Resultaat na AB-behandeling van Borrelia (Lyme)

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
martine030
Actief lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 nov 2009, 18:13

Bericht door martine030 »

@Maxi: Bijzonder dat je door de ab zo bent opgeknapt dat je weer een aantal uur kon werken! Wel heel naar dat je dan toch weer een terugval krijgt... Dat betekent dan toch dat je infecties nog niet weg zijn en door het stoppen weer actief worden? Hoop dat je een beetje hoopvol blijft dat de verbetering weer terugkomt. Maar kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt als het zo lang duurt...
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Ben zo blij dat het aanslaat en wil iedereen een hart onder de riem steken. Denk niet alleen aan het bestrijden van de beestjes maar zorg ervoor dat je immuunsysteem de kans krijgt om te herstellen en de taak uit te voeren.
DML heeft tegen mij gezegd dat hij eerst het immuunsysteem weer in balans wil krijgen voor hij de Bartonella/Borrelia en mogelijke co-infecties gaat aanpakken. Dus eerst nog geen antibiotica.
Gebruikersavatar
maxi
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 jan 2011, 14:09
Locatie: Limburg

Bericht door maxi »

Ik dien mijn infusen zelf thuis toe, omdat ik verpleegkundige ben van beroep.
Als je een huisarts hebt die de therapie ondersteunt, dan is het mogelijk om thuiszorg aan te vragen en dan wordt het vergoed. Echter de meeste zorgverzekeraars in Nederland vergoeden de behandeling van DML niet. Dus thuiszorg aanvragen rechtstreeks lijkt me niet mogelijk, maar ik heb het ook niet geprobeerd, omdat ik het zelf kan.
Gebruikersavatar
martine030
Actief lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 nov 2009, 18:13

Bericht door martine030 »

DML gaat daar wel mee akkoord dus? Ik ging er aan twijfelen omdat hij tegen anderen heeft gezegd dat hij geen infuus op afstand doet.
Krijg je de ab van DML of kan je dat via de apotheek regelen?
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

sidonia schreef: DML heeft tegen mij gezegd dat hij eerst het immuunsysteem weer in balans wil krijgen voor hij de Bartonella/Borrelia en mogelijke co-infecties gaat aanpakken. Dus eerst nog geen antibiotica.
Heeft hij ook gezegd hoe hij dat gaat doen? Toch bizar dat hij het bij de ene totaal anders aanpakt dan bij de andere. Mijn immuunwaarden zijn al meer dan een jaar niet meer getest en ik zou ineens met AB moeten beginnen...
Gebruikersavatar
martine030
Actief lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 nov 2009, 18:13

Bericht door martine030 »

Ik weet dat DML tegen iemand met Bartonella heeft gezegd dat ze door al een tijd GcMAF te hebben gebruikt, de beste voorbereiding voor de ab kuur heeft gehad.
Misschien dat het daar mee te maken heeft?
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Hoi Cleopatra,

Ik heb geen idee waarom hij dat bij mij wel wil doen en bij een ander niet. Ik weet ook niet waar hij die beslissing op bepaald. Misschien door bepaalde afwijkingen in het bloed.

Mijn CD57 is bijvoorbeeld goed, maar mijn vit D en de actieve D zijn veel te hoog. Ook is de prostaglandine sky high. Volgens DML zou ik heel ziek worden als ik nu direct aan de antibiotica ga. Tsja, ik ben geen arts, dus weet het ook niet.

In ieder geval heb ik nu mijn behandelplan. Dit is mijn lijstje met medicijnen:
Mutaflor (probiotica)
VSL-3 (probiotica)
Arcoxia (ontstekingsremmer/pijnstiller)
Creon (spijsverteringsmedicijn)
Magnesium-L-threonate
Resveratrol (anti-oxidant)
vit B12 injecties (maar hierover heb ik gemaild, omdat mijn huisarts niet gaat meewerken en ik al een tijd op smelttabletten zit wat me goed bevalt en dat wil ik graag zo houden)

Heeft DML je immuunwaarden niet getest? En wel infecties?
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Ik volg momenteel niet alles meer heel precies, maar was je al eerder onder behandeling bij DML Sidonia? Of ben je bij DML gekomen waarna je meteen de diagnose Borrelia/Bartonella hebt gekregen? (waardoor je dus idd 'vanuit het niets' zou moeten beginnen?)

Ik bedacht het me ook laatst: ook al zijn bloedwaarden nog niet veel beter, er heeft wel al een bepaalde opruiming plaatsgevonden voordat ik aan de AB-behandeling begon. Ik was toen al geruime tijd op dieet en in bepaalde opzichten ging het ook al beter. Je hebt dan toch al een basis gecreëerd. Mijn nicht daarentegen, die nam haar eerste AB-pil in, zonder enige voorbereiding of dieet en de hel brak gelijk los. Herxen verschilt per persoon, maar bij mij heeft het toch minstens 6 weken geduurd voor ik Herxklachten kreeg, terwijl ik meer infecties heb + zwaardere beperkingen dan mijn nicht... Mijn nicht moest uiteindelijk stoppen en moet nu eerst goed ontgiften dmv bepaalde supplementen.

Niet dat je situaties precies kunt vergelijken, maar als ik het zo lees lijkt het me helemaal niet zo slecht. Veel succes verder!
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Hoi Malu,

Ik ben inderdaad nog niet lang bij DML. In juni eerste consult en testen. In augustus de uitslag: chronische Lyme en Bartonella en een zwaar ontregelt immuunsysteem. Op basis daarvan heeft DML besloten eerst het immuunsysteem weer wat te stabiliseren voordat ik aan de antibiotica ga.

Wat in mijn voordeel werkt is dat ik nog in een redelijke conditie ben. Ik ben gelukkig niet bedlegerig, alleen enorm beperkt. Daarbij ben ik niet fructose- of lactose-intolerant en zijn er eigenlijk geen intoleranties wat betreft eten verder. Ik heb wel een dieet, maar dat is een makkie en vormt niet de grote basis voor herstel.

In die zin heb je zeker gelijk dat ik er nog niet zo slecht voorsta en zo zie ik dat zelf ook zeker! Ben daar ook super blij mee, want ik heb echt weer hoop op verbetering. Ik ben ook wel bang en onzeker. Wat staat me te wachten en wat als het nu niet verbeterd, maar ik probeer dat allemaal maar een beetje los te laten.

Nog niet al mijn medicijnen en supplementen en probiotica zijn binnen. Ik start als alles er is. Ik vind het spannend, maar ik ga er voor.
Gebruikersavatar
martine030
Actief lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 nov 2009, 18:13

Bericht door martine030 »

@Sidonia: Je kan met het recept van DML B12 ampullen bij de apotheek krijgen (en de naalden en spuiten). Dat is alleen een lagere dosis (1mg) dan dat hij voorschrijft. De 10mg kan je zonder recept bij apotheken in België krijgen.
Ik bestel ze altijd per 100 bij apotheek Verschaeve (http://www.apotheekverschaeve.be/NL/pro ... 00x10mg2ml).
Het injecteren is natuurlijk vervelender dan tabletten maar het heeft echt veel meer effect! Volgens mij adviseert Wijlhuizen om beide te doen, dagelijks smelttabletten en daarnaast 2 per keer week een injectie.
Gebruikersavatar
ananasje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 sep 2011, 17:14

Bericht door ananasje »

Hallo iedereen,

Vandaag bij DML, en uit een bloedafname blijkt dat mijn cytokines genormaliseerd zijn. Een teken dat de AB (6 weken Ceftriaxone IV gevolgd door 6 weken Azithromycine IV) is aangeslaan. Ik voel me echter allesbehalve beter. Is dit normaal? Komt de klinische beterschap later? Vandaag is ook nog eens op borrelia zelf getest, binnen 2 weken de uitslag!

Groetjes;
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

@ Martine: Ik ga dat ook nog even bespreken met DML als ik hem over 4 weken weer zie. Mijn huisarts gaat namelijk niet meewerken aan de prikkerij, dus dan moet ik het zelf gaan doen. Kan de verpleging van DML mij dat leren?

En als jij ze bestelt bij de Belgische apotheek, bestel je dan ook de naalden en spuiten erbij?
Gebruikersavatar
martine030
Actief lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 nov 2009, 18:13

Bericht door martine030 »

Injecteren stelt niet zoveel voor, daar heb je nauwelijks instructies voor nodig :)
Ik vond naalden bloed prikken altijd vreselijk, maar ik ben door de B12 al jaren van die fobie af :wink:
Waarschijnlijk wil de assistente van de huisarts het je wel gewoon uitleggen terwijl je zelf de injectie zet.
Je kan het ook een verpleegkundige vragen. Maar eigenlijk is het zo simpel dat je het ook zonder die hulp wel kan, ik stuur je wel even een pb met uitleg.

Ik bestel B12 uit België, maar ik haal ook de lage dosis bij de apotheek (daar krijg ik gratis spuiten en naalden bij).
Je kan ze ook goedkoop via internet bestellen bij Daxtrio (apotheek is veel duurder!), gaat per 100 dus dan kan je gelijk een jaartje vooruit.
Spuitjes 2ml, injectienaalden 0,8x40mm en 0,6x25mm. De grote om mee op te zuigen, de kleine om te injecteren. Als je er bij de apotheek niet om vraagt krijg je vaak standaard alleen de grote mee, maar die supersize is echt totaal onnodig voor het injecteren!
Mijn ervaring is dat 10mg wel pijnlijker is dan 1mg, dus ik spuit die alleen nog maar met verdoving (Xyolcaïne) die gewoon met de injectie mee kan.

Ik ben het topic over Borrelia wel een beetje aan het vervuilen met dit B12 verhaal... Ik stuur je wel een bericht zo.
Gebruikersavatar
ananasje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 sep 2011, 17:14

Bericht door ananasje »

Mijn berichtje is een beetje naar boven geschoven, daarom dat ik het nog eens post. Woensdag was ik bij DML en uit een bloedafname van 3 weken ervoor bleek dat mijn cytokines genormaliseerd zijn. Toch voel ik me nog helemaal niet beter. Iemand enig idee hoe dit komt? Kan ik toch (snel) klinische beterschap verwachten?
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Misschien moet je gewoon nog wat bijkomen van de zware antibioticabehandeling ananasje?
Ik hoop voor je dat je je snel beter zult voelen!
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Plaats reactie