hoorzitting 19/3 over CVS (België)

Discussieer hier over conferenties, lezingen etc.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Vooruit asje, jij je zin (maar ik mijn gedachten).
STOP de mishandeling van ME patiënten!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

==Wie denkt dat diplomatisch blijven voor een keerpunt kan zorgen in België (ik ben van aard zelf zo ééntje trouwens), die gelooft nog in sprookjes. ==

Helemaal met elizake eens. En met de rest van je betoog.

Asje, mijn voorstel was, alleen al onmogelijk uitvoerbaar vanwege de energie, een gezondheidsminister hetzelfde te laten ondergaan als Heineken tegen de eis van ME-erkenning i.p.v. losgeld. Maar ook o.a. dat gedeelte is verwijderd en haalt het geheel van mijn betoog uit de contekst. (Zo wenste ik Maya verder iets ten gevolge van haar ongeluk in augustus.....)

Het gaat trouwens toch om geld? Money makes the world go round, psychopaat of niet.

==......maar wat maakt dat uit voor acties, we doen niets illegaals?==

Wordt het geen tijd dat we de illegaliteit induiken???? En ervoor zorgen dat wij "gevaarlijker" worden dan die paar Jihadistjes, waar nu alle aandacht naar uit gaat???

Nadeel hiervan is weer dat de goede medici er ook de dupe van worden. Tenzij natuurlijk goed de bek erover wordt gehouden zodat de slag geslagen is voor men het in de gaten heeft......


Tja. De revolutie eet haar eigen kinderen op, maar deze gedachten/fantasietjes geven mij wel hoop, houden me scherp en zorgen ervoor het koppie er niet bij te laten hangen. Dat anderen anders in elkaar zitten, weet ik; die kant heb ik ook in me. Dubbel, dus.

Hermine:

==Filmen en opnemen was door Maya Detiège verboden. Er was een camera dus ik vermoed dat er wel een opname zal te zien zijn ergens. Van zodra ik hier meer over weet, meld ik het.==

Peer R de Vries erop zetten? John van den Heuvel?

Misdadig blijf het.
ilse71
Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 nov 2013, 12:26

Bericht door ilse71 »

Dit alles is toch door en door triest. Na tientallen jaren, geen stap verder.
Bedankt trouwens, Hermine, voor je verslag.
Ik vraag me af of er geen Waalse patiëntenvereniging bestaat. Krachten verdubbelen?
En ik vraag me af wat Maya Detiège bezielt om dit zo aan te pakken. Gezwicht voor de druk? De stemmen van de ME-patiënten zal ze hierdoor alvast niet winnen, zoveel is duidelijk.
Gebruikersavatar
Hermine
Oud-medewerker
Berichten: 1383
Lid geworden op: 13 feb 2009, 18:36
Locatie: Brasschaat

Bericht door Hermine »

De meerderheid laat zich (weer) in slaap sussen. Het is, doorheen de hele geschiedenis trouwens, altijd een minderheid die de vinger op de zwakke plaatsen legt (om het eufemistisch te zeggen) en daardoor de meerderheid tegen zich krijgt want zij zijn 'stoorzenders'.
Wat wenkt is de creatieve geest van het onbekende.
Gebruikersavatar
kik
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 sep 2011, 10:18

Bericht door kik »

annac schreef:
Het gaat trouwens toch om geld?


Misdadig blijf het.
Dit alles is toch door en door triest. Na tientallen jaren, geen stap verder.
:cry: :cry:

Tuurlijk gaat het om geld. En om baantjes.
Ondanks de verontwaardiging over de wetenschapsfraude in de sociale psychologie in NL is er nog steeds niets veranderd. De invloed blijft groot.

Bizar dat patienten zo respectloos worden behandeld en dan die tekst op de T-shirts is toch een heel brave protest-tekst?
Hermine, bedankt voor je verslag en wel heel verdrietig om te lezen.
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

De Sp.a plaatste nav de hoorzitting een artikel op hun website:

We moeten meer doen voor patiënten met een chronisch onverklaarde aandoening
Maya Detiège schreef:“Wij willen dat er echt geluisterd wordt naar de patiënten, naar hun klachten en hun ervaringen.”
Jammer genoeg lijkt de ervaring van patiënten aanwezig op de hoorzitting iets anders :?

Gelukkig een positieve eindnoot:
John Crombez schreef:In een aantal landen heeft de overheid zich verontschuldigd voor het leed van de patiënten. Onder andere Barack Obama deed dat. We zouden dat in België ook mogen doen.
(...) Maar men moet stoppen met te zeggen dat het bij allemaal tussen de oren zit en het biomedische serieus nemen.
Hoop doet leven!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@lulu Wat een flauwe reactie, je zult je wel niet nader willen verklaren?

@annac Als jij een extreme terrorist wil worden, ga je gang, ik ben er niet bij. Fantasieën heb ik ook gehad, maar dat moet ook weer een keer ophouden. Als belangrijke types die ons tegenwerken zelf ME krijgen heb ik daar geen bezwaar tegen, om het zacht uit te drukken. Wessely bijv, feest!
Laatst gewijzigd door asje op 21 mar 2014, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Hermine schreef:De meerderheid laat zich (weer) in slaap sussen. Het is, doorheen de hele geschiedenis trouwens, altijd een minderheid die de vinger op de zwakke plaatsen legt (om het eufemistisch te zeggen) en daardoor de meerderheid tegen zich krijgt want zij zijn 'stoorzenders'.
Klopt, Hermine.

Spreekt deze dame Maya dan wel de waarheid, eufemistisch gezegd? Of botweg gezegd: liegt ze niet? Nogal tegensrijdig, de hoorzittings-ervaring.

Nooit schieten is altijd mis.

Maar hier is de munitie al jaaaaaaren OP en is de Perpetuum (eeuwige) Post Traumatische Stress al jaaaarenlang boven op de ME komen te zitten.

Dat men hier blind voor blijft, is idioot.

Tja, ZZ, op alle mogelijke en vooral onmogelijke manieren blijven we hopen. Resultaat is wel dat die vieze stronthoop almaar groter wordt!

Bah, smerig.

We Shall Overcome???? One Day???
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Nee asje, laat me maar verder met rust.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

'We shall overcome...' Dat zal wel gebeuren. Ondertussen zal er weer een andere groep zijn.
Life smells...
Gebruikersavatar
Hermine
Oud-medewerker
Berichten: 1383
Lid geworden op: 13 feb 2009, 18:36
Locatie: Brasschaat

Bericht door Hermine »

Nee, Annac, Maya heeft bewust vals spel gespeeld. Ik ben erg moe nu. Ben je op Facebook, daar kun je op mijn pagina de kroniek lezen van de aanloop tot de hoorzitting lezen ... die statussen staan openbaar. Als ik wat uitgeruster ben, wil ik alles naar je doorsturen ... en naar wie openstaat voor de waarheid.
Wat wenkt is de creatieve geest van het onbekende.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

dank je wel Hermine,
dat je daar geweest bent ,en voor je verslag hier :) =D>

hadden we er maar met zijn allen MET een opgestoken vinger kunnen zitten kunnen zitten . :) :wink: :roll:

sterke uitrust knuffel.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Nieuwsitem Jo Nijs:
ME/CVS: Science meets practice rather than practice before science – hoorzitting CVS in de Kamer

Lees hier de tekst bij de voordracht namens Pain in Motion, zoals voorgesteld in de Kamer.
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Allez nog eens wat uitstel van executie. Eerst nog wat onderzoek en leerstoelgeld enz. = Hoe maak ik mezelf onmisbaar?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Hermine
Oud-medewerker
Berichten: 1383
Lid geworden op: 13 feb 2009, 18:36
Locatie: Brasschaat

Bericht door Hermine »

Precies dat, Marlène, zegt Marc Van Impe ook ..
http://deimperatief.skynetblogs.be/arch ... 40911.html
Wat wenkt is de creatieve geest van het onbekende.
Plaats reactie