symposium 25 oktober te Brugge met De Meirleir en Coucke

Discussieer hier over conferenties, lezingen etc.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

symposium 25 oktober te Brugge met De Meirleir en Coucke

Bericht door yarwen »

Zijn er nog mensen die naar het symposium gaan op 25 oktober?
http://www.wakeupcallbeweging.be/index. ... -te-brugge

Ik ga in elk geval en zou het best wel leuk vinden andere forumleden eens in het echt te zien.
elssp
Actief lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 nov 2007, 14:03

Bericht door elssp »

Ik moet die dag in Brugge zijn voor een onderzoek dus ik probeer 's avonds symposium mee te pikken.

Ik moet wel tussendoor rusten dus heb een hotel geboekt.
Kan ik vrijdag ook rusten naar huis sporen.

Daarjuist treinbiljetten geboekt en er is een speciale actie 'webdeal'.
Tot 4 november kan je tickets bestellen voor 5 euro.
Valt dus reuze mee.

Wie komt er nog?
Gebruikersavatar
pikey
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:21

Bericht door pikey »

Hey,
Ik vroeg me af of er mensen naar de lezing van prof. DML zijn gegaan...
Ik ben zelf niet kunnen gaan maar was zeer nieuwsgierig naar de inhoud, dus als er aanwezigen waren die dit kort zouden kunnen/willen toelichten...Ik ben je eeuwig dankbaar :-)

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Niemand iets van gehoord ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Was Chika daar niet henen?
Ik weet weinig.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Ik ben er zelf niet geweest, er gaat wel een verslag komen op de website van wucb maar wanneer dat weet ik niet.

Ik ga wel in merksem in november btw!
elssp
Actief lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 nov 2007, 14:03

Bericht door elssp »

Er was veel volk. Daarom verliep het binnenkomen nogal traag en heeft Dr Pepermans, een neuroloog een inleidng gegeven in afwachting dat iedereen binnen was.

Dan kwamen de organisatoren aan het woord.

Prof De Meirleir heeft dan een lezing gegeven, met Engelstalige slides.

Nadien heeft Dr Coucke zijn uiteenzetting gehouden.

Daarna hebben de organisatoren een paar mensen in de bloemen gezet.

Gezien WUCB zelf verslagen zet op zijn website, kan je daar (later) een uitgebreider verslag vinden, meestal met de originele slides!

Prof De Meirleir: CVS: auto-imuunziekte of infectieziekte.

Basis van zijn betoog blijft hetzelfde, maar met weer een stukje van de puzzel erbij:
van de 920 ptn die hij op bartonella / borellia testte zijn er veel positief voor bartonella (+ 35%) en voor borrelia (+10%).
Rond de 40 % heeft beide 'koude' infecties = infecties die niet gepaard gaan met koorts.

Cijfers verschillen wat van land tot land. Vb: Noorwegen nog meer infecties.

Die koude infecties kunnen het immuunsysteem ontregelen en uiteindelijk leiden tot auto-immuunziekten.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Hi elssp,

Dank je voor je verslag. Ik vind die laatste regels mn dat over koude infecties toch wel heel interessant, dat wist ik niet.

Ik denk zelf dat het aantal lyme patiënten nog onderschat wordt, als je ziet hoeveel mensen op dit forum recent een positieve lyme diagnose hebben gekregen. Misschien zijn zijn testmethoden nog niet zo goed.

Ik ga eens op zoek naar het uitgebreide verslag.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Misschien zijn zijn testmethoden nog niet zo goed.
DML laat de laatste tijd ook in augsburg testen, en een aantal mensen hebben zelf in Augsburg laten testen en zijn daarmee naar DML gegaan. Dus in principe zou je verwachten dat die resultaten ook meegenomen zijn.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Zijn er hier op het forum ook niet meer mensen met bartonella dan met borrelia ?
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

@felixloena, dat wist ik niet. Misschien zijn deze mensen nog niet in de resultaten meegenomen omdat dit nog pas sinds recent wordt getest??

@sowfia, ik moet zeggen dat ik dat overzicht niet heb. Het lijkt mij een beetje gelijk op te gaan. Maar misschien moeten we daar een poll voor maken ;-)
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Inderdaad, heb er ook al aan gedacht dat een overzicht van wie nu wat heeft handig zou zijn want op de duur sla ik alles door elkaar :-)
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Volgens mij loopt dat inderdaad gelijk op, omdat van niet-DML-gangers, de meesten niet (via de bredere PCR) op Bartonella zijn getest, dus van die mensen weten we het dan mss niet echt zeker :)
Dus meer mensen hier zijn grondiger getest op Borrelia dan op Bartonella.


Maar @ Tanto, daarom (denk ik) dat hij zegt "+35%" en "+10%", namelijk hij test er ongeveer 35 en 10%, maar hij weet dat het er meer zijn door vals negatieven (daarom het plusje).

Dat het er meer zijn weet hij in ieder geval zelf, op mijn vorige consult had hij het er namelijk over dat hij (toen nog) 40% Bartonellas en 10% Lymes had maar dat hij 100% zeker was dat het er zeker nog meer waren, door die vals negatieven dus.
Ik weet weinig.
elssp
Actief lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 nov 2007, 14:03

Bericht door elssp »

diederik schreef:

Maar @ Tanto, daarom (denk ik) dat hij zegt "+35%" en "+10%", namelijk hij test er ongeveer 35 en 10%, maar hij weet dat het er meer zijn door vals negatieven (daarom het plusje).

Dat het er meer zijn weet hij in ieder geval zelf, op mijn vorige consult had hij het er namelijk over dat hij (toen nog) 40% Bartonellas en 10% Lymes had maar dat hij 100% zeker was dat het er zeker nog meer waren, door die vals negatieven dus.
De 10 en 35 % was een getal dat IK erop heb geplakt omdat ik alle getallen niet kon noteren. Er waren aparte resultaten voor België, NDL, Noorwegen enz. Van de meer dan 400 getesten in B en meer dan 100 in NDL waren er meer dan resp 10 % en 35 % pos. Vandaar de voorzichtige 'meer dan'.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

O ok, thx voor de info :)
Ik weet weinig.
Plaats reactie