Poll: uitslag Lymetest Infectolab Augsburg

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

De uitslag van mijn lyme test (en evt. co-infecties) in Augsburg was

positief - testen elders waren negatief
35
73%
positief - testen elders waren ook positief
2
4%
negatief - testen elders waren ook negatief
3
6%
negatief - testen elders waren positief
2
4%
anders - graag even toelichten
4
8%
positieve ltt test elders
2
4%
 
Totaal aantal stemmen: 48
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

afwijkingen zijn oa (veel) te hoge C4a, te hoog nagalase (kan ook bij andere infecties), te lage CD57, te hoge IL-8.

wb klachten zijn er overzichten met typische lymeklachten, zoals deze: http://www.lymenet.nl/info/symptomen-zi ... n-lyme.htm

deze klachten komen echter bij meer ziektebeelden voor, dus klachten op zich zeggen niet alles.

het kan idd van co-infecties afhangen welke klachten je nog meer/sterk hebt, artsen die zich bezig houden met lyme kunnen redelijke inschatting maken welke co-infecties aannemelijk zijn, maar ook bij infectolab augsburg kunnen ze dat dmv je ingevulde vragenlijst. je kunt voor zover ik weet bij augsburg vragen of het mogelijk is om een vragenlijst in te vullen om te zien of het zinvol is om te testen. Je zou altijd kunnen besluiten enkel de LTT voor borrelia te doen, deze is 187,- euro meen ik, en dan komen daar de verzendkosten en de testkit bij (ca 90 euro verzenden per koerier en de testkit is dacht ik ca 15 euro). ik hoop dat je hiermee een beetje verder kunt?
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ lionjeart

http://www.lyme-symptoms.com/LymeCoinfectionChart.html

Verschillende symptomen die horen bij lyme en co-infecties
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
lionheart
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 06 jan 2013, 23:57

Bericht door lionheart »

Bedankt Marlène en Annemoontje !!

@annemoontje: die C4a, CD57 en IL-8...is dat een mogelijkheid dat dat al eens is opgenomen in een bloedonderzoek vd huisarts ? Ik krijg volgende week mijn dossier, dus zou ik daar naar kunnen kijken. Die LTT (ik neem aan dat het het verstandigst is, om die meteen te doen?), daar komen dan zeker ook nog kosten bij voor onderzoek naar co-infecties ? Goed idee om zo'n vragenlijst aan te vragen, om te kijken wat zij er van denken. Oh...kunnen zij ook testen op virussen, of is het vooral lyme en co-infecties ?

Nogmaals bedankt ! :)
Volg je gevoel, kom voor jezelf op en blijf vechten !
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Nog eentje vers van de pers, zéér duidelijk geschreven door dr Berghoff, een authoriteit in Lyme

The Open Neurology Journal,
2012,6,(Suppl 1-M10) 158-178
1874-205X/12 2012 Bentham Open
Open Access
Chronic Lyme Disease and Co-infections: Differential Diagnosis
Walter Berghoff*
Practice of Internal Medicine, Rheinbach, 53359, Germany

Full text
http://www.benthamscience.com/open/tone ... TONEUJ.pdf

Ik vind het zo goed geschreven dat ik hem naar al mijn behandelaars heb gestuurd!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

lionheart schreef:Bedankt Marlène en Annemoontje !!

@annemoontje: die C4a, CD57 en IL-8...is dat een mogelijkheid dat dat al eens is opgenomen in een bloedonderzoek vd huisarts ? Ik krijg volgende week mijn dossier, dus zou ik daar naar kunnen kijken. Die LTT (ik neem aan dat het het verstandigst is, om die meteen te doen?), daar komen dan zeker ook nog kosten bij voor onderzoek naar co-infecties ? Goed idee om zo'n vragenlijst aan te vragen, om te kijken wat zij er van denken. Oh...kunnen zij ook testen op virussen, of is het vooral lyme en co-infecties ?

Nogmaals bedankt ! :)
graag gedaan lionheart! die waarden worden helaas niet door de huisarts getest, dit zijn dingen die getest zijn door dml bij mij, ik weet niet zo of er een arts is (PvM of anderen) in NL die dat kunnen laten testen.. CD57 kan door augsburg worden meegenomen in de test. ik zou als ik jou was vragen aan augsburg of je zo'n vragenlijst mag invullen en dan testen wat zij aangeven (afhankelijk van wat je kunt en wil betalen naast de LTT), ik begrijp dat je het gewoon graag wil weten.

co-infecties laten testen komt er inderdaad nog bij, afhankelijk van of je dat erbij zou kunnen doen en of nav de vragenlijst zinvol is. voor zover ik weet test augsburg alleen op lyme en co-infecties. ik dacht me wel te herinneren dat ik nog wel iets van EBV heb zien staan op de lijst, en nog wat, maar weet ik niet zeker... de lijst buiten lyme & co is iig niet heel uitgebreid

@marlène: 2 geweldige links die je doorgaf trouwens! moet ze nog n x lezen, maar dat overzicht is super en wat je schrijft dat het 2e zo goed is dat je ze naar al je behandelaars hebt gestuurd zegt me veel, dank!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
l
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 aug 2012, 21:30

Bericht door l »

Hoi,

Ik kreeg net brief van labo Augsburg met diagnose: V.a borreliose (lyme-krankheit) durch zeckenstich.

Weet iemand wat die V.a betekent?
Verder staat er niets bij, geven ze anders ook niet de graag van infectie terug ahv banden?

Alvast bedankt
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Het kán betekenen: vor allem, vooral. Waren er bv nog (minder ernstige?) coïnfecties om maar wat te noemen?
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

ah, dat stond er bij mij ook en vroeg me ook al af wat dat betekende. kon het ook niet vinden met zoeken op duitse afkortingen. maar vor allem klinkt aannemelijk. bij mij waren er idd co-infecties, en hoewel paar ervan aardig actief, maar nog actievere lyme, dus kan me iets voorstellen bij jouw suggestie Diederik, da's een goeie
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

@I: Heb je een LTT test gedaan, dan geven ze geen banden. Zie je niet 3 dingen, waarachter dan staat hoe hoog je daarop hebt gescoord?
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

het is (tenminste was bij mij) wat staat op de factuur van de verzending, los van de uitslagen vd LTT met idd de specifieke 3 dingen van borellia en hoe hoog je op elk van die 3 scoorde. heb je die ook gehad l?
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

Ha, nu gaat mij een licht op.
Wat goed toch dit forum, ik zit mij al de hele dag nerveus te maken. !

Ik dacht vandaag van Augsburg een extra rekening te hebben gekregen .
Mijn man komt thuis en wist dat TNT gewoon een transportkost was die
er nog zat aan te komen

Nu kijk ik wat verder en idd : op mijn blad staat ook de diagnose
zoals bij I en Annemoontje.
Los overgekeken, niet doorgedrongen ...
mensen toch ,waar is mijn verstand naartoe ?

Komt er nu nog een uitslag van de LTT ? los van deze factuur van verzending ?
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

je verstand is zich schuil aan het houden om te zien hoe je het dan redt :wink:

Ik had de resultaten van de LTT en co-infecties voordat ik de factuur kreeg vd verzendkosten met daarop specifiek de diagnose genoemd, zoals bij l, maar kan best dat het soms daarna pas komt
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Misschien krijgt DML de uitslagen als je je via hem laat testen?
Anders moet je ze zelf ontvangen.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
l
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 aug 2012, 21:30

Bericht door l »

Hoi,

Bij mij staat de diagnose onderaan een bijkomende factuur van borreliose centrum. Enkel diagnose v.a Borreliose en anders staan er geen drie dingen bij hoor.
Misschien moet dit dan nog toekomen of is dit idd bij DML toegekomen. Ik heb hen alvast gemaild met de vraag het ook door te mailen aan mij want ik vind het zo vaag. Ik had graag de graad geweten van de lyme.
Volgens mij heeft DML enkel lyme aangevraagd en geen co infecties daar ik al zeker goed tekende voor bartonella bij andere testen. En toch zouden ze daar dan V.A bij schrijven?
Snap er niet veel van.

@Diederik : Ik heb dus zeker Bartonella en lyme maar andere co-infecties tekenen voorlopig nog niet.
Gebruikersavatar
l
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 aug 2012, 21:30

Bericht door l »

Hoi,

Ik heb de uitslag nu nog eens doorgemaild gekregen. Ik vind het wel wat verwarrend daar ze erbij vermelden dat de uitslag eigenlijk hoger is dan er op het blad staat :$. doordat er minder lymphocyten worden gebruikt. Maar hoeveel moet je er dan bijrekenen? en hoe weet je ahv die waarden of je in de chronische fase zit? Want dat staat er niet bij :(
Plaats reactie