Complementaire behandeling bij Lyme

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi teddy,
Teddy schreef:Ik hoop dat we over een poosje hier van alerlei info verzameld zullen hebben, maar tot nu toe ziet Augsburg er het meest professioneel uit (hoewel dat weer niet te betalen zal zijn waarschijnlijk – misschien kunnen we eens vragen of ze aan kwantum-korting doen als we met meerderen gaan!)
Met ons allen is er al een goede aanzet gedaan om info te verzamelen :wink:.
Amai, ja, de infuus behandelingen zijn érg duur, dat zou voor mij financieel niet haalbaar zijn en de Zorgverzekeraars in Nederland vergoeden het (waarschijnlijk) niet.
Teddy schreef:Ik heb ergens (weet natuurlijk weer niet meer waar, misschien Lymenet?) gelezen dat er ook reguliere internist(en) zijn die langdurige AB willen voorschrijven. En ook over een dr. Meijer die zou samenwerken met een Duitse lyme-arts en langdurige AB voorschrijft??)
:wink: herkenbaar, lees je ergens iets waarvan je denkt ohw wel interessant en als je later weer gaat zoeken, is het niet meer te vinden.......

Weet je misschien nog of Dr. M. een ABNG arts is?: http://www.abng.nl/Lymebehandelaars.html
Behandeling Lyme: combinatie van ILADS (AB), natuurlijke/plantaardige geneesmiddelen en Bioresonatie: http://www.artsenpraktijkmeijer.nl/Veel ... kten/Lyme/
Hierbij worden dan de standaarden van de ILADS ( International Lyme and Associated Diseases Society) gehanteerd. (www.ilads.org) en van het Borreliose Gesellschaft (www.borreliose-gesellschaft.de)
Voor de behandeling zijn antibiotica vrijwel altijd noodzakelijk.

Om de eigen weerstand van mensen met Lyme te verbeteren worden natuurlijke/plantaardige geneesmiddelen en Bioresonantie therapie gegeven.
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
Teddy
Actief lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 21 mar 2006, 21:00

Bericht door Teddy »

Wauw, bedankt voor de info Louisa!!
Dr. M (te Overdinkel) staat dus indd op de ABNG-lijst, maar dat ligt zo ver weg - kun je net zo goed naar Duitsland gaan :) !!

Wat ik het meest vervelende vindt, is dat je nergens kunt opzoeken wat de kosten (bij benadering) zijn van de behandelingen. Ik weet bv wél van Augsburg dat je daar een tijd moet verblijven, dus je hebt dan naast de behandelingskosten ook nog eens verblijfskosten.

En langzamerhand begin ik er wel steeds meer van overtuigd te raken dat er aan antibiotica niet te ontkomen valt, ik ben nog niemand tegengekomen die daadwerkelijk goed is opgeknapt van alleen natuurlijke middelen. Maar nogmaals, mijn "contacten" zitten hoofdzakelijk in de VS - misschien moet ik mijn Duits proberen op te krikken omdat onze oosterburen toch wel dé experts zijn op Lyme-gebied, lijkt me.

Bedankt, groetjes en fijne zondag!
It’s hard to wait around for something you know might never happen; but it’s even harder to give up when you know it’s everything you want…
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Hoi teddy,

Als je bij google zoekt op lyme werkgroep kom je bij een lijst met abng-artsen die lyme behandelen.
Ze schijven niet allemaal ab voor. Die in amersfoort wel.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
gezondverstand
Actief lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 apr 2012, 08:36

Bericht door gezondverstand »

Hallo allemaal.

Teddy schreef:
Hee Aquamarijn,
voorzover ik weet zijn er 3 manieren om Lyme te behandelen: met antibiotica / combinatie AB en natuurlijk / alléén natuurlijk. Voor de natuurlijke geneeswijzen (op basis van kruiden, evt. aangevuld met supplementen) bestaan weer allerlei protocollen: Cowden, Buhner etc.

