Laten testen op lyme via infectolab Augsburg

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
emilylotus
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 aug 2015, 10:54

Laten testen op lyme via infectolab Augsburg

Bericht door emilylotus »

Zou iemand even met me mee willen kijken? Ik heb namelijk echt geen flauw idee wat ik zou moeten aankruisen en hoe ik dit allemaal moet doen.

Ik wil me uiteindelijk ook graag laten testen op lyme. Vooral om mezelf gerust te stellen: als ik het niet doe, blijf ik het me afvragen. Ik heb nu de diagnose ME en fibromyalgie.

Klopt het dat dit de goede pagina is om voor me te hebben?
http://www.bca-lab.de/laboratory-method ... t-revised/

(Elisa is niet de goede test begreep ik, maar elispot wel?)

Vervolgens klik ik op 'Laboratory Tests Order Form'. Maar wat zou ik in godsnaam dan allemaal aan moeten kruisen?
En hoe stuur je het bloed op? Gewoon in een envelope en klaar?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Laten testen op lyme via infectolab Augsburg

Bericht door asje »

Hier vind je meer:
http://www.me-gids.net/Forum-viewforum-f-49.html

+ http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-137.html (mod.)

Ik persoonlijk zou me niet zekerder voelen na zo'n test ...
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Laten testen op lyme via infectolab Augsburg

Bericht door soof »

... of rijker :lol:
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Laten testen op lyme via infectolab Augsburg

Bericht door asje »

Ja, 't kost ook nog wat en er zijn zoveel pathogenen dat je mi nog niet zoveel weet, nog los van dat de testen omstreden zijn en je nou niet bepaald heel veel geweldige genezingsverhalen hoort met de behandelingen. Maar je zou op het Lymeforum kunnen kijken.
Life smells...
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

Klopt wat asje zegt, heb die test ook overwogen maar als je positief test weet je nog steeds niet 100% zeker of je echt chronische Lyme hebt. En dan komt er nog bij dat er veel mensen zijn die met de bacterie (die Lyme veroorzaakt) rondlopen zonder dat ze er ziek van worden...

En zeker als je u geen tekenbeet kan herinneren zou ik erg sceptisch blijven en het niet zomaar geloven dat je Lyme zou hebben. Ook de testen die bevestigen dat je immuunsysteem chronisch geactiveerd is en/of sterk tegen IETS vecht bewijst nog steeds niet dat dit tegen de Borrelia (Lyme) is, het kan evengoed tegen een andere infectie vechten of auto-immuun zijn!

Dus NIKS is zeker met die test. Eigenlijk ongeloofelijk dat zovele patiënten zomaar geloven in een test die omstreden is en in slechts één specifiek labo'tje in Duitsland gedaan word. Maar wel te begrijpen dat ze blij zijn met een 'mogelijke' oorzaak...
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Plaats reactie