Rifampicine en Tetralysal bij Bartonella

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Rifampicine en Tetralysal bij Bartonella

Bericht door stier »

Ik ben nu een maand bezig met deze combi tegen bartonella. Ik heb meer last van jeuk (scheenbeen met uitslag) en meer last van mijn gewrichten (polsen, handen, enkels, knieën). Meer last van 'twitching' in de spieren ook. Verder voel ik vrijwel sinds het begin een lome, zware moeheid. Ook in mijn gezicht soms, ik kan mijn ogen soms amper openhouden. Ik word enorm sloom en absoluut niet uitgerust wakker. Veel dagen gehad met weinig eetlust, nu is dat gelukkig weer normaal.

Ik word er nog niet erg gelukkig van :? Ik vraag me ook ernstig af wat herx is en wat gewoon bijwerkingen zijn van de lading medicijnen. Op ander fora lees ik wel dat veel mensen uiteindelijk goed gaan op rifampicine (bij bartonella).

Wat zijn jullie ervaringen?
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Rifampicine en Tetralysal bij Bartonella

Bericht door yarwen »

Ik heb deze medicatie ook gekregen voor het bestrijden van Bartonella. De 2 de week was de zwaarste. Ook bij mij meer gewrichts- en spierpijn en nog zwaardere moeheid dan voordien.
Momenteel zit ik in week 6 en begint de pijn en vermoeidheid toch duidelijk te verminderen. Maar ik ben nog niet op het niveau van voor de AB kuur. Ik heb juist een grotere eetlust.

Volgens DML zou een gezonde persoon geen last hebben van die medicatie. De verergering van de klachten komen door het afsterven van de bacterie.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Rifampicine en Tetralysal bij Bartonella

Bericht door sowfia »

Hoi stier, de ergste verslechtering duurt zo'n acht weken (soms korter) heb ik begrepen, dus in dat opzicht zou het nog perfect 'normaal' kunnen zijn. Maar daarom niet minder vervelend... Sterkte!
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Rifampicine en Tetralysal bij Bartonella

Bericht door stier »

@yarwen Heeft DML dat tegen jou gezegd dat gezonde mensen er geen last van hebben? Nou, dan moeten er toch bergen bacteriën aan het afsterven zijn hier op het moment. :-)

@sowfia Ik heb hiervoor al 8 weken andere AB gehad ook. Dus zit nu al bijna op 13 weken.

Geduld.....
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
manja
Gevorderd lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 18 aug 2011, 17:36

Rifampicine en Tetralysal bij Bartonella

Bericht door manja »

yarwen schreef:Ik heb deze medicatie ook gekregen voor het bestrijden van Bartonella. De 2 de week was de zwaarste. Ook bij mij meer gewrichts- en spierpijn en nog zwaardere moeheid dan voordien.
Momenteel zit ik in week 6 en begint de pijn en vermoeidheid toch duidelijk te verminderen. Maar ik ben nog niet op het niveau van voor de AB kuur. Ik heb juist een grotere eetlust.

Volgens DML zou een gezonde persoon geen last hebben van die medicatie. De verergering van de klachten komen door het afsterven van de bacterie.
Een gezond persoon heeft i.d.d. geen last van een anti-biotica kuur. Me patiënten hebben last van alle medicatie. Zij reageren overgevoelig. Ik denk daarom dat het afsterven van bacteriën niet per se de reden hoeft te zijn.
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Rifampicine en Tetralysal bij Bartonella

Bericht door yarwen »

stier schreef:@yarwen Heeft DML dat tegen jou gezegd dat gezonde mensen er geen last van hebben? Nou, dan moeten er toch bergen bacteriën aan het afsterven zijn hier op het moment. :-)
Heeft hij idd gezegd. Meer info over Herxheimerreactie ook via onderstaande pdf waarvan stukje hieronder:

Een Herxheimer-reactie is volgens de ILADS-lymedeskundigen een teken dat de antibiotica hun doel bereiken en een bevestiging van de diagnose “actieve infectie”. Daarom zou de behandeling in principe moeten worden voortgezet. Maar vooral bij heftige reacties kan door- gaan met de antibioticabehandeling tot ernstige complicaties leiden. Ook kan dit tot langdurige prikkeling van het immuun- systeem leiden, met als gevolg een langer durende toename van klachten en een verslechterde conditie.

http://www.lymevereniging.nl/file.php?id=14

The war against the bugs has begun !
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Rifampicine en Tetralysal bij Bartonella

Bericht door cleopatra »

stier schreef: Op ander fora lees ik wel dat veel mensen uiteindelijk goed gaan op rifampicine (bij bartonella).

Wat zijn jullie ervaringen?
Hey Stier,

Op welke fora kan je hierover meer info vinden ?

Grtjs,
Cleopatra
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Rifampicine en Tetralysal bij Bartonella

Bericht door stier »

Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Rifampicine en Tetralysal bij Bartonella

Bericht door Jazzie »

Is hier iemand die bij de Bartonella test via DML ook als uitslag "grey zone" had? Zo ja, wat hield dat in?
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Bericht door ondine »

Ben bezig met AB tegen borrelia, maar de rash van Bartonella voorkomt meer en meer op mijn huid (rash in lijnen).

DML denkt dat ik Bartonella heb, al zijn de twee tests bij RED Labs niet concluderend geweest. De eerste was positief, maar dan naar Luik gestuurd waar ze moeten zoeken welke Bartonella het is en zij hebben er geen gevonden. Tweede was bij RED al negatief.

Kan die Bartonella eruit komen als de Borrelia aan het verdwijnen is ?

Is er een andere test voor Bartonella dan die van Red ?
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Ja, via infectolab in Augsburg, er is ergens een topic van hier. Ik dacht wel dat bartonella eruit kan komen tijdens behandeling ja, of was het andersom?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ ondine

What some perceive to be striae (stretch marks) from Bartonella may actually be the result of elevated MMPs (Matrix metalloproteinase). It can be the result of multiple infections but is an indication of the breakdown of tissue. Microbes activate an enzyme to mush up our tissues and make us a comfortable food.

MMP9 is bv een aanwijzing van schimmel en dan best eet je dan meer eiwit en minder koolhydraten. Ook extra omega 3-9 aangewezen. Is gisteren aan bod gekomen in ILADS streaming video's.

Nieuwe test op de markt voor bartonella zou zijn:
http://medmonthly.com/2012/07/bartonell ... c-disease/
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Bericht door ondine »

Het zou dus geen Bartonella zijn.
Eiwit krijg ik niet binnen, word er ziek van...
Kan de stream van gisteren teruggevonden worden ?[/code]
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ ondine

Als je geen eiwitten binnen krijgt, probeer dan zeker groenten met een hoog gehalte aan eiwitten te eten zoals linzen bv

http://www.ilads.org/lyme_programs/ilad ... uleeur.php
check de slides van :

Shoemaker 101: An Explanation of the Treatment Protocols of Neurotoxin Illness by Richie Shoemaker, MD

Neil Nathan, MD
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ook extra omega 3-9 aangewezen.
correctie: omega 3 alleen
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie