Resultaat na AB-behandeling van Borrelia (Lyme)

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Resultaat na AB-behandeling van Borrelia (Lyme)

Bericht door ondine »

Meerdere hier hebben al antibiotica gekregen voor Borrelia. Ik wou weten of jullie u beter voelen daarna ? Hoelang duurt de AB-kuur ? Is er een echte verbetering of is het gewoon te zien in het bloed ?

Dank bij voorbaat,

ondine
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Resultaat na AB-behandeling van Borrelia (Lyme)

Bericht door spring »

Goed idee dit topic. Ik denk alleen dat er nog weinig mensen al zo ver zijn. Maar hoop hier toch snel wat te lezen!
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Resultaat na AB-behandeling van Borrelia (Lyme)

Bericht door Burial »

ik ben nog bezig, ik moet nog tot 19 oktober (56 daagse dubbele AB kuur)
8 oktober naar DML
sowieso verwacht ik niet ineens op miraculeuze wijze beter te zijn, maar ik kan al wel melden dat ik me iets minder ziek voel (minder brainfog)
maar daar komt nu voor in de plaats heel veel pijn en dan vooral spier- en gewrichtspijnen, maar dat zou dus als het ware een goede reactie kunnen zijn

het is niet zo doordat ik ik me nu minder ziek voel ook meer kan, absoluut niet zelfs
ben misschien nog wel slechter als eerst, maar ik zit wel lekkerder in mn vel bijv
ook merk ik nog steeds dat dieet heel veel voor me doet
het was weer geruime tijd een beetje in de slop geraakt en nu heb ik t weer voor 100% opgepakt en dat merk ik meteen

als ik maar weet dan horen jullie het
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Resultaat na AB-behandeling van Borrelia (Lyme)

Bericht door marlène »

Er is een studie van chronische Lyme patienten die onder de Spect scan zijn geweest. Ze hadden afwijkingen. Na de AB-behandeling bleken 70% van de afwijkingen verbeterd of verdwenen na een periode van 1-2 jaar.
Ook de clinische status verbeterde.
klik hier voor link


Aan de studie hebben ook ME-patienten meegedaan en de resultaten waren gelijkaardig maar deze staan niet in het abstract vermeld. Deze info is verkregen via via en kan je terugvinden op he forum van Phoenix Rising.
klik hier voor link

Hiermee kan men de vraag stellen of
- AB effectief de Lymebacterie elimineert;
- AB ook antivirale capaciteiten heeft;
- AB misschien het immuunsysteem reset;
- AB darmflora herprogrammeert;
- ...

Deze studie bewijst alvast dat sommige AB-regimes efficient zijn in tegenstelling tot wat men wil beweren.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Resultaat na AB-behandeling van Borrelia (Lyme)

Bericht door felixloena »

Goed topic!
Ik ben nu 6 weken bezig met Azytromicyne en doxycicline. Nog heel kort dus, en ben benieuwd hoe het verder zal lopen. Maar wat ik kan melden is dat ondanks de grote stress waar ik prive mee te maken heb, en die zeker een negatieve invloed heeft op mijn gezondheid, ik me minder slecht voel dan ik zou verwachten. Ik zit nu op het niveau van voor de kuur. En ik denk dat als er geen stress was geweest ik me zelf beter gevoeld zou hebben. Dus wat mij betreft positief nieuws.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Bericht door ondine »

Ik verwacht de voorschriften voor de AB-kuur een van deze dagen in de post...
Gebruikersavatar
wimmie
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2012, 19:39

Bericht door wimmie »

Hi Ondine,
Tot nu toe nog geen verbetering na bijna 8 weken doxy en bactrim.

De eerste 5 weken waren superzwaar voor Wim, hij kon niks meer maar nu is hij langzaam aan terug naar het nivea van voor de kuur.
Nog gene vetpot maar soit, de laatste paar dagen had hij weer meer last maar vandaag precies weer beter (cyclus?)

Na dit moet hij 8 weken dubbele doxy en biclar nemen, ik hoop dat dat goed gaat. Dml had het over een jaar antibies slikken dus we zijn er nog lang niet.

Weet iemand trouwens of je direkt na de ene kuur onmiddelijk aan de andere kuur moet beginnen of mag je even een week niks pakken (ivm lever en nieren)?

Hetgeen wat wel super hard opvalt is dat hij sinds de kuur geen knock-out koppijn meer heeft gehad.

