Poll: culture versus serologie XMRV/MLV uitslagen

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Heb je zowel de culture als serologie test gedaan, wat was jouw uitslag?

Culture positief, serologie positief
1
3%
Culture positief, serologie negatief
2
6%
Culture negatief, serologie positief
11
33%
Culture negatief, serologie negatief
19
58%
 
Totaal aantal stemmen: 33
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Ja, ik dacht dat deze poll alleen over de twee XMRV testen ging en niet over de MLV test.
'k Zie nu pas dat er in de titel ook MLV staat. Mocht mijn MLV test positief zijn (wat ik niet verwacht) dan laat ik het t.z.t. weten. Bij voorbaat excuses.
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1734
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

Geeft niet, goed dat je het even zegt, houden we er gewoon in ons achterhoofd rekening mee. Het is ook gewoon lastig, want er zijn zoveel variaties van de testen. Mijn verzoek is daarom ook altijd, wacht met invullen tot je alles hebt gedaan. Is het een culture waar je nog op wacht?

groetjes en liefs poppetje
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Ja, MLV culture via DML. Geen idee waarom hij ook nog déze test wil doen... Twee XMRV testen vond ik eigenlijk wel genoeg. Maar ik had m'n handtekening er al onder gezet voordat ik het goed en wel besefte... :oops:
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1734
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

He lieve Jazzie, ja dat dacht ik al, de meeste mensen die apart nog een MLV test doen, hebben vaak in eerste instantie via DML alleen de XMRV culture laten doen, toen kon dat ook alleen nog voor XMRV. Als je nu particulier de test doet heb je zowel de XMRV/MLV's samen in een pakketje. Je bent dus waarschijnlijk een van de eerste lichting (toen er nog geen combinatietest was) en voor de zekerheid wil hij dan ook nog de MLV's doen.

We wachten het gewoon even af, geef even een berichtje als je uitslag anders is dan je nu hebt ingevuld.

Liefs poppetje
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Bericht door kel »

Hoi,

Ik ben nieuw hier op het forum, en vroeg mijzelf af waar ik XMRV kan laten testen?
Ik ben al anderhalf jaar ziek en vooral neurologische klachten (al hebben ze nog niets gevonden). Nu ben ik bij Pro Health in Weert geweest voor en lyme dit had ik niet en EBV igG (aangezien ik al jaren EBV virus heb!) nu kwam eruit >600 oftwel hoger kan dus niet!
dit is wel echt een teken van CVS/ME toch?
Ik zou graag het XMRV virus laten testen, waar kan ik dit laten doen en wat zijn de kosten daarvan?

Bedankt alvast voor jullie reacties
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Je kan de testen laten doen via De Meirleir of Paul van Meerendonk, maar ik weet niet of je dan alleen dit kan laten testen of dat je dan ook een afspraak moet maken met de dokters zelf. Voor De Meirleir kan je informeren bij zijn praktijk Himmunitas tel. 0032 2266 8740 Misschien zijn er inmiddels meer artsen waar je dit kan laten testen, maar dat weet ik niet.

Je kan de testen ook zelf direct bij Red Labs aanvragen. Zie hiervoor het aanvraagformulier:
http://www.redlabs.be/documents/Request ... XMRVnl.pdf

De kosten staan er bij.

Je moet dan wel regelen dat je huisarts of een lab bloed bij afneemt in de juiste buisjes, maar die kan Red Labs geloof ik ook opsturen. Je kan hierover het beste even met Red labs bellen. Als je in België woont, in de buurt van Brussel kan je wellicht bloed bij Himmunitas laten afnemen.

Ik denk dat je met je EBV zowiezo goed terecht kunt bij DML maarja, daar zit wel een kostenplaatje aan.

Succes er mee!
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Bericht door kel »

Hoi Spring,

Hartelijk dank voor je reactie.
Toevallig genoeg had ik Paul van Meerendonk v/d week al gemaild. Hij kon mijn lange vragen niet beantwoorden (logisch) omdat hij zoveel mails per dag kreeg!
Hij gaf aan dat het verstandig was een afspraak te maken.
Alleen ik wilde eerst wachten op mijn bloedtesten van Pro Health.
Die zijn gisteren avond binnen gekomen, dus vandaag dat ik mijzelf afvroeg, wat nu???
loop al zo lang met klachten en ze kunnen steeds niets vinden (logisch al ze bij verkeerde dingen zoeken!)

heb jij enig idee wat ik het beste kan doen??
ik heb dinsdag afspraak met dokter, waar kan hij mij het beste naar doorverwijzen en wat kan hij het beste doen?

En mbt Paul Meerendonk, zijn alle onderzoeken ook zo duur (en krijg je die wel vergoed?) of moet je die ook zelf betalen? of alleen de medicijnen/supplementen?

Excuus voor de vele vragen!
en super bedankt voor je mailtje :-)

Groetjes,

Kelly
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Hoi Kelly,

Wat betreft Paul v Meerendonk kan ik je vragen niet beantwoorden. Misschien kan je meer vinden bij: http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic-t-344.html Anders kan je daar deze vraag neerleggen.

Ik ben zelf bij De Meirleir. Als je daar meer over wilt weten, stuur me dan maar even een PB.

Succes!
Spring
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
karin1983
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 jan 2011, 03:31

Bericht door karin1983 »

Ik heb gestemd, afgelopen zaterdag heb ik de uitslag binnen gekregen. De uitslag is negatief. Ik geloof dat ik er wel blij mee ben.
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1734
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

Dank je wel karin !
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1734
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

Hier ook weer even een herinnering om je uitslagen in te vullen. Net als op onze algemene XMRV/MLV poll (positief versus negatief poll) blijft de verhouding ook in deze poll vrij consistent zo rond de 50/50 % als je kijkt naar positief negatieven, maar lijken toch meer mensen die positief zijn dit met serologie aan te treffen dan via de culture.

liefs
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

ik wacht vol spanning op mijn uitslagen. Die uit amerika is nog niet binnen maar hopelijk zeer binnenkort.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Serologie negatief.
Eind maart getest.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

felixloena schreef:ik wacht vol spanning op mijn uitslagen. Die uit amerika is nog niet binnen maar hopelijk zeer binnenkort.
Het labo zou verhuisd zijn en daardoor vertraging opgelopen hebben. Ben begin maart getest en nog steeds geen resultaat :(
Heb met redlabs gebeld en zou minstens nog 2 weken duren...
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik ben ook begin maart getest, dus voor mij zal dus wel hetzelfde gelden.
De overige XMRV testen (redlabs en biopten) waren voor mij negatief.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Plaats reactie