Verkeerde diagnose????

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jupiter
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2015, 23:55

Verkeerde diagnose????

Bericht door jupiter »

Hoi,

Mijn internist heeft op 19 mei mij de diagnose (telefonisch) ME/cvs gegeven. Ook in eerdere gesprekken met hem heeft hij het al eens over CVS gehad.

Laatst was ik bij de huisarts voor verwijzingen en zag ik in het medisch rapport staan "chronische vermoeidheid", verder geen klachten. Dit klopt natuurlijk niet. Ik heb hem hierop aangesproken maar hij wil het niet aanpassen???????????????/ ... in mijn ogen is chronische vermoeidheid toch heel wat anders dan ME en zelfs ook anders dan het chronisch vermoeidheidssyndroom. Iemand hier ervaring mee en welke rechten ik heb als patiënt? Ook zit ik te twijfelen over een second opinion omdat dit niet de enige fout is die hij heeft gemaakt (zo is hij mij vergeten te bellen voor de diagnose (ben ik zelf achteraan gegaan), is hij het medisch rapport vergeten op te sturen en te maken (moest ik hem weer voor bellen), en nu geeft hij mij een verkeerde diagnose.. geeft niet veel vertrouwen dat hij andere dingen geheel foutloos heeft behandeld.....

Alvast bedankt voor de tips..

Jupiter
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

Verkeerde diagnose????

Bericht door NooitOpgeven »

Artsen durven die de diagnose ME niet te geven omdat ze de kans lopen genegeerd te worden door het UWV en ziektekostenverzekeringen en dus vergoedingen mislopen. (In België is dit nog erger)
De enige oplossing is naar Amsterdam gaan en het zelf betalen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Verkeerde diagnose????

Bericht door asje »

Er zijn wsl naúwelijks huisartsendossiers waarin staat dat patiënt ME heeft, een gevolg van de ontkenning: ME is in de praktijk gewoon niet erkend, op uitzonderingen na). Je hebt niks aan een second opinion van één of andere arts, vergeet 't maar. Bovendien, je hebt de diagnose al. Om die echt te laten stellen zul je idd naar A'dam moeten, sowieso ook om überhaupt een - serieuze, in dezen - arts te hebben.

Wb je rechten, als de internist wél opgeschreven heeft ME/cvs, staat dat dus ergens. Kopieën vragen bij je HA of internist, daar heb je recht op zonder uitleg. Dan kun je zelf een schrijven toevoegen aan je dossier, dit moet je HA erbij stoppen. Als de internist nergens ME heeft opgeschreven, wat heel goed kan, valt er niks 'aan te passen', dan kan het alleen in je dossier komen als A'dam de diagnose stelt.

Breek me de bek niet open wb dossiers, het is wsl erger dan je denkt ...

NO, hoezo zelf betalen, er is alleen een verwijzing van de HA nodig (met of eigen bijdrage CVS/ME-mc of alles vergoed Visser, als niet bij Achmea).
Life smells...
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Verkeerde diagnose????

Bericht door huppelepup »

Je staat juist sterker als je de diagnose ME van meerdere artsen hebt. Toen ik de diagnose van één arts had werd het echt niet serieus genomen door het uwv. Dus toen ben ik een rondje nl gaan doen en had toen de diagnose van vier artsen. Pas toen konden ze er niet meer onderuit.

Dus mijn advies ga nog naar Amsterdam dan sta je sterker als je op (her) keuring moet. Of als je zelf twijfel aan de diagnose.
Gebruikersavatar
kiwietje
Beginner
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2012, 16:56

Verkeerde diagnose????

Bericht door kiwietje »

Ik heb ook een diagnose ME en zie ook voortdurend dat dat door andere artsen wordt vertaald naar "chronische vermoeidheid". Heel irritant..
Plaats reactie