Dr. Peterson spreekt voor Zweedse parlementsleden

Discussieer hier over conferenties, lezingen etc.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Dr. Peterson spreekt voor Zweedse parlementsleden

Bericht door kaki »

Dr. Daniel Peterson gaf op 15 oktober een lezing voor leden van het parlement en artsen in Zweden.
Misschien ook een idee voor Nederland?
(Pia Dijkstra? .. een serieuzere informatiebron dan de 'gezondheidsraad! :wink: )

De lezing:
http://www.youtube.com/watch?v=AAnR2nIrkF4
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Dr. Peterson spreekt voor Zweedse parlementsleden

Bericht door sander107 »

Mooi dat Dr. Peterson de kans kreeg om zijn verhaal te doen voor een groep zweedse artsen. Hopelijk gebeurt er ook iets mee.
Verder zouden ze in Nederland Prof. Dr. de Meirleir ook eens voor een groep artsen moeten zetten. Zodat ze sneller en beter behandeld kunnen worden en niet van arts naar arts lopen om vervolgens bij de psychiater te belanden omdat men niets kan vinden.
En ten tweede omdat er dan ook meer geld voor onderzoek en middelen vrijkomt.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Dr. Peterson spreekt voor Zweedse parlementsleden

Bericht door asje »

Als het zo makkelijk ging ...
Life smells...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Dr. Peterson spreekt voor Zweedse parlementsleden

Bericht door lulu »

Eerlijk gezegd lijkt me het dan zinvoller dat Peterson komt spreken....
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Dr. Peterson spreekt voor Zweedse parlementsleden

Bericht door asje »

Ja, lijkt me ook. Hoewel zinvoller, er zullen een paar artsen komen en er zal niets veranderen. Maar elk steentje in de vijver is er één (of haal ik nu uitdrukkingen door elkaar :?).
Life smells...
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Dr. Peterson spreekt voor Zweedse parlementsleden

Bericht door sander107 »

Ook dr peterson heeft het volste vertrouwen in dr de meirleir want de Meirleir is
Niet voor niets benoemd tot medisch directeur bij het whitemore peterson instituut. Dit is een nieuw onderzoekscentrum opgericht door annette whitemore en daniel peterson waar alle toppers op dit gebied bijeenkomen om onderzoek te doen dat moet leiden naar biomarkers en doorbraken op het gebied van neuro immuun ziektes zoals me cvs
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Dr. Peterson spreekt voor Zweedse parlementsleden

Bericht door kaki »

Lijkt mij zeker ook wel dat dr. Peterson en dr. de Meirleir vertrouwen in elkaar hebben... maar misschien is een lezing van dr. Peterson (of een andere buitenlandse ME (CFS) expert) in Nederland in eerste instantie zinvoller, omdat die hier 'neutraler' zijn. Prof. de Meirleir is nogal eens zwart gemaakt door 'Nijmegen'.

Dr Peterson is trouwens al een tijd niet meer verbonden aan het WPI (wel aan 'Simmaron Research' en het 'Open Medicine Institute').
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Dr. Peterson spreekt voor Zweedse parlementsleden

Bericht door lulu »

En DML gaat soms ook wel wat ver in zijn uitspraken en zijn vertrouwen in bepaalde behandelingen....
Ik kan mij voorstellen dat dat diplomatiek niet handig is.
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Dr. Peterson spreekt voor Zweedse parlementsleden

Bericht door sander107 »

@kaki
Als Peterson zijn naam aan het instituut verbindt zal hij toch ook wel op een manier aan het instituut verbonden zijn. Je kan je naam toch niet zetten op een instituut waarin werkzaamheden en mensen zijn waar je het niet mee eens bent.
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Dr. Peterson spreekt voor Zweedse parlementsleden

Bericht door kaki »

@Sander
Hij was inderdaad één van de oprichters. Ik geloof dat hij er sinds 2010, na het XMRV gedoe, niet meer aan verbonden is.
Dat betekent trouwens niet dat hij het nu niet eens is met hun werkzaamheden (anders lijkt het me dat hij inderdaad zijn naam er niet meer aan verbonden zou willen zien).
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Dr. Peterson spreekt voor Zweedse parlementsleden

Bericht door luipaardje »

Peterson is inderdaad mede oprichter van WPI en later vertrokken. Maar hoe makkelijk je je naam kunt laten verwijderen uit de naam van zo'n instituut weet ik niet. Misschien vind hij het ook niet zo erg er nog als naamgever aan verbonden te zijn.

Overigens vind ik het ook goed als Peterson hier komt spreken. DML wordt hier al snel opgetrommeld als er iets over ME gezegd moet worden. het is goed dat mensen buiten de ME wereld ook eens horen dat er meer artsen dagelijks mee bezig zijn. Anders lijkt het net of DML iets verzonnen heeft waar we allemaal blind achteraan hollen.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Dr. Peterson spreekt voor Zweedse parlementsleden

Bericht door lulu »

Ja zo iets dacht ik ook luipaardje.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
annek
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:37

Dr. Peterson spreekt voor Zweedse parlementsleden

Bericht door annek »

Hallo Sander107 e.a.

Als je er energie/mogelijkheid voor hebt kun je een mail met link van eerder genoemde lezing van Peterson naar de Tweede Kamerleden zenden. Of naar die leden die in de commissie volksgezondheid etc. zitten, indien 150 mails teveel is. Veel kamerleden verwijzen ook door naar collega's die in betreffende commissie zitten.

Het kan een aanvulling zijn op de info en handtekeningen burgerinitiatief Groep ME Den Haag van afgelopen week?

http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/co ... elling.jsp

(Zelf heb ik ook een keer naar alle 150 kamerleden een brief gemaild toen een lotgenote van ons kanker bleek te hebben na vaak en langdurige ontkenning van haar ziek zijn door t "reguliere medische" wereldje.
Ik kreeg positieve reacties en zelfs een uitnodiging van Groen Links voor een gesprek)

Groet,
Anneke


(Ik kon toen geen groep aanmaken dus was ik nog wel even bezig. (Zo'n klus krijg ik nu niet gedaan.)
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Dr. Peterson spreekt voor Zweedse parlementsleden

Bericht door lulu »

Heb eindelijk het praatje in zijn geheel kunnen zien muv korte afdwaling ergens aan het eind (hè fijn, dat kan ik hier gelukkig gewoon toegeven). Wat een uitstekend praatje. Geen false beloften, duidelijke cijfers etc.. Mooi overzicht van de research. Ook goed hoe hij duidelijk maakt dat in de US en Europa de overheid een andere rol speelt binnen de gezondheidszorg.
Voor ons betekent dit: overheid, neem je verantwoordelijkheid!
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Dr. Peterson spreekt voor Zweedse parlementsleden

Bericht door verlorengezondheidman »

@Lulu,

Wie zegt dat dokter Peterson de wijsheid in pacht heeft?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Plaats reactie