Mag ik hier nog een 4e behandeling aan toe voegen?

Namelijk nóg een natuurlijke behandeling en wel die van de klassieke homeopathie die volgt op de meetresultaten/uitslagen met de Vegatest.
In het topic: homeopathie, bioresonantie en vegatest: een pleidooi , is al veel over deze behandeling te lezen en ik vind dat dit ook zeker een plaats verdient in het rijtje van lyme-behandelingen.

Dit is dus iets anders dan bijv. het Cowden protocol.

Een homeopatische lymekuur wordt op de persoon zelf afgestemd en is dus voor iedere patient anders van sterkte.
Het behandelprotocol is in principe bij elke patiënt hetzelfde.
Natuurlijk kun je ook van een homeopatische behandeling Herxheimer reactie's krijgen . Dit is bij iedere ontgiftingskuur zo.
Om dit risico zo laag mogelijk te houden wordt geadviseerd veel te drinken ( 2 liter water per dag) en de behandeling wordt ondersteund met Detox.

Voordelen van de homeopatische lyme-kuur:
- Geen bijwerkingen dus ( behalve Herxeimer reactie's)
- Na zo'n 6 weken is de lyme uit je lichaam ( dit wordt iedere keer bij controle's wéér gemeten)
Dat wil overigens niet zeggen dat je dan van je klachten af bent, hoewel dat per persoon verschillend is en ook afhangt van de ernst van de klachten.
- De kuur werkt nog zo'n 3 maanden door.
- In vergelijk met de AB-kuren veel goedkoper. ( intake met Vegatest : zo'n € 66,- en alléén de lymekuur : max. € 175,-- )
- Mijn ervaring is dat de meeste zorgverzekeraars een groot deel van deze kosten vergoeden. Mits je voor een alternatieve behandeling aanvullend verzekerd bent natuurlijk.

Nog even over de Vegatest:
De Vegatest is in Duitsland een veel gebruikte, betrouwbare en totaal geaccepteerde testmethode .
Veel Duitse huisartsen gebruiken het ook in hun praktijk. Het is dan ook een Duitse uitvinding.

Louisa schreef:
En een informatie brochure over de Vegatest, van de fabriek in Duitsland: http://www.acupunctuur-vanlaar.nl/wp-co ... vega12.pdf
Toepassingen in Duitsland: Heilpraktiker, Allgemeinmediziner, Orthopäden, Zahnärzte, Veterinäre, Spa/Wellness, Fachärzte für Naturheilkunde, Physiotherapeuten, Sportmediziner: http://www.wegamed.de/produkte-im-einsatz.html

Nog een voordeel van de Vegatest:
Er kunnen bij de test ook uitspraken gedaan worden over bijv. organen die 'aangedaan' zijn door de lyme bacterie.
Dit kan dus veel klachten verklaren.
En niet alleen lyme en co-infectie's kunnen ermee aangetoond worden maar ook vele andere bacteriën, schimmels, virussen enz.

Ik begrijp dat veel M.E. patiënten die onder behandeling zijn van een M.E.- arts, of neuroloog bijv. met de uitslagen van de Vegatest niets kunnen.
Dit wordt regulier hier in Nederland nu eenmaal niet geaccepteerd.
Toch kunnen een reguliere en additieve lyme-behandeling prima samen gaan. De homeopaath geeft dit ook altijd aan.
Er zijn in Nederland (voor zover ik weet) 4 praktijken ( één met een aantal locatie's ) die de behandelwijze : de "Duitse" Vegatestmethode en homeopatische lymekuur aanbieden.

Teddy schreef:
En langzamerhand begin ik er wel steeds meer van overtuigd te raken dat er aan antibiotica niet te ontkomen valt, ik ben nog niemand tegengekomen die daadwerkelijk goed is opgeknapt van alleen natuurlijke middelen. Maar nogmaals, mijn "contacten" zitten hoofdzakelijk in de VS - misschien moet ik mijn Duits proberen op te krikken omdat onze oosterburen toch wel dé experts zijn op Lyme-gebied, lijkt me.

