Lymetest Infectolab Augsburg

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

Moet ik het nog begrijpen? Ik denk het niet :shock:
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

sidonia schreef:Ik ben dus niet negatief en ik ben niet positief. De uitslag gaat in getallen. Onder de 2 ben je negatief en 2 is borderline en daarboven positief. Ik heb dus 2. Volgens DML, waar ik onder behandeling ben, heeft de bacterie zich verstopt en reageert mijn immuunsysteem niet, omdat ik de bacterie al zolang bij me draag. Ik heb ook Bartonella als co-infectie.

Heb nu bijna een jaar AB er op zitten. Daarvoor eerst immuunsysteem wat opgekrikt en darmen aangepakt. Ik begin ligt herstel te merken en ga waarschijnlijk volgende maand over op fythotherapie (samento en banderol).

Heb ik zo je vraag beantwoord?
Sorrie sidonia,

Ik zie nu pas je bericht ;).

Dit is me dan een stuk duidelijker :D.

Ik snap nu de "waarde" in dit geval.

Ik zit zelf niet bij DML overigens.

Wat mij ook opvalt is dat er zoveel patienten positief testen op Bartonella.

Daar ben ik via een internist in het ziekenhuis ook op getest.

Bartonella henselae IgM negatief
Bartonella henselae IgG 1:<64 (referentiewaarde 1:<128

Bartonella quintana IgM negatief
Bartonella henselae IgG 1:<64 (referentiewaarde 1:<128)

Zo te zien via een (simpele) anti-stoffen test (Elisa methode?)

Laat DML de co-infecties ook testen via een andere methode (LTT of PCR)

Groetjes
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

vlindertje19 schreef:
sidonia schreef:Ik ben dus niet negatief en ik ben niet positief. De uitslag gaat in getallen. Onder de 2 ben je negatief en 2 is borderline en daarboven positief. Ik heb dus 2. Volgens DML, waar ik onder behandeling ben, heeft de bacterie zich verstopt en reageert mijn immuunsysteem niet, omdat ik de bacterie al zolang bij me draag. Ik heb ook Bartonella als co-infectie.

Heb nu bijna een jaar AB er op zitten. Daarvoor eerst immuunsysteem wat opgekrikt en darmen aangepakt. Ik begin ligt herstel te merken en ga waarschijnlijk volgende maand over op fythotherapie (samento en banderol).

Heb ik zo je vraag beantwoord?
Sorrie sidonia,

Ik zie nu pas je bericht ;).

Dit is me dan een stuk duidelijker :D.

Ik snap nu de "waarde" in dit geval.

Ik zit zelf niet bij DML overigens.

Wat mij ook opvalt is dat er zoveel patienten positief testen op Bartonella.

Daar ben ik via een internist in het ziekenhuis ook op getest.

Bartonella henselae IgM negatief
Bartonella henselae IgG 1:<64 (referentiewaarde 1:<128

Bartonella quintana IgM negatief
Bartonella henselae IgG 1:<64 (referentiewaarde 1:<128)

Zo te zien via een (simpele) anti-stoffen test (Elisa methode?)

Laat DML de co-infecties ook testen via een andere methode (LTT of PCR), in Augsburg?

Groetjes
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

Oeps en toen ging het fout!
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Hoe hij Bartonella test weet ik niet, moet ik nakijken, kom ik nog op terug, goed?
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

sidonia schreef:Hoe hij Bartonella test weet ik niet, moet ik nakijken, kom ik nog op terug, goed?
Meer dan goed ;). Dank je. Lees het vanzelf wel.
Flying with broken wings
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Hij doet dit via de universiteit van Luik via sequencing (ik denk dat dat gelijk is aan PCR)...., of dat deed hij toch een jaar geleden.
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Vital, ik kijk het net na, en inderdaad sequencing test en geen idee wat dat betekent.
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

Bericht door marcog »

Welk type Bartonella onderzoekt hij ook alweer? Dit was toch een nieuw type?
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Als ik het goed voor heb kan je via PCR (of toch via deze PCR) testen op sequenties van alle gekende Bartonella varianten, dus in 1 test. Resultaat is gewoon positief of negatief denk ik, de naam van het type staat er dan niet bij, wat misschien een kleine moeite zou zijn om er bij te zetten...

