de hoogste dosis bereikt en ben ik nu aan het roteren geslagen om die resistentie waarover sprake te vermijden ;-) 'k Weet niet of het toeval is maar mijn hoofd heeft het toch lastiger met die banderolfase momenteel. En ik wéét ook dat mijn klachten door een veel te hoog ammoniakgehalte komen. Ik neem nu al Lactulose en burbur, maar in december ga ik toch eens moeten vragen wat er nog mogelijk is om dat te laten dalen (of hebben jullie daar ervaring mee? en oplossing eventueel?), want die ammoniak maakt denkwerk en computerwerk (ik werk halftijds) super lastig, en er zijn echt dagen dat ik zou willen weglopen op mijn werk, vooral bij drukte en vergaderingen of echt diep denkwerk. Ik moet echt mijn hersens pijnigen en mijn kop is suf alsof alles teveel is, en constant wazig zien (sinds 21 maanden nu al - en bij fel licht zelfs meer dan dubbel zien erbovenop); wat een ellende - maar goed, ik weet ook: ik ben niet de enige die hierdoor moet. Had ik daarvoor ook al, maar het betert er precies niet op, zo lastig allemaal, en wat ook lastig is: niemand heeft het door op mijn werk hoe lastig het precies is voor mij en mijn huisarts gelooft niet eens in Lyme, dus daar moet ik ook al niet heen. Phoeh. Ik wil niet weten wat het is als die ganse dure behandeling straks niets van positief effect zal hebben, maar goed, mja, misschien maar beter dat ik geen glazen bol heb :roll:
Plaats reactie