wie ervaring met neurologen Gelderse Vallei in Ede?

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

wie ervaring met neurologen Gelderse Vallei in Ede?

Bericht door aquamarijn »

we titel zegt het al: wie heeft er ervaring met een neuroloog van de Gelderse Vallei in Ede? wat voor onderzoek is er gedaan? hoe benaderde de neuroloog je? heeft het wat opgeleverd?
en waar ik natuurlijk benieuwd naar ben, welke neuroloog had je? (mag ook per pb)

ik mag naar een neuroloog en overweeg om naar Ede te gaan, ondanks dat het voor mij absoluut niet om de hoek is.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

wie ervaring met neurologen Gelderse Vallei in Ede?

Bericht door felixloena »

Er zijn verschillende topics over neurologen bij de Gelderse vallei, meestal in samenhang met slaaponder zoek.

klik hier
klik hier
klik hier
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

wie ervaring met neurologen Gelderse Vallei in Ede?

Bericht door aquamarijn »

ik heb idd vanalles gelezen over de slaappoli en de MEpoli, maar ik ben juist benieuwd naar wat de neurologen onderzoeken bij MEers (naast evt. slaapstoornissen)
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

wie ervaring met neurologen Gelderse Vallei in Ede?

Bericht door Zuiderzon »

aquamarijn schreef:maar ik ben juist benieuwd naar wat de neurologen onderzoeken bij MEers (naast evt. slaapstoornissen)
niets buiten slaapstoornissen.

zie opm in artsenlijst:
Belangrijk: Wij onderzoeken de vraag of er een te behandelen slaapstoornis is, die de moeheid kan verklaren. Wij houden ons niet bezig met onderzoek en behandeling van de moeheid zelf.
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

wie ervaring met neurologen Gelderse Vallei in Ede?

Bericht door huppelepup »

Ben ook geweest maar heeft niets opgeleverd. Althans ik weet nu dat ik een stoornis heb. Consult bij de neuroloog stelde niets voor, stond met 5 min al buiten. Mijn ervaring; vond het een tegenvaller en had dit onderzoek net zo goed in eigen regio kunnen doen.
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

wie ervaring met neurologen Gelderse Vallei in Ede?

Bericht door aquamarijn »

misschien moet ik even nuanceren: ik wil niet naar de neuroloog 'omdat ik ME heb' maar specifiek voor de neurologische klachten die erg zijn toegenomen.
de internist opperde mogelijke polyneuropathie, verder vond hij dat de neuroloog beter uit kon sluiten of ik evt. Lyme zou kunnen hebben dan hij :?
verder heb ik een hoop andere neurologische klachten die de internist onderzocht wil hebben door een neuroloog
(en zelf wil ik wel graag MS uitgesloten hebben..)
ik hoop dan ook dat ik niet net als jullie wordt afgescheept met 5 minuutjes :(
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Ik ben naar Ede doorgestuurd door de internist in Lelystad omdat mijn slaaponderzoek een ernstig verstoord beeld liet zien wat verder onderzocht moest worden. Ik ben daar prima behandeld en er zijn ook inderdaad een aantal dingen uit de onderzoeken gekomen waar ze verder mee konden. Ik ben er het afgelopen jaar verschillende keren geweest voor onderzoeken en consulten bij de arts.
Laten we zeggen dat de neuroloog me ondertussen herkend (tenminste de laatste keer een week of 3 geleden nog wel) en onder het oproepen van mijn naam al bij de rolstoel staat om een hand te geven en/ of me naar de spreekkamer te rijden.

Ik denk dat je gewoon zelf ook heel duidelijk moet aangeven wat jij wilt en wat je klachten zijn. En als je internist al aangeeft dat hij bepaalde dingen onderzocht wil hebben door de neuroloog dan neem ik aan dat hij dat ook in zijn verwijzing zet.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Ik ben daar ook keurig behandeld, maar ik kwam specifiek voor slaaponderzoek (op de ME poli), dus er zijn geen andere neurologische dingen onderzocht. Omdat dat bij mij niet nodig was.

Ik vind het een goed idee van je om naar Ede te gaan, Aquamarijn. Ze hebben daar toch net even wat meer ervaring met ME-patiënten dan de neurologen in een doorsnee ziekenhuis.
Gebruikersavatar
liona
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mei 2010, 16:26
Locatie: Baarn

Bericht door liona »

Ik ben daar ook geweest bij dr vos. Vriendelijke man. Ze doen hier inderdaad niets anders dan je slaaponderzoeken. Bij mij kwam er niets uit. Bij elke beweging die ik maakte schrok ik wakker, omdat ik bang was dat de stekkertjes losgingen. Wel heeft deze man bij mij cvs vastgesteld en dat alleen al heeft mij verder geholpen.
Succes daar.
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

ik mag toch aannemen dat als je bij een neuroloog komt met neurologische klachten, ze je niet afschepen met enkel een slaaponderzoek?! mag hopen dat jij daar kwam vanwege slaapstoornissen oid Liona?
Plaats reactie