Teddy: ik ben via Vegatest en homeopathie volledig genezen van lyme,en meerdere familieleden met mij!
Deze week ben ik nog met een jonge vrouw meegeweest naar "mijn' homeopaath. ( De homeopaath is volledig gediplomeerd en aangesloten bij tal van vakorganisatie's )
Deze vrouw heeft ook de Vegatest gekregen; de uitslag was werkelijk schokkend.
Ze wordt nu zo snel als mogelijk is op afstand ( ze woont in het buitenland) behandeld voor chronische lyme.

Als je meer wilt weten kun je mij altijd een pb-je sturen.

Groetjes G.V.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

http://www.publichealthalert.org/Articl ... n%20ld.htm

"Dr Cowden commented: "The recent in vitro research at the University of New Haven, Connecticut, using the Nutramedix herbals Banderol and Samento against Borrelia bugdorferi, when compared to the pharmaceutical doxycycline, confirmed what I and others had observed clinically in Lyme Borreliosis patients.


"Many patients with Lyme Borreliosis fail to improve clinically with doxycycline (or any other pharmaceutical antibiotic), but improve dramatically in a few weeks on the Condensed Cowden Support Program that includes Banderol and Samento as the primary antimicrobials.

Less Recurrence

"Also, patients who use the Program appear to have a lower likelihood of recurrence of Lyme Borreliosis than patients who are on pharmaceutical antibiotics when the therapy is stopped, presumably at least in part because the herbal agents appear to eliminate the biofilm microbial colonies and other hiding forms of Borrelia burgdorferi better than the pharmaceutical antibiotics.
"Richard Horowitz, MD, in New York state, has placed several hundred patients who failed with pharmaceutical antibiotics on the Program and reports that well over 70% improve after several weeks on the all-natural, predominantly herbal program."
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

NAV bovenstaande las ik in een boek een casus en de uitleg daarvan;

---------------------------------------------------------------------------
Wat is er gebeurd?
Deze man heeft een typische genezingscrisis doorgemaakt .De eigen geneeskracht is versterkt, waardoor een chronisch proces van alsmaar onstekingen is veranderd in een acuut proces.
Dit is de echte geneeskunst; het herstel van het genezend vermogen van de patient waardoor een chronisch proces door een acute lichaamsreactie wordt opgelost en de gezondheid hersteld wordt.
-----------------------------------------------------------------------------------

Zo staan er tientallen voorbeelden in van diverse genezingsprocessen wat ik iedereen van harte kan aanbevelen om te lezen.

Er staan ook diverse casussen in van jonge kinderen , en baby's die al ziek geboren zijn.

Bijna altijd heeft dit te maken met ziektebeelden die de moeder heeft doorgemaakt zoals Pfeifer of het gebruik van medicijnen VOOR de zwangerschap. :!:


Ook al vind je homeopathie niks en geloof je er niet in .........dan raad ik je toch aan dit boek te lezen , om zo eea duidelijk te krijgen.

Het boek; van Tinus Smits;

"Homeopathie en de kracht van de subtiele geneeskunst" is een aanrader.
Pas als je dit boek hebt gelezen dan ga je veel en veel meer begrijpen van lichamelijke genezingsprocessen en wat daar mee samen hangt.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ik kom zowel in het nederlands als in het engels en duits het volgende protocol tegen :
beginnen met 1 gram zout en 1 gram vitamine c-poeder en dan ophogen
(dr. Linus Pauling)

Moet je toch ook een hele goede maag hebben :roll:


The Essential Treatment is basically

Body weight in pounds/10 = total daily consumption in grams, so
1 gram of Salt, and
1 gram of Vitamin C
for each 10 pounds of body weight.
Use pure salt (sodium chloride) without any additives such as
aluminum
silica, or
iodine


If you use powdered salt or Vitamin C be aware that
1 teaspoon (tsp) = 5 grams, thus
1 tablespoon (tbs) = 15 grams.


