IACFS/ME conference start vandaag! 3 dagen lang !!

Discussieer hier over conferenties, lezingen etc.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1734
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

IACFS/ME conference start vandaag! 3 dagen lang !!

Bericht door poppetje »

Vandaag start van IACFS/ME conference.
https://twitter.com/MicrobeProject/stat ... 2565797888

volledige agenda: http://iacfsme.org/Conferences/2016-For ... genda.aspx


Super veel internationale ME experts staan op het programma komende dagen.

Ik weet niet of er een live stream is, hoop het wel, maar in ieder geval zal er veel op twitter verschijnen

volg: https://twitter.com/aboutmecfs en https://twitter.com/CortJohnson
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

IACFS/ME conference start vandaag! 3 dagen lang !!

Bericht door asje »

Yes. Spannend weer.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Vind er niks aan. Wist het allemaal al.

Nee hoor grapje. Is heel boeiend. Zeker de Nooren.

Raar dat de medische wereld zo slaapt. Toch genoeg veel ontdekt.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

:)

Er bestaan artsen die ons alleen maar hoeven te zien en het al begrijpen. De rest wil niet, maar moeten wel op een gegeven moment ...
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

interessant pop, zal ze allemaal volgen, al weet ik natuurlijk ook alles al :lol:
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1734
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

Zeker super interessant.

Zie hier Syllabus van de conferentie, agenda, abstracts van ingediende artikelen etc.

http://iacfsme.org/ME-CFS-Primer-Educat ... ogram.aspx


als ik dit lees, denk ik, kom op mensen, we kunnen toch niet aan de ene kant dit soort conferenties hebben al jaren lang, en in Nederland nog moeten vechten tegen mensen die in media en elders blijven beweren, ondanks bewijs tegendeel dat CGT/GET / Biopsychosociaal model bewezen effectief zijn. Of dat ME een functioneel syndroom is of ongedifferentieerde somatoforme stoornis (psychiatrische classificatie).

Dus let's go....teken, delen, laat je horen.....
Verandering gaat niet vanzelf....niet nog langer stilstand, maar eindelijk hoop/ erkenning...
Help alsjeblieft MEe

https://meisgeensolk.petities.nl/
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1734
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

Los van al het biomedisch onderzoek staat er ook deze abstract in

Van De Paul university (jason en Sunnquist)

A reexamination of the cognitive behavioral theory of CFS
Madison Sunnquist & Leonard A. Jason

DePaul University, Center for Community Research

Background: Cognitive behavioral theories of chronic fatigue syndrome (CFS) suggest that cognitions and behaviors perpetuate the fatigue and impairment that individuals with CFS experience. The first empirical study of this theory resulted in a model that was supportive of the cognitive behavioral framework (Vercoulen et al., 1998).
However, an attempt to replicate this model resulted in inadequate fit statistics for a well-characterized group of individuals with CFS, though the model fit well for individuals with chronic fatigue from primary psychiatric disorders (Song & Jason, 2005). These studies differed in the case definitions applied and the examination of psychiatric disorders, indicating that these factors may have contributed to the discrepant findings.

Objectives: The current study sought to reexamine the behavioral pathway of the cognitive behavioral model of CFS: activity level as a mediator between individuals’ causal attribution for their illness (i.e., belief in a physical or psychological cause) and their degree of impairment. Moderators were examined to investigate reasons for previous studies’ discrepant results.
Methods: Second-stage conditional process modeling (i.e., moderated mediation) was conducted on a sample of 990 individuals with CFS to reevaluate the model’s behavioral pathway. Additionally, participants were classified by case definition [Oxford (Sharpe et al., 1998; Canadian ME/CFS (Carruthers et al., 2003); ME Ramsay (as operationalized by Jason et al., 2012)], and case definition fulfillment was entered as a moderator of the relation
between activity level and impairment.

Results: Results were inconsistent with the cognitive behavioral theory of CFS. Activity level did not significantly
mediate the relation between causal attribution and impairment (R2 = 0.002, p = 0.175). An interaction between case definition fulfillment and activity predicted impairment (β = 0.588, p < 0.001); when individuals met less stringent case definitions, the relation between activity level and impairment was stronger.

Conclusion: These findings suggest that individuals do not reduce activity level due to illness beliefs, as proposed by the cognitive behavioral theory of CFS. Additionally, as the relation between activity level and impairment attenuated with increased case definition specificity, exercise-based interventions lack empirical justification and may not be appropriate.
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

mooie conclusie, en ben altijd bang dat ik bij die lappen stof zoals je syllabus-link te snel scroll en iets cruciaals mis :|

had ik jou trouwens al es gevraagd m'n blog (www hieronder en dan 2ste post) te lezen? heb duidelijk zichtbare symptomen die wat moeilijk als psychisch kunnen worden afgedaan, helaas krijg ik constant te horen dat het lyme is, wat ik dan met een duur testje moet gaan bewijzen dat dat het niet is *zucht*
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Is er een apart linkje van de Jason studie?
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

Bericht door NooitOpgeven »

Ik zie veel gelijkenissen tussen lyme en ME.
Zou het niet kunnen zijn dat net als pfeiffer soms resulteert in ME er bij lyme hetzelfde gebeurt.
Dat lyme soms resulteert in ME. Alleen blijft men het dan lyme noemen???
Er zijn genoeg pfeiffer en lyme patiënten die gewoon genezen en bij beiden blijft de ziekte latent aanwezig?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

En bijv Q-koorts en ME (hoewel je aan Q-koorts gemakkelijker doodgaat). Ik denk het ook, je kunt van allerlei infecties ziek blijven ... Mogelijk is het mechanisme hetzelfde.
Life smells...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

In dit verband: lees het laatste college van Baron Hyde op de homepage!

http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... -1676.html
Life smells...
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Plaats reactie