Complementaire behandeling bij Lyme

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi lynn,
Lynn schreef:In elk geval start ik (over 2 weken ofzo als alles binnen is) met langdurige combi AB via De Meirleir.
Ohw, dat is erg spannend, meis. Ik ga heel hard voor je duimen!!!

En waar ik nog benieuwd naar ben, erkent DML de positieve uitslagen van Augsburg? Mooi zo!!!
Lynn schreef:Ik heb inmiddels ook antwoord van Annemie Ewalts (Amersfoort). Zij behandelt ook chronische lyme met langdurige AB als je een positieve LTT uit Augsburg hebt. Dus handig om te weten voor iemand die geen arts heeft die kan behandelen.
Deze info is prima, dank je wél!
Want er zullen vast ook mensen zijn/komen die een positieve uitslag hebben en geen arts hebben/weten die kan behandelen. Ik heb goede ervaringen gehoord van deze ANBG-arts (combinatie van regulier en complementair).

Heel veel sterkte voor jou!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Dankje!

Ja bij mij erkent ie de uitslag. Hij had altijd vermoeden al, dus het was een bevestiging ook voor hem.
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Heel veel succes met je behandeling Lynn!!!
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

van mij ook succes gewenst.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Mijn behandeling start met 8 weken azytromicine en doxycline. Ik hoop morgen de medicatie te halen bij de apotheek en vanaf maandag te beginnen. Dit weekend nog even niet, want mijn man en ik zijn 18 jr getrouwd en gaan uit eten. Daar wil ik wel een wijntje bij.

Ik heb nog overwogen om te wachten, omdat ik niet in de zon mag met de doxycline, maar wil toch liever zsm beginnen. Ik heb een tijd geleden zo goed gereageerd op de azytromicine, dat ik dat graag weer wil en liefst zsm.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

succes met de behandeling felixloena! ben benieuwd wat ie bij mij gaat zeggen en of hij de uitslag erkent...
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Succes alvast met de behandeling felixloena, en ook alvast gefeliciteerd en veel plezier toegewenst voor het komend weekend!

Jij gaat pas in augustus weer naar DML toch Burial?
Is het wachten nog een beetje vol te houden?
Ik hoop voor je dat jij ook een goede behandeling zult krijgen!
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

ben benieuwd wat ie bij mij gaat zeggen en of hij de uitslag erkent...
Volgens mij erkent hij wel de uitslagen van dit lab. Hij verwijst er immers soms ook zelf naar door.
Succes alvast met de behandeling felixloena, en ook alvast gefeliciteerd en veel plezier toegewenst voor het komend weekend!
Bedankt Sprankel
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

@sprankel
10-09 heb ik weer een afspraak, misschien dat ik nog probeer om wat eerder een afspraak te krijgen
maar dat vind ik een hoop gedoe en mijn vader moet daar ook speciaal voor vrij nemen en zo, aangezien hij rijd

@felixloena
heb jij nu eigenlijk nog B12 en/of 4ME op je behandelplan? ben blij als ik daar mee zou kunnen stoppen namelijk :)
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

@felixloena
heb jij nu eigenlijk nog B12 en/of 4ME op je behandelplan? ben blij als ik daar mee zou kunnen stoppen namelijk
Ik heb het behandelplan nog niet binnen, maar denk dat de supplementen niet wijzigen.
De B12 injecties gebruikte ik al geruime tijd voordat ik naar DML ging. DML schrijft ze ook voor. Ik voel me er goed bij en blijf die gewoon gebruiken, wel maar 1 x per week, dat is voor mj een goed ritme. Ik word er veel helderder door in mijn hoofd.

en de 4ME heeft DML mij nooit voorgeschreven :)

Succes met wachten tot je volgende consult
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

De B12 injectie's worden ook bij lyme aangeraden, heb er op het congres in Ierland wat over gehoord, eigenlijk met dezelfde reden waarom DML het voorschrijft, nl. ontgiften/afvalstoffen afvoeren...zul je tijdens de AB kuren wss nog hard nodig hebben...
Ik spuit nog steeds om de dag een halve ampul, en ga daar voorlopig ook gewoon mee door...4me was bij mij al langer van het behandel plan af...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

nou hopen dat de 4ME iig afvalt dan en de B12 blijven we dan gewoon doen! :)
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Dat hoop ik ook voor je Burial, dat scheelt in elk geval flink in je portemonnee :wink:
Leven is het meervoud van lef - Loesje
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

En anders moet je op het consult gewoon vragen of het nog nuttig is om het te gebruiken of niet...

ik heb toch al van een paar mensen gehoord ivm de Nexavir, dat hij het halveerde of erafhaalde nadat ze ernaar gevraagd hadden.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Ik spuit al 2,5 jaar Nexavir en ook na Lyme verhaal erbij moet ik ermee door gaan.. Dus ook dit is persoons afhankelijk.
Plaats reactie