Heb je opmerkingen over deze test misschien?
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

Bericht door marcog »

vital schreef:Als ik het goed voor heb kan je via PCR (of toch via deze PCR) testen op sequenties van alle gekende Bartonella varianten, dus in 1 test. Resultaat is gewoon positief of negatief denk ik, de naam van het type staat er dan niet bij, wat misschien een kleine moeite zou zijn om er bij te zetten...

Heb je opmerkingen over deze test misschien?
Is dit nu een normale vraag? Heeft zo een negatief ondertoontje. Dit onderzoek vind ik interessant. Zeker omdat hij een nieuwe variant heeft gevonden -maar ik weet ook de naam even niet meer-. Als hij een relatie met de ziekteverschijnselen kan aantonen zou dat een 'doorbraak zijn. Persoonlijk geloof ik meer in auto - immuun problemen als oorzaak. Denk niet dat er een ziekteverwekker is.
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Was niet negatief bedoeld. Ik weet gewoon dat je een duidelijke mening over alles hebt...
Dus als je informatie hebt over dit onderzoek, dan hoor ik het graag.

DML zei tegen mij dat het niet de variant was van de kattenkrab, dus ik veronderstel wat mij betreft geen Henselae, maar iets anders...

Persoonlijk geloof ik dat ik (we) voorbestemd zijn door een slecht immuunsysteem en dat we dan nog een andere oorzaak (of andere oorzaken) nodig hebben zoals ook bv Bartonella, maar dat Bartonella op zich niet genoeg is...
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

Bericht door marcog »

Oke, Vital gelukkig. Ja, het is een variant. Maar welke misschien weet iemand anders het hier. Tja, waarschijnlijk heb je gelijk als we het over voorbeschikking hebben. Het blijft een rare ziekte wat we hebben. Misschien komen we er wel nooit achter. Of zit het heel anders in elkaar dan we allemaal denken. Toch denk ik dat indien het mechanisme ontdekt wordt het een te behandelen ziekte is. Omkeerbaar. Het lijkt wel alsof ons lichaam in een bepaalde stand blijft hangen.
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

De variant wordt in de test niet genoemd, zoals Vital al zegt. Maar ik meen mij te herinneren dat DML het ergens in die YouTube filmpjes heeft over die andere variant, maar hoe die nu heet...? Het zou een variant zijn die niet van een kat afkomstig is. Meer weet ik er ook niet ban.
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Ik zou op deze vraag, die eigenlijk inhoudt dat we Bartonella vinden bij patiënten, toch wel een aantal dingen willen zeggen.
De Bartonella-infectie die we vinden bij veel ME-patiënten is geen kattenkrab-ziekte. Kattenkrabziekte is Bartonella henselae ,
maar er zijn inmiddels 32 ande¬re species ontdekt van Bartonella. We vermoeden zeer sterk dat het om een aantal andere Bartonella-infecties
gaat en niet om Bartonella henselae, omdat we maar bij 3% van de patiënten antilichamen vinden tegen Bartonella henselae.
Wat de eigenlijke rol is van die infectie weten we niet. Het is nog maar een klein jaar dat mensen behandeld worden voor deze infectie.
Een aantal mensen recupereert volledig en een aantal andere recupereert gedeeltelijk.
Ik denk dat we de diagnose van ME niet weg moeten gooien, maar ik denk dat de impact van Bartonella bij elke patiënt verschillend is.

Te vinden in http://www.me-cvsvereniging.nl/sites/de ... %20KDM.pdf

Ik zal dat documentje nog eens helemaal moeten lezen denk ik, is wel interessant om al zijn colleges in één document te hebben....

Dus hij test eigenlijk via sequencing op allerhande bartonella en hij test daarnaast nog eens op henselae en hij komt dan dikwijls uit dat via sequencing iemand positief is, maar negatief gewoon op henselae. (denk ik)
Plaats reactie