Poll: Ben je op de ziekte van Lyme getest?

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Toen ik werd getest kreeg ik als eerste van mijn behandelaar te horen; Gelukkig ! je darmen zijn in orde !
Ik ga er dan ook vanuit dat dit als 1e werd getest ,omdat het darmstelsel zo'n cruciale rol heeft in het hele immuunsysteem .
Wel rot hoor Annemoontje dat het dan zo mis kan gaan zoals bij jouw.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

van mijn darmen was meteen al duidelijk dat die goed overhoop lagen (zowel bij bioresonantie als dmv bloedtesten later).
Annahan schreef: Gezondverstand;
Annemoontje schreef; "in de leer zijn geweest bij degene"..............nou dan moeten ze m.i. bijscholing krijgen !
Misschien ben je nu te snel met oordelen: na jaren bioresonantie en vegatesten bleven er maar nieuwe dingen naar boven komen, het zou goed kunnen dat Lyme daar nog niet bij zat (als ik dat heb) omdat dit nog ingekapseld zat zoals je zelf (geloof dat jij dat was) zei. En deze behandelaar ook aangaf dat dingen in eerste instantie (of langer) verscholen konden blijven tot ze aantoonbaar werden omdat de lagen eromheen weg waren.

Omdat ik bioresonantie en vegatesten lang genoeg (zo'n 2 jaar en daarvoor ook al een paar maanden en in eerdere jaren ook al zo'n 1,5 jaar) had gedaan en ik nog steeds lagen aan het afpellen was en er nieuwe dingen naar boven bleven komen, maar ik ondertussen steeds beperkter en afhankelijker (kon bijna nooit meer zelf naar wc, moest soms geholpen worden met eten naar m'n mond, niet meer zelf uit kunnen kleden etc) besloot ik dat het genoeg was, kon bij DML terecht en van daaruit verder gegaan. Omdat het mij niet handig lijkt 2 behandelingen te volgen die elkaar in de weg kunnen zitten, ben ik met de bioresonantie/vegatestbehandeling gestopt.

DML heeft kunnen doen, wat nog geen andere behandeling voor elkaar kreeg, nl. mijn extreme achteruitgang stoppen en me behoorlijke zelfstandigheid (vergeleken met hoe die was) terug kunnen geven. Wel met nog een langdurige megaterugval tussendoor en was het sowieso heel zwaar. En ik ben er nog lang niet en ik weet ook niet goed wat ik nog meer bij hem kan verwachten en of het genoeg is. Nogmaals: ik geloof erg in de kracht van bioresonantie/vegatesten etc, weet dat ze heel veel kunnen doen, maar bij mij was het niet genoeg en niet langer verantwoord het daarbij te laten omdat ik ondanks de tijdelijke verbeteringen die het bracht steeds verder achteruit ging. Maar dat kan liggen aan dat er bij mij gewoon te lang, teveel mis was op teveel niveaus.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
gezondverstand
Actief lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 apr 2012, 08:36

Biores.

Bericht door gezondverstand »

Hoi Annemoontje.

Wat verschrikkelijk allemaal om te lezen zeg!
Ik kan mij wel voorstellen dat je uiteindelijk toch een ander circuit in bent gegaan, als ik dat zo mag zeggen.
Het verhaal van de verscholen/ ingekapselde dingen is mijn bekend en daarom is Homeopathie een erg lange weg, ( stapje voor stapje), dat heb ik ook ondervonden en dan kan ik jouw redenering én plan n.a.v. jouw verhaal ook wel begrijpen.

Ik wens je veel sterkte en nog meer beterschap !

Groetjes G V
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Dank je wel! Ik weet idd dat ook dit lang duurt (in eerste jaren ook al tijd klassieke homeopathie, later icm bicomtherapie(ook bioresonantie) en meer gehad wat tijdelijk zeker verschil heeft kunnen maken, maar ook dat het heel grondig is. Maar kennelijk is mijn ziekte nog wat grondiger(hardnekkiger) en kon het niet meer dan beperkt iets doen en altijd tijdelijk.. :cry: Op termijn ga ik er ook wel weer naar terug hoor, want weet wat het kan doen. Als aanvulling op wat dan is gedaan of als ik niet meer verder kom en voor meer levenskwaliteit en opruimen en wie weet nog meer vooruitgang met de basis die door DML en anderen gelegd is.

