Vaststellen Chronische neuroborreliose

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Vlinder, @Louisa and others,

Lyme in de hersenen dat angst -en paniekklachten kan veroorzaken...hoeveel ME-patiënten hebben wel geen angst en paniekklachten..zal wel puur toeval zijn denken jullie ook niet?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

Angst-paniekaanvallen kunnen ook komen als gevolg van enkele klachten die het lichaam in een staat van "aanval" brengen; zoals hartkloppingen, kortademigheid, pijn of druk op de borst/in de borst/rondom de borststreek in combi met duizeligheid, misselijkheid e.d.

Langdurige stress , al dan niet als gevolg van het lichamelijk ziek zijn, kan ook automatisch angst/paniekaanvallen veroorzaken.

Ook heb ik begrepen dat bij OI en POTS de klachten kunnen overeenkomen met hyperventilatie (kortademigheid, hartkloppingen, gejaagd gevoel, tintelingen e.a.). Door de OI en/of POTS raakt alles uit balans.
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

De overprikkeling in het brein kan ook voor angsten leiden...
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

Waar komen die overprikkelingen vandaan?
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Volgens mij is het niet perse zo dat de overprikkeling het gevolg is van de hartkloppingen/hyperventilatie. Eerder is het zo dat de overprikkeling een van de oorzaken is van de hyperventilatie, hartkloppingen en angsten.

En waar komt nu die overprikkeling vandaan, tja, da's nu het raadsel. De lymees zullen zeggen dat het neuroborreliose is (wat nog niet verklaart wat er dan daadwerkelijk gebeurt), de ME-ers zeggen dat dat nu een van de belangrijke symptomen van deze neuro-immuunaandoening is (de naam encefalomyelitis verwijst naar hersenontsteking). Mss ook een van de oorzaken van de slapeloosheid?

Er worden bij ME-ers postuum ook wel aanwijzingen voor ontstekingen in het brein gevonden, volgens mij zijn er ook aanwijzingen voor demyelinisatie. Ook de hyperacusis, duizeligheid en tinnitus zijn aanwijzingen dat er neurologisch het een en ander misgaat (tenzij je wilt geloven dat dit allemaal psychisch is, of het gevolg van hyperventilatie. Dit verklaart dan niet de afwijkingen die gevonden worden).

ME is nu eenmaal ook een neurologische aandoening. Hierdoor raken ook veel lichaamsprocessen ontregelt zoals het hart, zie ook het college van Visser hierover.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Lulu,

Waarom krijgen volgens cardioloog dokter Visser ME (en Lyme?!)-patiënten relatief gezien zo vaak hartfalen, deze staat immers niet voor niets in de top 3 van doodsoorzaken bij ME-patiënten?

Je hebt het over "de lymees" maar wie zegt dat jij zelf geen Lyme hebt?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Vgzm, over hoe visser denkt over de hartproblemen is uitgebreid te lezen op ME-gids. Ik heb je daar al meerdere keren op gewezen. Doe nu eerst je eigen huiswerk maar.

Een lymee staat voor iemand die al de klachten in verband brengt met de borreliabacterie. Zoals je weet ben ik niet van die school, of had je dat nog niet begrepen? Het kan heel goed dat ik ook ooit besmet ben met deze bacterie, maar zoals je wel zo langzamerhand kan weten breng ik niet al mijn klachten in verband hiermee. Eventueel wel als een reactie van mijn immuunsysteem op deze en andere pathogenen in combinatie met mijn genetische predispositie.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Inderdaad. VGZm. Je bent in je vorige leven vast machinist geweest op een stoomtrein, want je blijft met die "gekke"vragen maar kolen scheppen om dat lyme vuur aan de gang te houden.
Ook lijkt het me psychologisch niet gezond als je er zo van overtuigd raakt dat er een of andere spirocheet in al je weefsels en aderen krioelt, die de boel saboteert.
Helemaal niets staat vast in dat lyme verhaal. Ik houd een open mind. Twee jaar geleden had ik volgens Meirleir 100% zeker een xmrv virus waar al mijn klachten aan te wijten waren. Ik ben wantrouwig tegen commerciële labo als Ausburg. Hun enige reden van bestaan en om winst te maken is om meer positieve uitslagen te bieden dan standaard labo. Als ze identieke uitslagen bieden heb je geen prikkel om je daar te laten testen. Ook een perverse prikkel dat het verhaal van chronische lyme ze geen windeieren legt. In plaats van eens 100 gezonde mensen gratis te testen, kijken wat daar voor waardes uit komen.
Dat lyme accute klachten geeft die met AB behandelt moeten worden is uiteraard een gegeven. Maar dat het nog klachten geeft als het zich helemaal verstopt en terug getrokken heeft????? We leven met zoveel virussen die zich verstopt hebben, waar we geen last van hebben. Koortslip, andere herpesvirus, cmv, ebv, toxoplasmose. Het moet allemaal nog bewezen worden dat lyme.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Lyme staat bij mij ook helemaal niet zwart op wit. Toch word ik ervoor behandeld net als met een antiviraal middel en voorlopig heb ik er (veel) baat bij. Af en toe gaat het absoluut niet maar de balans is voorlopig zeer positief.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

Lyme is 1 van de vele belangrijke ziektes/aandoeningen die uitgesloten moet worden vóór dat de diagnose ME gegeven mag worden. Mensen moeten voor zichzelf bepalen in hoeverre Lyme bij hun eigen ziekteproces / verloop van toepassing/relevantie is.

Een patiënt met Lyme is in mijn ogen iemand die Lyme heeft en géén ME.

Een Lyme-er kan ook EBV, CMV e.a. virusinfecties hebben (gehad). Net als een ME-er. Enige verschil is dat bij ME meerdere virussen/bacteriën een rol kunnen spelen bij hun ziek zijn en bij Lyme alleen de Borrelia bacterie. Toch kan een Lyme-er na het oplopen van de Borrelia weer vatbaarder zijn voor andere bacteriën en virussen.

Lyme en ME hebben 1 vergelijking op het forum; het blijft in cirkeltjes praten wat en wanneer er eerder was; de kip of het ei
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Klopt vlindertie

daarom lijkt het me belangrijk om een behandeling op te starten, ongeacht of het nu kip of ei was.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Of je een behandeling moet starten hangt mi van een boel zaken af maar niet of je nu verre sporen van Borrelia vindt. Wat mij betreft, ik ben meestal aardig stabiel en denk er niet over om dit mogelijk in gevaar te brengen door antibiotica. Anderzijds kan je ook te slecht zijn om met antibiotica te starten.

En dat antibiotica soms een verbetering geven is ook nog geen bewijs dat deze medicatie de Borrelia bestrijdt. Het kan nog wel eens om heel andere redenen werkzaam zijn, bv werken op de disbalans in de darmen, of andere indringers onderdrukken.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

juist lulu, een behandeling hoeft geen AB te zijn en het kan de kip of het ei bestrijden. Doel is uiteindelijk te genezen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Dus kan je het hele lyme verhaal loslaten.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Niet noodzakelijk want ik hou graag de symptomen in de gaten die blijven en die verdwijnen. alleen zo kan je tot de kern komen wat er nog is. Kip of ei.

Bij sommigen zal dat alleen nog Lyme zijn, bij anderen iets anders.

En tot slot, zien wat mogelijke restschade is en kunnen vermijden dat het ooit terugkomt.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie