samento-banderol protocol

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

samento-banderol protocol

Bericht door mira »

Hallo,

ik ben, zoals velen denk ik, aan het samento-banderol protocol
op voorschrift van Dr.DML begonnen
ik sta nu op 3 keer 7 druppels
Ik vroeg mij af hoe jullie beoordelen wanneer je best even niet meer verder opstijgt met de druppels ?
Ik heb dag en nacht pijn in hals en schouders en ellebogen
maar dat had ik daarvoor ook al

ik zie er elke avond "afgepeigerd" uit, zegt mijn man...
maar de winter is geen goed seizoen voor mij om er stralend ;-) bij te lopen
en al jaren kan je aan mijn gezicht aflezen als ik "ietsje " ondernomen heb die dag

Ik kom de dag door op dafalgan en zaldiar maar wil dat erbij nemen en doorbijten want die samento-kuur is mijn laatste stro halm.
Mira
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

en ja, mijn laatste cytopanel was beter, PGE2 zelfs binnen de normen,
en toen was ik nog aan de Claritromycine
dus Herxheimer kan dan niet de oorzaak zijn van die voortdurende spier/nekpijn
denk ik dan
Mira
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

Het is hier ook gewoon verschrikkelijk zwaar. Ben nu 2x "gecrasht", laatste keer vannacht. Of het komt door de samento, doordat ik wat verkeerds gegeten heb of misschien dat ik gewoon te veel gedaan heb, weet ik niet. Maar ben de hele nacht hyperventilerend op geweest. Vandaag even een samento/cumanda vrij dagje en dan begin ik morgen met 1 druppel samento over de hele dag. De dag daarna 2, de dag daarna 3. Cumanda laat ik maar even voor wat het is, totdat ik in ieder geval een week lang Samento goed kan volhouden.
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Hoi allemaal,

Degene die ik ken moest met 1 druppel samento per dag beginnen omdat het heftig en zwaar zou worden. En heel langzaam opbouwen. (Hij lag op bed en kon niets meer.)

Hij heeft 1x in beginfase 3 druppels geprobeerd (je wil allemaal zo snel mogelijk beter worden nietwaar) maar hij heeft daar veel spijt van gehad. Omdat hij heel erg reactie had daarvan.

Dus bv niet iedere dag druppel erbij maar soms weken later pas.
Je kunt je lichaam wel willen helpen maar het is zo ziek en al zo lang dat je alle zeilen nodig heb om het houdbaar te hebben.

Daarbij verergeren je klachten, lijkt het of alles terugkomt waar je soms een poosje geen last van had.
Bv je kaken niet meer van elkaar kunnen krijgen en er een rietje tussen moeten proppen om wat vloeibaar voedsel naar binnen te werken :)
Ook het gevoel in de nek (alsof je nekkramp krijgt) je gewrichten die dik en ontstoken voelen, het wazig /dubbel zien, de hartritme-stoornissen, enz.

Hoe zwaar ook, doe rustig aan en ga door. Samento is een hele goeie voor je immuunsysteem
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Hij heeft mij gezegd, als het te zwaar is, gewoon trager opbouwen. Je mag best een paar weken of langer dezelfde dosis doen. Het wil dan niet zeggen dat het minder zal werken ofzo.
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

Konden jullie kiezen tussen Ab en Samento-protocol?
of eerst het een en dan de andere ?
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

@she,

Ten tijde van behandeling (nu zo'n 13 jaar geleden) was er alleen sprake van samento-behandeling bij degene waar ik over praat.

Het heeft lang geduurd (we praten over zo'n 2 jaar denk ik voor hij op onderhoudtsdosis over kon gaan) maar uiteindelijk is hij genezen. Nu ook alweer jaren zonder onderhoudsdosis.
Wel altijd vitamine's en mineralen om het lichaam te ondersteunen
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

Ik heb een tijdje niet gevolgd omdat ik " ziek " geworden ben

20 januari een staphylokokken infectie op mijn arm met oedeem en pijnlijke klieren. Anti biotica kuur voor 10 dagen.
Daar was ik nog niet door of ik werd zwaar verkouden, hoorverlies, hele dag bibberkou. Na 2 weken alle mogelijke middeltjes van de huisarts zit ik nu met zware sinusitis, een dag hoge koorts, weer anti biotica
Mijn oren potdicht toe en voor geen meter energie.
Mijn omgeving reageert : maar hoe is' t mogelijk, ben jij nu nog altijd "ziek"
( zie,hierboven )
Potverdorie, ze hebben nog altijd niet door dat ik hier jaar in jaar uit ziek zit te wezen .
Enfin
Ik zit nu in de banderol week 2 keer 15 druppels en hoopte op de anti virale eigenschappen
Goed voor de afweer allemaal ? Bij mij dan toch ( nog ? ) niet ?
Gebruikersavatar
ananasje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 sep 2011, 17:14

Bericht door ananasje »

Hallo,

Sinds donderdag ben ik ook begonnen met het Samento-Banderol protocol, met 3x1 druppel per dag. Er staat dat je moet opbouwen met 1 druppel per week tot 3x10 druppels per dag. Ik vroeg me nu af of dat ook sneller mag als ik het verdraag? Anders duurt het zo lang!

Groetjes,

Ananasje
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen

dikke sterkte knuffel voor jullie alle bij,

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

@ mamoes
dank voor de info. zie het nu pas . . .

Dus - degene waarover je hebt was niet bij DML ?
Ik denk dat ik me tcoh opnieuw laat onderzoeken op Lyme
vorige keer bij DML vond hij "alleen" bartonella.
Op zich had ik de typische gewrichts pijnen niet;
maar sinds een week begint mijn pink (niet uitlachen. . . ) gek te doen.
Dus ik ben bang dat dit een begin kan zijn van iest anders.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@She,

Ik had in het begin ook geen gewrichtspijnen; dat wil dus niet altijd wat zeggen...
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

ananasje schreef:Hallo,

Sinds donderdag ben ik ook begonnen met het Samento-Banderol protocol, met 3x1 druppel per dag. Er staat dat je moet opbouwen met 1 druppel per week tot 3x10 druppels per dag. Ik vroeg me nu af of dat ook sneller mag als ik het verdraag? Anders duurt het zo lang!

Groetjes,

Ananasje
Zou daar heel erg mee uitkijken eerlijk gezegd. Ben zelf te hard vooruit gegaan naar 3x3 druppels samento en cumanda. En ben nu weer terug bij af. De kans op een (zware) herxheimerreactie lijkt me vrij reëel als je te snel gaat.
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

De reactie lag bij mij volgens DML aan de Cumanda in relatie tot de bartonella. Was ook in 9 dagen naar 3x3 druppels gegaan, veel te snel dus. Ik ga vanmiddag weer beginnen met een druppel, Samento neem ik nu 2x2 druppels en ik blijf dat voorlopig met 1 druppel per week opbouwen.
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

herxheimer en bijkomend "ziek" omdat dit de periode is en er veel ziek mensen zijn!
Ik moet proberen vol te houden
Er komt Bubur en Smilax ?? bij

Ho wat kijk ik uit naar de lente :-)

Goeie moed iedereen!
Plaats reactie