Het is gewoon een fantastische behandelvorm, dat weet ik inmiddels wel en dat het bij mij niet datgene kon doen wat we hoopten ondanks wat het wèl gedaan heeft kan nou eenmaal bij erg complexe ziektebeelden wat heb bij mij blijkt te zijn. Ik ben er wel van overtuigd dat het weer een bepaalde basis voor DML heeft gelegd, want heel wat minder virussen/bact.infecties/toxines/zware metalen etc etc, die (zware metalen echter jaar later weer flink hoog..) al weggewerkt waren dankzij de bioresonantie/vegatest-behandelingen. Ik blijf er dus wel enthousiast over hoor!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Biores.

Bericht door annahan »

Ach, Annemoontje wat een ellende toch allemaal.......

Ik vind wel dat iedere behandelaar door moet verwijzen naar reguliere artsen als er totaal geen verbetering of verslechtering in je gezondheidstoestand is gekomen.

Ik ken het verhaal van iemand die het andersom heeft meegemaakt ;
Ze is al lang ergens onder behandeling , waar ik ook geweest ben - niet voor lyme- en een bepaalde klacht bij haar werd steeds erger.
Toen is ze terug gegaan naar degene van de "multiple ellende ", waar ze ook voor lyme is behandeld en knapte snel op !
Het blijft zoeken naar wat het beste is voor iemand.
De behandelingen bij bovenstaande 2 behandelaars.....wat een zin zeg...... :roll: zijn overigens verschillend.

Fijn Annemoontje dat je desondanks positief blijft over de behandelingen :)
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

De behandelingen bij bovenstaande 2 behandelaars.....wat een zin zeg...... Rolling Eyes zijn overigens verschillend.
ik weet even niet of je die uit mijn stukje of je eigen bedoelt, maar wat ik als eerste schreef (homeopathie en bicom) is niet wat ik bedeolde wat ik de laatste 2,5jr. voor DML had gehad hoor. Verwarrend allemaal he? Maar iig fijn dat die persoon het andersom had!

Gezien de hele situatie was het bij mij niet zo gek dat ze bij mij reguliere circuit niet benadrukt hadden hoor, want daar had ik juist al zo'n 11 jaar lang niets aan gehad en kwam ik ook opnieuw tijdens de behandelingen nog ivm steeds verder achteruitgang en kwam daar juist niet verder (ja, ernstige beperkingen, steeds erger, maar vast psychisch, want afwijkingen die gevonden werden niet erg genoeg om hele beeld te verlaren..). Dus ze wisten dat ik daar geen opties meer had. Ze waren juist allebei erg van regulier er altijd naast indien reden voor. Van DML had ik nooit gehoord, maar kreeg de tip van een tante toen ik zo'n 2 jr. bezig was met die bior.veg.testbeh.. En heb dit in gang gezet, overigens met volledig begrip vd behandelaar die ik toen had.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi annemoontje,

:D interessant en herkenbaar wat je schrijft over de Vegatest etc. Zo heb ik het, toen ik bij de natuurarts was, ook ervaren als "het pellen van de ui" :wink:. Ik had ook het probleem dat er intussen al heel veel mis was met mijn gezondheid/systemen de klok stond op
"2 voor 12", wat ook bevestigd werd door de uitslagen van de bloedonderzoeken.

Een tijd lang heeft de natuurarts mij kunnen helpen, maar op een gegeven moment werd ik wéér zieker en zieker en toen ben ik doorverwezen en ging mijn "ME-zoektocht" weer verder......