Het is precies wel heel verschillend per persoon, sommige hebben amper last en andere dan weer wel...hopelijk behoor je tot de lucky few en merk je enkel dat je geneest.

Misschien weet je het al maar bouw je kuur langzaam op (we zijn op dag 1 met den ambulance naar het spoed gemoeten door supermega heftige reactie).

Succes!
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Bericht door ondine »

Wimmie,
Zegt DML dat, dat je moet opbouwen of is dat gewoon advies na wat je hebt meegemaakt ?
Mvg,
Ondine
Gebruikersavatar
wimmie
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2012, 19:39

Bericht door wimmie »

Na wat we hebben meegemaakt en ook toen ik ons verhaal had verteld aan brussel hadden ze gezegd de plaquenil te laten en enkel de azithro te pakken en na 2 of 3 dagen de doxy erbij.
Maar Wim bleef zo slecht met enkel de azithro dus dan kreeg hij bactrim ipv de azythro.
Hij heeft uiteindelijk 3 dagen azithro genomen.
Dus terug begonnen met doxy en 2 dagen later de bactrim erbij.
Is natuurlijk bij iedereen anders.
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Bericht door ondine »

Ik haat AB's, maar ja... Hebben ze gezegd dat het voor een volledig jaar was ? Want ik heb het aan DML niet gevraagd.

Die bacterie is eigenlijk nog niet zooo lang gekend, sinds 1978, dus weten ze nog niet hoe het van persoon tot persoon kan overgaan.

Woensdag laat ik mijn man en mijn dochters testen.

Had mijn rapport en voorschriften vandaag niet in de post, wachten dus...
Gebruikersavatar
wimmie
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2012, 19:39

Bericht door wimmie »

Ja dat was ons in het begin ook niet helemaal duidelijk, toen verwachtte dml dat Wim zeer snel verbetering ging tonen tijdens de kuur wat dus niet het geval was. Misschien komt dat nog....

De laatste keer dat we er waren (18 sep) viel onze frang pas dat er een langere AB kuur nodig is dus het zal afhangen hoe je reageert en nogmaals das dus bij iedereen anders.

En inderdaad werd ons ook aanbevolen om mij (we hebben geen kids, wel een hoop katten) ook te laten testen, heb ik toen ook gedaan (op borrie en barrie).
Weten we pas ergens in november.....

Wim heeft gelukkig enkel borrie en volgens dml 100% zeker geen bartonella, hij is er nu 2 keer op getest.

Ja die antibies pak je niet voor je lol, hopelijk heb je snel je behandelingsplan.
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

borrie en barrie, klinkt als een 'komisch' duo
maar dat is het niet bepaald kunnen we wel stellen
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
wimmie
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2012, 19:39

Bericht door wimmie »

Helaas niet nee, maar hopelijk is het niet zo 'komisch' duo te killen met hopi antibies en malariapillen.
Dan zal ik pas lachen!
Gebruikersavatar
wimmie
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2012, 19:39

Bericht door wimmie »

Even iets meedelen, wie weet is iemand er iets mee:

CD57 bij eerste intake was 5
na ongeveer 5 weken doxy en bactrim is de CD57 gestegen naar 25

De Cyti waren allemaal binnen de ref rang behalve de IL-10 mRNA (124)
maar ook na 5 weken antibie zijn die allemaal verhoogd (te hoog) behalve de IL-8 mRNA (11).

Vraag me niet wat het betekent ik weet enkel dat de CD57 omhoog moet naar 200 ofzo.
Ik zelf heb nieuws gekregen dat ik Borrie en Barrie vrij ben, oef!

Nu is mijn hubby aan zijn 11de week (biclar 500mg + 400mg doxy en nog een hoop ander supplementen en nexium).
HIj is nog altijd extreem uitgeput en kan nog steeds niet veel, veel last van ademhaling (kan ineens niet meer ademen en het is niet asmatisch related), gevoel van beestjes die kruipen onderhuids, algemene buikklachten, angst en paniek vlagen maar het is allemaal wel in mindere mate dan ervoor.

Ik denk wel dat er vooruitgang is maar heeeeeel traag.....
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

gevoel van beestjes die kruipen onderhuids, algemene buikklachten, angst en paniek vlagen
hallo wimmie

ik las al meerdere malen op lymefora dat het door vrijgekomen toxines zou komen. Wat raad DML aan om te ontgiften?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie