samento-banderol protocol

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Bericht door sander107 »

hartstikke mooi Mira. Misschien is het wel de Smilax, want deze werken goed tegen herxheimerreactie staat op de site van kaardeshop.
Ik hoop gewoon voor je dat de antibiotica en de kruidendruppels van de afgelopen maanden nu eindelijk worden uitbetaald. Het is je gegund.
Gebruikersavatar
ananasje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 sep 2011, 17:14

Bericht door ananasje »

Kan je ook slechter worden door te verminderen met samento-banderol-cumanda? Ik moest het naar een derde verminderen, maar heb nu precies meer last. Maar dat kan ook gewoon toevallig zijn. Ook heb ik voor de eerste keer een glutathion-infuus gekregen.
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Dat kan! Door te verminderen kunnen de symptomen van Lyme en co-infecties terug meer de kop opsteken....
Dus eigenlijk moet je een evenwicht zoeken: niet te heel veel symptomen en niet teveel herxen.
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Bericht door sander107 »

Ik heb even een vraag en ik hoop dat iemand op dit forum me hiermee kan helpen. De laatste keer dat ik bij DML was zei hij dat ik de samento en banderol moet halveren. Ik zat toen op de maximale dosis. Dus van 3x 10 bij samento ben ik naar 3x 5 gegaan en bij banderol van 2x 20 naar 2x 10 gegaan.
Ik vraag me af of ik dan wel gewoon nog 2 dagen tussen de samento en de banderol moet laten. ???
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Voor zover ik weet blijven die 2 dagen gewoon hetzelfde.
Ik heb er, toen ik van de maximale dosis overging naar de gehalveerde, altijd gewoon die 2 dagen rust tussen gelaten.
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".

Wolfgang Eschker
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

Ik denk het ook, dat je na de samentoweek, echt een pauze nodig hebt en dan
Banderol "om resistentie te voorkomen "
Zo staat het op het protocolformulier.
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

Even een andere vraag, mss een rare hoor !

Ik heb wel de indruk dat ik goed ontgiftig met de Smilax
Maar nu had ik een pijnlijke blaasontsteking waarvoor AB
In mijn urine staal bleken de colli 's heel erg hoog, opstijgende infectie dus.
Ik neem ook berbecap en biofilm defensie ( DML )
Ik drink heel veel de ganse dag

Dus ik " ontgiftig" blijkbaar via mijn darmen als ik het goed begrijp ?
Of heeft die colli niks met de borrelia te maken ?

Mijn darmen blijven toch wel mijn zwak punt...
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Bericht door sander107 »

Ik zou dat eerlijk gezegd niet weten Mira. Wellicht dat doordat je immuunsysteem nog niet hoog genoeg is er vele virussen en bacterien de kans hebben om te groeien. Wellicht dat de samento en banderol niet inwerken op de zogenoemde colli s en daardaar opstijgend is.

Ik heb de laatste dagen veel last van een kriebelhoest en een vervelende verkoudheid. Dit heb ik heel lang niet gehad. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe lang duurt het meestal. Ik vind dit enorm irritant en kan dit er eigenlijk niet bij gebruiken. Zijn er bepaalde middelen aan te raden of heeft het net als de vorige verkoudheid even zijn tijd nodig.
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Bericht door sander107 »

Ik heb op het moment enorm veel last van keelpijn en verstopte neus. Ik moet ook enorm veel hoesten. Dit kan ik er eigenlijk niet bij gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe lang duurt het meestal??? Heeft iemand een idee hoe dit komt????
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

sander107 schreef:Ik heb op het moment enorm veel last van keelpijn en verstopte neus. Ik moet ook enorm veel hoesten. Dit kan ik er eigenlijk niet bij gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe lang duurt het meestal??? Heeft iemand een idee hoe dit komt????
Hey sander, ik was een maand of wat terug ook ineens verkouden, ging gepaard met hoofdpijn, misselijkheid en keelpijn. Dat ging bij mij na een week ongeveer vanzelf weer over. Het zal het immuunsysteem wel zijn dat langzaam weer opstart of iets dergelijks.
sidonia schreef:Hoi Mira,
Ik ben nog niet aan de druppels. Ik moet nog even een stukje AB. Ik moest wel naast de Burbur Smilax gaan gebruiken op advies van DML. Heb het besteld bij een nederlandse drogist (vithateek). iHerb heeft het ook.

Maar ik ben al weer heel snel gestopt met de Smilax, want ik kreeg er onwijs last van mijn darmen van. Heb gevraagd of ik nu wat anders moest nemen, maar voorlopig alleen Burbur.
Heb de laatste dagen ook enorm last van de darmen, slaap er heel slecht van. Ben benieuwd of dat ook niet door de smilax komt. Nu gisteren een dag gestopt met cumanda, samento en ook met de smilax en vannacht continu op de wc gezeten. Ben dus benieuwd of dat verband houdt.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Hoe gaat het Sander, mijn gezonde vriendin had afgeholpen maand ook een verkoudheid met hoesten die twee weken duurde. Ze had pas na 2,5 week haar smaak weer terug. Soms heb je pech en ligt het virus je niet. Gek genoeg word ik vaak niet ziek van haar verkoudheid. Dit keer ook niet. Succes
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Heb de laatste dagen ook enorm last van de darmen, slaap er heel slecht van. Ben benieuwd of dat ook niet door de smilax komt. Nu gisteren een dag gestopt met cumanda, samento en ook met de smilax en vannacht continu op de wc gezeten. Ben dus benieuwd of dat verband houdt.
Kan maar zo van de Smilax zijn. Duurde bij mij ook even dat het weer goed ging nadat ik er mee gestopt was. Paar dagen.
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

sidonia schreef:
Heb de laatste dagen ook enorm last van de darmen, slaap er heel slecht van. Ben benieuwd of dat ook niet door de smilax komt. Nu gisteren een dag gestopt met cumanda, samento en ook met de smilax en vannacht continu op de wc gezeten. Ben dus benieuwd of dat verband houdt.
Kan maar zo van de Smilax zijn. Duurde bij mij ook even dat het weer goed ging nadat ik er mee gestopt was. Paar dagen.
Had je ook last van verstoppingen? En heb je wat anders voorgeschreven gekregen?
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Nee, geen verstopping. Diarree juist en buikkrampen. Ik heb niets anders voorgeschreven gekregen. Gebruikte al Burbur en adat die ik nog steeds.
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

Sinds juni 2013 in behandeling voor Lyme
Eerst AB, sinds Kerst het Samento Banderol protocol....
Ik bedacht net dat ik geen spectaculair genezingsproces op gang voel komen,
Maar dat ik me wel beter in mijn vel voel
De aanhoudende warmte doet deugd
Het koude augustusweer heb ik niet meegemaakt,
We hadden net een zonnige vakantie in leuk gezelschap van de kleinkindjes
Vermoeiend, jawel, maar met mijn man in de buurt die mijn grenzen
Beter bewaakt dan ikzelf , was het fijn

En nog geen terugval zoals andere jaren ;-)

Mijn dagen zijn kort, mijn actieradius beperkt, mijn slaap licht en aanhoudend onderbroken door dromen en onrustige zere benen
Maar mijn hoofd is helderder en er komt weer eens iets uit mijn handen
ik hoop voor jullie hetzelfde goeie nazomer gevoel
Groetjes
Mira
Plaats reactie