Op ILADS congres: Potential Connection Between CFS and Lyme

Discussieer hier over conferenties, lezingen etc.

Moderator: Moderators

elssp
Actief lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 nov 2007, 14:03

Op ILADS congres: Potential Connection Between CFS and Lyme

Bericht door elssp »

Oostenrijk, Klagenfurth 18 en 19 mei. 120 euro
10 uur rijden

http://www.ilads.org/lyme_programs/aust ... turday.php

A Potential Connection Between Chronic Fatigue Syndrome and Lyme Disease,

Burrascano zal er ook een lezing geven.

Ik zou willen gaan en zoek nog mensen om kostendelend (vervoer) mee te gaan.

gr, Els
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Op ILADS congres: Potential Connection Between CFS and Lyme

Bericht door felixloena »

Interessant, maar dat is met toch echt te ver weg....
Leven is het meervoud van lef - Loesje
elssp
Actief lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 nov 2007, 14:03

Op ILADS congres: Potential Connection Between CFS and Lyme

Bericht door elssp »

Is vooral bedoeld voor de lymmies onder ons...
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Op ILADS congres: Potential Connection Between CFS and Lyme

Bericht door felixloena »

dat zijn er volgens mij meer dan we denken....
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Meer info over Samuel M. Shor, MD spreker met onderwerp: "A Potential Connection Between Chronic Fatigue Syndrome and Lyme Disease, A Recent Publication": Bron: http://secure.intmednova.com/portal/

En de publicatie:"In peer reviewed journal, Dr. Shor wroteabout a potential connection between CFS and Lyme disease", zie: Bron: klik hier
Zoals ik al eerder noemde, mijn Engels is niet meer :? zo goed. Kan iemand anders er wel iets uit halen/vertalen? Snijdt het hout? Of niet?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
gezondverstand
Actief lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 apr 2012, 08:36

M.E./lyme

Bericht door gezondverstand »

goedemorgen Louisa!

N.a.v. je vraag over onderstaande:

En de publicatie:"In peer reviewed journal, Dr. Shor wroteabout a potential connection between CFS and Lyme disease", zie: Bron: klik hier
...

Als je op "klik hier" klikt kom je direct op deze pagina.

Op mijn computer krijg ik dan de vraag: wilt u deze pagina vertalen?
Je krijgt dan wel een typische vertaling Engels-Nederlands maar als je de zins- opbouw dan nog wat aanpast is het heel goed te lezen.

H.Gr. ! G.V.
Gebruikersavatar
gezondverstand
Actief lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 apr 2012, 08:36

M.E. versus lyme

Bericht door gezondverstand »

Ik heb een stukje door de computer laten vertalen.....




Resultaten

Van de in totaal 210 in de analyse opgenomen, werden 209 of 99% ervaren als een grote kans te vertegenwoordigen "seronegatieve de ziekte van Lyme." Het initiëren verschillende antimicrobiële behandeling, die betrokken zijn ten minste 50% verbetering van de klinische status in 130 of 62%. Hoewel het niet bereiken van de 50%-drempel op basis van de besproken criteria, een andere 55 patiënten subjectief geïdentificeerd een gunstige klinische respons op antimicrobiële middelen, wat neerkomt op een totaal van 188 of 88% van de totale geïdentificeerd als het hebben van een hoog potentieel voor seronegatieve ziekte van Lyme.

Groetjes G.V.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

interessant!

Maar ik ben verward vanwege deze publicaties.. http://www.plosone.org/article/info:doi ... ne.0017287 http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 171235.htm Als CFS en Lyme zo goed te onderscheiden zouden zijn zoals deze studie aantoont, snap ik dit niet zo goed, nl. dat er juist heel duidelijk onderscheid zou zijn tussen ruggenmergvocht van Lyme en CFS-patienten....

Zou er dan zoiets zijn als ME met eigen afwijkend ruggenmergvocht, waar Lyme als secundaire ziekte bij zit? En daardoor extra roet in eten gooit?
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik maak me bovendien de bedenking dat het om behandelde (post treatment) Lyme patienten gaat.

Hoe zou het ruggemergvocht van niet-behandelde Lyme patienten eruit zien?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

ah, dat is een goeie Marlène, ik had niet goed gelezen, nl. dat het om behandelde Lyme-patienten ging.

Maar kennelijk is er dan nog steeds wel iets anders, want ze hebben nog steeds duidelijk andere spinal fluids dan de controls:

"We found that both groups, and individuals within the groups, could be distinguished from each other and normals based on their specific CSF proteins (p<0.01)."

