LYME CENTRE MAASTRICHT........OPLICHTERS !!

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
lindie
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 dec 2014, 12:57

LYME CENTRE MAASTRICHT........OPLICHTERS !!

Bericht door lindie »

hallo,
omdat we ( of toch de meesten onder ons ) toch wel op zoek zijn naar een oplossing voor onze aandoening,ben ik maar eens langs gegaan bij het Lyme centrum in Maastricht.
Deze "vriendelijke welwillende " mensen zijn er erg op gebrand om je te helpen.....dus deze jongen werd gecontroleerd op Lyme...kosten 250 euri..
dan volgt de uitslag..in een tweede "consult " van nog geen minuut werd me verteld dat ik negatief ben getest maar dat men e.e.a. nog wil bespreken met collegae en of ik over een tweetal weken wil terug komen...
dan vervolgens derde "consult " nee we moeten nog meer testen doen...ik sta achter u,ik geloof dat er iets zit !!!! was de uitspraak....
toen kreeg ik de rekening van degene "die achter mij stond "...399 euri !!! voor 1 keer een intake gesprek van ongv 20 min....en vervolgens 2 x bezoek van 1 en 5 minuten....
maar ze bedoelen het goed hoor.......ze staan echt achter je...en je portemonnee.....

niet naar toe gaan dus , je schiet er niks mee op anders dan dat het je een hoop geld kost...

lindie :?
it"s better to burn out then to fade away....except I am out of fuel ....damn
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

LYME CENTRE MAASTRICHT........OPLICHTERS !!

Bericht door asje »

Maar je bent wel een beetje dom geweest ... Medische kosten zijn heel hoog, dus als het niet vergoed wordt hebbie dat hè. Als je er dan toch naartoe wil gaan, moet je naar de kosten vragen toch? Bij DML zijn mensen 1000-en, soms 10.000 euri kwijt ... Of ze medisch deugen valt zo niet echt te beoordelen. Ik zou het zo niet direct oplichters noemen.
Life smells...
Gebruikersavatar
lindie
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 dec 2014, 12:57

Bericht door lindie »

nou er was mij verteld dat deze kliniek vergoedt werd door de zorgverzekering...niet dus,en als ik van te voren op de hoogte was gebracht
had ik tenminste nog een keuze kunnen maken wel of niet doen.
en geloof me,ik begrijp dat medische hulp veel geld kost...maar waar het om gaat is dat het bedrag in tot geen enkele verhouding staat tot de verrichte handelingen.
en..men declareert heel andere behandelingen ..ik zou bijv geholpen zijn aan een open beenwond ??

OPLICHTERS DUS ,
it"s better to burn out then to fade away....except I am out of fuel ....damn
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dan ben je verkeerd voorgelicht, maar het staat wel op de website en tegenwoordig is het: alles checken.

In het geval van valse declaraties, de NZA bellen! Mijn HA deed dat ook bij mij, hoewel vergoed, kwam ik daar achter en heeft mijn verzekering het teruggevorderd. Jij zou het wellicht van hen terug kunnen krijgen. Maar eh, een valse declaratie betaal je toch niet?
Life smells...
Gebruikersavatar
lindie
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 dec 2014, 12:57

Bericht door lindie »

klopt,ik had het moeten controleren i.p.v. op uitspraken afgaan.
ik heb idd nog niet betaald en ben dat ook niet van plan.en buiten
de nza worden er indien geen succes nog meer instanties ingelicht.
anyway bedankt voor je reactie.

Eric.
it"s better to burn out then to fade away....except I am out of fuel ....damn
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ben wel benieuwd hoe het verder gaat, laat je 't nog weten?
Life smells...
Gebruikersavatar
leena
Actief lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jun 2015, 11:43

Bericht door leena »

Even snel op hun website gekeken en er staat direct een waarschuwing voor niet terugbetaling.

Maar zoals je wel zult weten is de diagnose chronische lyme omstreden. Niet alle lyme testen die voor handen zijn, zijn voldoende betrouwbaar. Ik weet niet met welk labo dit centrum samenwerkt, maar zijn die hoge facturen niet ook (deels?) de labokosten?

Centra die samenwerken met zo'n labo en die testen en behandelingen aanbieden waar niet voldoende wetenschappelijk bewijs voor is, zouden eigenlijk verplicht moeten worden mensen vooraf in te lichten en papieren te laten tekenen over behandeling en kostprijs, kom je alvast niet voor verrassingen te staan.

Open beenwond is dan weer helemaal absurd en kan je asjes advies wel volgen.
Gebruikersavatar
lindie
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 dec 2014, 12:57

Bericht door lindie »

Nou nee, de labo kosten heb ik zelf al betaald ( 250 euro ) , staat dacht ik ook in het begin van het topic..
it"s better to burn out then to fade away....except I am out of fuel ....damn
Gebruikersavatar
leena
Actief lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jun 2015, 11:43

Bericht door leena »

Dus die eerste 250 euro waarvan je spreekt heb je aan het labo betaald en niet aan het centrum?

En die 399 euro, is dat enkel van die intake en vervolgafspraken? Of zijn er ook nog bijkomende testen (labo of andere) die daarbij inbegrepen zijn?

Hoe dan ook was het veel duidelijker geweest als ze je vooraf een blad hadden laten tekenen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik zou nooit zoiets willen tekenen, je weet maar nooit hoe dingen gaan. Gewoon goed informeren, zij en zelf.
Life smells...
Gebruikersavatar
leena
Actief lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jun 2015, 11:43

Bericht door leena »

Als je tekent weet je net wel hoe het gaat :) Als ik het me goed herinner moet je zelfs bij dml tekenen (enkel ivm de prijs dacht ik) en dat wijkt daar dan ook niet van af.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

O oké, met de prijs er in, dan is het veilig :)
Life smells...
Gebruikersavatar
leena
Actief lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jun 2015, 11:43

Bericht door leena »

Ja dat is de bedoeling :)

Vind dat dat sowieso zou moeten bij behandelingen waar de verzekering niet voor tussenkomt. Of op z'n minst tekenen voor ontvangst van de juiste informatie over prijs, niet terugbetaling en de reden hiervan (vb nog in experimentele fase of niet wetenschappelijk...).
Gebruikersavatar
lindie
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 dec 2014, 12:57

Bericht door lindie »

hallo allemaal...een update.

zaak aangemeld bij de NZA, deze zijn erg duidelijk : wordt het zaakje niet vergoed dan moet
men de prijzen op voorhand bekend maken.hier gaan ze al in de fout.
ondertussen ook gebeld met de financieel verantwoordelijke van de club die zich Lymecenter Maastricht noemt, e.e.a. uitgelegd en zij wist mij te vertellen dat e.e.a. misschien niet klopte...zou op onderzoek uitgaan en terugbellen. natuurlijk heeft er niemand meer terug gebeld .. haha ...
groetjes ..

Eric.
it"s better to burn out then to fade away....except I am out of fuel ....damn
Gebruikersavatar
lindie
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 dec 2014, 12:57

Bericht door lindie »

oh ja btw Leena....idd de 250 euro waren voor het bloed onderzoek in Berlijn dacht ik , en de 399 zijn voor het intake gesprek ( waar men uiteraard bloed heeft geprikt om op te sturen ) en 2 vervolg gesprekken te weten één van nog geen minuut en één van misschien 5 a 10 min.
dus ze hebben wel iets gedaan....

Eric
it"s better to burn out then to fade away....except I am out of fuel ....damn
Plaats reactie