:D nou, en we zijn nog niet uitgezocht, hè? heb je een rondje ME-Nederland gedaan en ben je 3 jaar verder, komt de "Lyme-kwestie" nog voor een verrassing zorgen......
Ik heb daar toch nog wel ff de "P" over in :?.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
triske
Donateur
Donateur
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 sep 2009, 17:03

Bericht door triske »

Hallo,

Zeer recent wat labo-uitslagen gehad met een IgG van 1/1280 voor Bartonella (IgM was negatief) en eveneens positief voor het parvovirus. Weet die titers niet echt te interpreteren, maar zal voor juni zijn.

Voor Lyme test ik negatief, maar klopt het dat bartonella een zeer gelijkaardig verhaal is als dat van Lyme. Zie mijn arts pas in juni en zoveel vragen.
Zou dit nu mijn 6 jaar ziekte kunnen verklaren? Of gevolg van verzwakt immuunsysteem.. Wat is kip en ei?

Ik hoop zo dat er iets kan gebeuren qua behandeling, want psychisch is het erg moeilijk vol te houden. Moet van ziekenfonds immers terug gaan werken en de maanden rust hebben jammer genoeg niet veel opgeleverd.

Bij de bioresonantie zijn is die bartonella er niet uitgekomen, dus allemaal verwarrend hoor...

Sorry, moest het even kwijt!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi triske,
triske schreef:Zeer recent wat labo-uitslagen gehad met een IgG van 1/1280 voor Bartonella (IgM was negatief) en eveneens positief voor het parvovirus. Weet die titers niet echt te interpreteren, maar zal voor juni zijn.

Voor Lyme test ik negatief, maar klopt het dat bartonella een zeer gelijkaardig verhaal is als dat van Lyme. Zie mijn arts pas in juni en zoveel vragen.
Zou dit nu mijn 6 jaar ziekte kunnen verklaren? Of gevolg van verzwakt immuunsysteem.. Wat is kip en ei?

Ik hoop zo dat er iets kan gebeuren qua behandeling, want psychisch is het erg moeilijk vol te houden. Moet van ziekenfonds immers terug gaan werken en de maanden rust hebben jammer genoeg niet veel opgeleverd.

Bij de bioresonantie zijn is die bartonella er niet uitgekomen, dus allemaal verwarrend hoor...

Sorry, moest het even kwijt!
Je kunt hier altijd je hart luchten!, daar is het forum ook voor.

Ik ben zeker geen Lyme-expert, en er zijn vast andere leden die je meer over de uitslagen kunnen vertellen.
Mag ik nog iets vragen? Ben je van België? En heb je de testen bij DML gedaan of bij een andere arts/internist?

Bartonella is een co-infectie.

Op de Nederlandse site van Stichting Tekenbeetziekten: http://www.tekenbeetziekten.nl/ staat een tabje "Tekenbeetziekten" ga dan naar tabje "Andere ziekten" en bij tabje "Algemeen" staat informatie over co-infecties en er wordt informatie gegeven over: zie tabjes: *Bartonella, *Babesia, *Ehrlichia, *Rickettsia, *Mycoplasma, *FSME of Tick-borne encephalitis en *Parvo virus (vijfde ziekte), en *Coxiella (Q koorts).

Veel sterkte!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

louisa schreef:Hoi annemoontje,

:D interessant en herkenbaar wat je schrijft over de Vegatest etc. Zo heb ik het, toen ik bij de natuurarts was, ook ervaren als "het pellen van de ui" :wink:. Ik had ook het probleem dat er intussen al heel veel mis was met mijn gezondheid/systemen de klok stond op
"2 voor 12", wat ook bevestigd werd door de uitslagen van de bloedonderzoeken.

Een tijd lang heeft de natuurarts mij kunnen helpen, maar op een gegeven moment werd ik wéér zieker en zieker en toen ben ik doorverwezen en ging mijn "ME-zoektocht" weer verder......

:D nou, en we zijn nog niet uitgezocht, hè? heb je een rondje ME-Nederland gedaan en ben je 3 jaar verder, komt de "Lyme-kwestie" nog voor een verrassing zorgen......
Ik heb daar toch nog wel ff de "P" over in :?.