Maar blijft het een interessante vraag hoe het zit bij onbehandelde Lyme-patienten, ben ik met je eens.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Mijn bloed is getest in Ned ZH , uitslag dubieus en negatief met een tussentijd van een paar weken. Na de uitslag; negatief die ik te horen kreeg van de neuroloog, direct opneiuw bloed af laten enmen in het ZH en direct op laten sturen naar Keulen ik had het verzendmateriaal al in his.
Uitslag Keulen; positief !
Liquortest in hetzelfde ZH ; uitslag negatief Ik wist toen nog niet wat ik nu weet ,ik had het liquor ook op moeten llaten sturen naar Keulen.
Ik weet overigens niet hoe je dat voor elkaar krijgt bij een neuroloog.......
Mogelijk dat in Keulen bij mij wel iets te zien zou zijn geweest , maar een positieve test is zeldzaam.
Ik heb me weleens verdiept in die verschillen en ontdekt dat het geval de bacterie te traceren is AB wel aanslaat!!
Het is ook het ultieme criterium bij reguliere artsen; Een positieve liquortest is altijd lyme ...
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Ja hoor.. Iig blijkt ook hier weer duidelijk dat ze in NL erg beperkt zijn in het aantonen van Lyme..
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
Teddy
Actief lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 21 mar 2006, 21:00

Bericht door Teddy »

Ik weet in ieder geval wel zeker dat PvM naar Klagenfurt gaat....
Heeft niemand zich bij ProHealth laten testen op Lyme (PCR)???
It’s hard to wait around for something you know might never happen; but it’s even harder to give up when you know it’s everything you want…
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Er hebben zich heel veel bij prohealth laten testen op lyme via pcr!
De mijne was negatief.
Hang ik niet zoveel waarde aan, nu goed doen in keulen!

Fijn dat ze op het congres aandacht voor ons hebben!

Ik zou niet weten hoe je ruggenmergvocht kan laten tappen... zou ik wel benieuwd naar zijn.

Trouwens, op mijn LBA was geen enkele spirocheet te zien. 1 verdenkingje, maar verder niks te zien.
Zwelfs dat heb ik laten doen...
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Liquortest wordt alleen in een ZH gedaan op advies van een neuroloog.
Kun je echt niet zelf hoor!

Bij mij ging het om een actieve infectie , ik stikte van de antistoffen.
Ik was al een jaar ME patient en een jaar daarvoor gestoken voordat duidelijk werd dat ik dus lyme had.

Janine schreef; Trouwens, op mijn LBA was geen enkele spirocheet te zien. 1 verdenkingje, maar verder niks te zien.

Als er werkelijk op geen enkele manier zichtbaar genaakt kan worden of je een besmetting hebt doorgemaakt dan heb je waarschijnlijk een lyme toxicose

Lees dit eens aandachtig door .Een enorme lap tekst met daarin heel veel problemen die ontstaan bij een besmetting met de borrelliabacterie waaronder;

toxicose


http://www.melhorn.de/Antibiotika/

Borreliosebehandlung durch Antibiotika?
Gefährliche Antibiotika und gesunde Probiotika
Die Gefahr von Resistenzen und Intoxikationen durch Antibiotika


Inhoudsopgave bldz 11. Intoxikationen durch Antibiose

Vertaling van een klein maar zeer belangrijk stukje ;

Tengevolge van de koorts of een onderbreking door antibiotica ontstaat er een plotseling verval van de Salmonella bacteriën met een overstroming van toxinen (lees gifstoffen) en de metabolieten van de antibiotica. Normaal moet ons systeem van afvalverwerking (fagocytose) in staat zijn lichaamsvreemde stoffen te neutraliseren, doch meestal kan het zo’n overstroming niet verwerken en schuift het als regel de toxinen af in het bindweefsel waaruit een levenslange lymfe - belasting resulteert dan spreken we over toxicose.

" Die Salmonellentoxikose lässt sich mit den oben erwähnten Methoden nicht diagnostizieren. Da eine Lebendinfektion nicht mehr vorliegt, bleiben die Blut-, Stuhl-, Urin- und Agglugationsnachweise im Serum ohne Ergebnis. Die Toxine sind im Mesenchym und intrazellulär gebunden".

Agglugationsnachweise = antilichamen onderzoek

Als je op geen enkele manier meer aan kunt tonen dat het om een LEVENDE infectie gaat , dus als bloed urine serum negatief blijven , ook in een goed lab in Weert of Keulen, dan heb je te maken met toxicose

Diese Erkenntnisse lassen sich m.e. auf andereKrankheiten übertragen. Auch bei der Borreliose halte ich daher den Begriff der Borrelienintoxikation für angebracht. Gegen diese aber sind weitere Antibiosen damit auch sinnlos und nur zusätzlich belastend.

Vertaling;
Deze bevindingen kunnen m.i. ook bij andere ziekten van toepassing zijn .Ook bij de ziekte van Lyme denk ik dat je kan spreken van Borrelienintoxikatie .Verdere behandeling met Antibiotica is zinloos en wordt steeds belastender

Ik lees regelmatig dat lymepatienten een portie AB krijgen en zich dan beter gaan voelen maar als ze stoppen met de AB dan komen alle klachten weer terug en voelen ze zich zo mogelijk nog beroerder.
En dat is dus wat Wolf Alexander Melhorn aangeeft in het stukje hierboven
Een dergelijke toxicose is bij Salmonella al gediagnosticeerd maar -destijds nog als vermoedelijk omschreven- ook bij de Borrelia en dit proces ontaard dus in....:.ME
Plaats reactie