samento-banderol protocol

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

''p
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Omdat niet iedereen de volledige dosis banderol kan verdragen is het beter om op te bouwen, maar als je de volledige dosis hebt genomen en dat gaat dan is dat OK.
Ik kan de samento niet verder opbouwen dan de begin dosis. Dat maakt niet uit volgens dml. Het werkt en daar gaat het om. Als er meer bacteriën doodgaan dan je lichaam kan afvoeren, krijg je veel inflammatie, en wordt je niet sneller beter.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Om mijn behandelingsplan staat er wel degelijk dat ik direct met 2*20 druppeltjes banderol moest starten, dus heb ik dat dan ook maar gedaan. Het was eventjes doorbijten, maar nu gaat het wel.
Blijkbaar is Banderol niet zo sterk als Samento of Cumanda, of verdraag ik dat op de een of andere manier toch beter.

Met mijn andere druppeltjes probeer ik te verhogen als het eens een paar dagen na elkaar redelijk goed gaat, we zien wel waar we uitkomen.... Voorlopig nog niet te ver :)
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Volgens mij adviseert dml inmiddels om de banderol ook op te bouwen voor het geval je zo'n hoge dosis niet kunt verdragen. Gelukkig ging het bij jou goed. Er zijn ook mensen die meer last hebben van banderol dan van samento. Banderol werkt vooral tegen de borrelia in cystevorm.

Succes met de druppels!
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Ik wil niet moeilijk doen, maar DML adviseert momenteel om niet op te bouwen met Banderol. Of er zou in de laatste maand wat moeten gewijzigd zijn in zijn behandelingsplan.... (want ik ben nog maar een maand begonnen)
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Oh nou dan zal het verschillen per persoon, sorry.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Verschilt zeker. Ik moest niet opbouwen (maar doe het toch :) ).
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
jirrit
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:52

Bericht door jirrit »

vital schreef:Mijn ervaring met het protocol na 3 weken: (Ik neem ook nog één soort AB)

Ik heb dus eerst 2 weken Samento genomen, eerst een druppeltje dan 2. Dat voelde ik wel, maar het viel wel mee in het herxen. Ondertussen was ik ook begonnen met Cumanda. Daar zou ik om de 3 dagen een extra druppeltje moeten van nemen, maar daar heb ik veel meer last van. Ik ben er zelfs eventjes mee gestopt.
Na 2 weken moest ik dan overschakelen op Banderol (20 druppels), dat is hoe ik het voel toch ook wat aan de hoge kant die dosering om mee te beginnen. Ondertussen neem ik wel weer verder Cumanda en zit nu aan 3 druppels, maar voel het wel stevig nu dat ik van 2 naar 3 druppels gegaan ben.
Ik vraag mij eigenlijk af wat het beste is:

Niet te vlug willen extra druppeltjes nemen, zodat je niet te veel last hebt van herxen en je dus ook over het algemeen er wat beter aan toe bent.... (Maar misschien zorg je er dan voor dat het veel moeilijker wordt om er ooit van af te raken....)

Of toch als het een beetje kan extra druppels nemen en het dus erbij nemen dat je dikwijls herxt en je er dus wat slechter aan toe bent....
Vital, volgens mij is het opbouwschema eerst Samento opbouwen tot je aan 3x daags 10 druppels ofwel 2x daags 15 druppels zit en vanaf dan pas het vervolgschema. En niet van bij de start tellen, en al na 12 dagen aan de Banderol beginnen. Of zit ik fout?

Ik heb trouwens niets van dat Stimax-ding in mijn programma staan.
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

jirrit schreef:
Vital, volgens mij is het opbouwschema eerst Samento opbouwen tot je aan 3x daags 10 druppels ofwel 2x daags 15 druppels zit en vanaf dan pas het vervolgschema. En niet van bij de start tellen, en al na 12 dagen aan de Banderol beginnen. Of zit ik fout?

Ik heb trouwens niets van dat Stimax-ding in mijn programma staan.
Ik heb mijn blad nog eens goed bekeken, je hebt denk ik gelijk. Eerst opbouwen tot 10 druppels. Al lijkt mij dat dan ook een beetje raar. Als het niet zo goed lukt om op te bouwen, zoals bij mij nu, dan doe je er veel langer over dan 10 weken. Dan ben je toch al lang resistent voor Samento als je het nadien om de 2 weken moet wissselen? Of zie ik dat verkeer?
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Bericht door sander107 »

Ik ben sinds afgelopen zaterdag ook aan de samento banderol protocol begonnen. Ik neem nu cumanda en samento. Ik vind dit enorm heftig spul en ik heb hier enorm veel klachten van. Veel meer als van de claritromycine en rifampicine.
Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

Bericht door Feniks »

Ik ben maandag begonnen! Zelfde als jij sander107.

Ik voel me niet top, maar daarvoor ook niet echt. Voor mij te vroeg om iets te zeggen.

Bovendien vind ik het nog lastig om het goed te doen ... druppel, minuut laten staan, kwartier wachten voor andere druppel, dan pas eten (ging paar keer mis!) in middag weer anders ... even inkomen hoor!

Banderol straks (dat is dus pas op zijn vroegst over 11 weken??? 9 weken opbouwen, en dan nog 12 dagen) in een keer 2x20 druppels.

Ik bouw ook meteen op met Cumanda.
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

Als het te zwaar valt kun je rustiger aandoen he. Ik bouw zelf op met 1 druppel van samento en 1 van cumanda per week. Nog een keer een dip gehad rond Pasen(slecht eten en erg druk wss de boosdoeners). Maar verder niet meer. Terwijl het in het begin een hel was om door te komen.
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

@ Sander er Feniks
Hebben jullie ook Burbur ter ontgiftiging ?
Ik ben de kuur begonnen zonder Burbur, dat gaf veel last
Hoofdpijn dag en nacht, moe, zere gewrichten en spieren, miserabel.gevoel.
Met de Burbur erbij is dat langzaam opgetrokken
Ik hoef geen cumanda,
van banderol.heb ik geen blijkbaar geen last
Als ik in de Samento week zit, slaap ik slechter en heb meer hoofdpijn
Maar het,is haalbaar met bijkomend paracetamol en mijn slaapmedicatie

Veel.succes met.jullie,kuur !
Doe,maar rustig aan
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Kijk ook even op deze chart.
Niet alle middelen mogen in het zelfde gebruikte glas of bij elkaar.

http://www.nutramedix.com/downloads/Cus ... yChart.pdf
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".

Wolfgang Eschker
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

goh!
dus DML is volkomen overgegaan op de alternatieven.
Spannend Sander & Fenix
Ik hou mijn vinger gekruisd
Plaats reactie