Groetjes, Louisa
Jee, herkenbaar idd. En ik denk er net zo over.. want we blijven idd bezig omdat het maar niet opschiet/we zieker werden/worden, ondanks de goede inspanningen van onze behandelaars. Die Lyme-kwestie vind ik ook wat.. ik ben nog bezig met een traject bij het radboud (mitochondr. ziekte uitsltuiten, wat ook nog een optie kan zijn bij mij, kwam ik achter, gezien wat specifieke klachten vanaf het begin die niet heel typisch ME zijn en al voor de ME, maar die kunnen dus vanwege Lyme zijn..) en anders ga ik die Lyme-weg ook maar in. Uit- dan wel insluiten als optie.

Als de ME ons niet van de straat hield, dan wel de weg om uit te zoeken wat we in godsnaam mankeren! :roll:
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
elssp
Actief lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 nov 2007, 14:03

Bericht door elssp »

Er is een congres over lyme waar ook een mogelijke connectie tussen lyme en ME aan bod komt.

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... tml#156521

link geplaatst - mod.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

:wink: dank je wél els, interessant....

Ik ben benieuwd of er iemand straks nog een Nederlandse vertaling kan geven. Mijn Engels is niet meer zo goed :?.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

http://www.dierenartsonline.nl/fileadmi ... K-CARE.pdf

Dierenarts Herman Aa heeft een boekje geschreven over ziekte van lyme


Drs. ing. Herman Aa dierenarts;

Een onderzoek op (sub)tropische
aandoeningen door steekbeesten!!

NEUROTOXINEN-BIOTOXINEN

Ziekte van Lyme, Leishmaniasis, Q koorts, Alzheimer, MS, Parkinson, maar
ook hun symptomen zoals Vitamine B12 gebrek,
incontinentie, chronisch vermoeidheidssyndroom,
neurologische aandoeningen, pijnen ea.

Ze worden allemaal besproken onder de naam:

Het ONTDEKKEN en BEHANDELEN van ziekten door BIO- en NEUROTOXINEN uit STEEKBEESTEN
Gebruikersavatar
triske
Donateur
Donateur
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 sep 2009, 17:03

Bericht door triske »

dag Louisa,

bedankt voor de reactie!

Ben inderdaad van Belgie en dr. Uyttersprot is mijn behandelende arts. Ze ging nadenken over de behandeling; dus ben benieuwd...

grtjes
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

http://erwinkompanje.wordpress.com/2011 ... orreliose/


Er zit een luchtje aan chronische borreliose


13 januari 2011 Door Erwin J.O. Kompanje

Chronische borreliose kan aanleiding geven tot een lange reeks van neuro-psychiatrische klachten. Een bijna volledige opsomming wordt door Robert Bransfield gegeven. Een van de in dit overzicht beschreven klachten is dat patienten geuren ruiken die niet door anderen (gezonden) geroken worden, of dat zij een geur nog heel lang ‘na blijven ruiken’ of geuren overdreven sterk ruiken. Voor veel patienten zijn dit beangstigende ervaringen. Sommigen worden van temporale epilepsie verdacht, maar uiteindelijk wordt niets afwijkends gevonden.
Bij mij zelf waren deze reukproblemen prominente symptomen van chronische neuroborreliose. Ik rook de geur van jute, sigarettenrook en vanille waar het niet aanwezig was. Een kort verblijf in een ruimte waar sigaretten gerookt werden resulteerde erin dat ik de stank nog uren na vertrek uit de ruimte rook. Ook ‘triggerde’ bijvoorbeeld de geur van het bakken van aardappelen tot een overdreven geursensatie. Hoewel veel van de chronische klachten van de chronische infectie na een maand intraveneuze antibiotica verdwenen zijn zijn deze symptomen veel hardnekkiger. Ik ervaar ze aanzienlijk minder, maar nog steeds zijn ze af en toe aanwezig. De phantosmia is bij veel mensen te stoppen door een van de neusgaten dicht te houden. De geur verdwijnt dan. Een andere adequte manier om van de constante geur af te komen is slapen. Na een goede slaapsessie is de geur verdwenen.
De reukproblemen komen vaker voor. Op allerlei forums over Lyme disease worden ze wel genoemd.
Plaats reactie