ik was bij de maag/darm arts

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
angels
Actief lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 08 jun 2011, 18:10

ik was bij de maag/darm arts

Bericht door angels »

Vandaag had ik een afspraak bij de maag/darm arts hier in het ziekenhuis.
Heel aardige, vlotte vrouw. Heb haar verteld wat de alternatief arts al had gedaan, dat ik volgende week naar Lelystad ga zodat ze op de hoogte is.
Ze wist niet dat er een speciale 'afdeling' was voor me/cvs. Dan weet ze dat nu. hahaha.
Ik krijg een echo van de alvleesklier en galwegen, een maagonderzoek en darmonderzoek tegelijk.
Ze wilde eerst alleen die maagonderzoek doen en als daar niets uit kwam dan het darmonderzoek waarbij ze biopten neemt. Maagonderzoek kon met plaatselijke verdoving in mijn keel of een roesje met oxazepam..ja..duhhh!! Knappe kerel die mij onder zeil krijgt met oxazepam
Nu doen we alles in één keer onder volledige narcose, hebben we het maar gehad en heeft ze een totaal beeld.
Bloedonderzoek op van alles en nog wat moet ook nog. Ik wilde dat eigenlijk gelijk doen maar er waren 23 wachtende voor me daar had ik geen zin in. Doe ik wel als ik voor de echo moet.
15 juli moet ik dan weer bij haar komen voor de uitslag.
Ik zie er wel erg tegenop hoor, vind de narcose eng en moet ook nog flink laxeren de nacht voor het onderzoek maar tis voor een goed doel zullen we maar zeggen.

Ik had niet het idee dat ze erg veel wist van me/cvs. Mijn man begon over het virus of dat te checken was met een biopt. Ze vond dat er heel veel discussie was en er nog niks definitiefs uit was gekomen dus deed ze dat niet. Dinsdag maar in Lelystad vragen of er specifief ergens naar gekeken moet worden. Dan kan die internist contact met haar opnemen. :P
Plaats reactie