Paulie --> De diagnose

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paulie
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 dec 2006, 23:45

Paulie --> De diagnose

Bericht door Paulie »

Nou ja... Diagnose...

27 december heb ik een afspraak met een internist in het ziekenhuis, expres ook naar iemand gevraagd die openstaat voor ME/CVS..

Het is voor 90% zeker dat het CVS is, er kloppen zoveel symptomen.. Concentreren met lezen is moeilijk, moeite met schrijven, af en toe struikel ik over mijn woorden omdat mijn mond/lippen een andere kant op gaan. Ik word nooit uitgerust wakker, kan mezelf soms net aankleden enz. enz. Ook prikkels als ik meerdere geluiden tegelijk hoor putten me ontzettend uit..

Morgen (ma 17 dec) ga ik voor het eerst sinds bijna 2 weken weer naar school, ik heb een les gekregen van een docent waar ik een hele goede band mee heb. Ik heb hem gemaild en gezegd dat ik graag aan mijn klas zélf wil vertellen hoe ik me voel en wat het voor mij betekend. Hij begreep het gelijk en heeft zijn les afgestaan zodat ik rustig en gelijk voor iedereen alles uit kan leggen, zo hoef ik niet meerdere keren mijn verhaal te doen en kan ik in één keer vragen beantwoorden.

Ik probeer nu een ritme op te bouwen, met school erbij zal het passen en meten worden, maar ik wil ervoor gaan om het voor elkaar te krijgen te slagen.. Vorig jaar ben ik al blijven zitten door alle problemen, nu moet en zal het me lukken om mijn diploma te halen..
The world is everything... And everything is the world...
Gebruikersavatar
hanneke
Beginner
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 nov 2006, 13:56

Paulie --> De diagnose

Bericht door hanneke »

hallo Paulie

Het is goed van je dat je je ritme weer een beetje probeert op te bouwen als je maar goed blijft luisteren naar je lichaam dat is het belangrijkste,
je klinkt wel heel erg gemotiveerd en dat is ook heel erg belangrijk om dat vooral te blijven
ik zelf ga ook nog gewoon naar school en kijk wat ik kan halen en wat niet, tot nu toe gaat alles wel redelijk

het is wel slim van je om te vragen naar iemand die open staat voor me/cvs
want jammer genoeg zijn niet alle artsen zo,
veel succes ermee in ieder geval

groetjes hanneke
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Paulie --> De diagnose

Bericht door Jazzie »

En Paulie, hoe ging het vandaag, met het vertellen aan je klas?
Gebruikersavatar
Paulie
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 dec 2006, 23:45

Paulie --> De diagnose

Bericht door Paulie »

Jazzie schreef:En Paulie, hoe ging het vandaag, met het vertellen aan je klas?
Het ging eigenlijk best goed! Vantevoren had ik wat punten opgeschreven die ik zeker weten wilde vertellen en dat heb ik ook gedaan. Er werd in eerste instantie nogal geschrokken op gereageerd, maar daarna viel de reactie mee. Toen ik klaar was met mijn verhaal, was het doodstil.. Zo stil heb ik de klas nog nooit meegemaakt.. De leraar zei dat het heel dapper was dat ik het gedurfd had om het zo te doen en ik ben zelf ook erg blij dat ik het gedaan heb. De klas weet nu dat ze vragen mogen stellen als ze iets willen weten en ze weten nu ook wat er aan de hand is als het even wat minder gaat, dat geeft mij ook wel een goed gevoel.
The world is everything... And everything is the world...
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Paulie wat goed gedaan! =D> Super!
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Goed om te horen, Paulie!
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Fijn Paulie!
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

Hoi,

Fijn dat er bijna een diagnose is gesteld,dan heb je in ieder geval meer duidelijkheid.
Wat knap van je dat je het aan je klas hebt verteld!
Is denk ik heel goed om open en eerlijk te zijn.
Hopelijk gaat iedereen er goed mee om.

Groetjes
Plaats reactie