One should space out these into three or more doses each day.
For example, a 150 pound individual would swallow 15 grams
of each in total as
5 grams of each in the morning,
5 grams of each at midday and
5 grams of each in the evening.


Total daily consumption should not exceed
18 grams of each per day.

Drink lots of water.

High doses can be very hard on the stomach.
Experiment; start with lower doses, such as
3 grams each 5 times a day
to get your daily total.
Again, drink plenty of water.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Er is zelfs een Linus Pauling Kliniek

http://www.linuspaulingkliniek.nl/
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

senna schreef:Er is zelfs een Linus Pauling Kliniek

http://www.linuspaulingkliniek.nl/
Beste Senna,
Mag ik vragen wat dit met de behandeling can Lyme te maken heeft, zout en vit. C? Ik zie dat op die site ook nergens terug dat zij dit behandelen...?
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

http://www.linuspaulingkliniek.nl/index ... emeen.html

ziekte van lyme onder "onze expertise"

Het protocol : genoeg te vinden via google of dacht je dat ik dit zelf had verzonnen ? :D
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Nee, dacht niet dat je het zelf had verzonnen hoor ;-) Maar ben het zelf nog nergens tegen gekomen, en heb toch echt wel heel wat gelezen over Lyme en de behandeling, ook op alt. gebied...
Ik kan daar verder niet vinden wat ze dan doen om met hun 'expertise' de ziekte van Lyme te behandelen...maar als dat bestaat uit zout en vit. C dan heb ik daar weinig vertrouwen in eerlijk gezegd...denk dat voor het uitroeien van deze gemene beestjes wel heel wat meer nodig is...
Kun je me een link sturen waar ik kan lezen hoe dit zou kunnen werken voor Lyme? Ben wel benieuwd wat hier de gedachtengang achter is nl.
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Met alle respect voor orthomoleculaire geneeskunde waar ik een groot voorstander van ben. Ik ken deze kliniek behoorlijk goed en raad ze AF. Meer zeg ik er niet over.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Heel jammer Marlène.
Het kaf van het koren scheiden in dat orthomoleculaire wereldje lijkt me niet simpel.

Op bijna alle fora ivm lyme en in alle talen hebben ze het over dat protocol (met voor- en tegenstanders natuurlijk).

http://kurtsprotocol.blogspot.be/2005/0 ... saltc.html

Of Pauling dit protocol heeft bedacht denk ik niet.
Hij heeft veel onderzoek verricht naar vitamine c en met zijn naam te googelen kwam ik die kliniek tegen.
Hoe zij lyme behandelen weet ik niet en staat ook niet op hun site.

Mij lijkt het ook eerder een huis/tuin/keukenmiddel dat maag en darmen zwaar belast.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Is het ook de bedoeling dat in dit topic gemeld wordt wie waarmee nu gestart is?

In elk geval start ik (over 2 weken ofzo als alles binnen is) met langdurige combi AB via De Meirleir.

Ik heb inmiddels ook antwoord van Annemie Ewalts (Amersfoort). Zij behandelt ook chronische lyme met langdurige AB als je een positieve LTT uit Augsburg hebt. Dus handig om te weten voor iemand die geen arts heeft die kan behandelen.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Is het ook de bedoeling dat in dit topic gemeld wordt wie waarmee nu gestart is?

In elk geval start ik (over 2 weken ofzo als alles binnen is) met langdurige combi AB via De Meirleir.

Ik heb inmiddels ook antwoord van Annemie Ewalts (Amersfoort). Zij behandelt ook chronische lyme met langdurige AB als je een positieve LTT uit Augsburg hebt. Dus handig om te weten voor iemand die geen arts heeft die kan behandelen.
Er is ook een topic Medicatie bij Lyme voor klassieke geneeskunde
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... catie+lyme
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie