Onderzoek in St Janskliniek Den Bosch?
Moderator: Moderators
Onderzoek in St Janskliniek Den Bosch?
Heeft er iemand ervaring met het St.Janskliniek in Den Bosch?
St Janskliniek Den Bosch
Ik heb er wel iemand over gehoord die er van is opgeknapt. Maar geen persoonlijke ervaringen. Volgens mij hebben ze ook geen goede website, toch? Heb er zelf ook wel eens naar gekeken.
- Zuiderzon
- Site Admin
- Contacteer:
Het boek 'Vechten met gerechten tegen candida' werd geschreven door een natuurgeneeskundige werkzaam in deze kliniek en een voedingsdeskundige (beiden patiënt).
Verder kan ik je niet helpen.
Gaat je vraag over dat je opgeroepen zal worden voor een expertise?
Of algemeen dat je denkt daar voor behandeling terecht te kunnen?
(Van belang om je topic juist te plaatsen
)
Verder kan ik je niet helpen.
Gaat je vraag over dat je opgeroepen zal worden voor een expertise?
Of algemeen dat je denkt daar voor behandeling terecht te kunnen?
(Van belang om je topic juist te plaatsen

Hoop doet leven!
Een flink aantal jaren geleden ben ik uiteindelijk bij de St. Janskliniek terecht gekomen. Mijn diagnose was ME, daar kwam ik mee binnen. Geen enkele arts heeft mij in de jaren ervoor kunnen helpen. De St. Janskliniek heeft mij getest en ik bleek lactose intolerantie en gluten overgevoeligheid te hebben. Gestopt met voedingsmiddelen waar dit in zit. Na 3 weken opgeknapt! Jaren lang ben ik -na Pfeiffer- heel moe geweest, hield vocht vast etc. Dus ik ben deze kliniek heel dankbaar. Bovendien werd ik daar zeer prettig behandeld.
Tini Koolsbergen is arts en heeft zelf veel problemen gehad na de ziekte van Pfeiffer.
Tini Koolsbergen is arts en heeft zelf veel problemen gehad na de ziekte van Pfeiffer.
-
- Beginner
Re: Onderzoek in St Janskliniek Den Bosch?
QUOTQ:...Een flink aantal jaren geleden ben ik uiteindelijk bij de St. Janskliniek terecht gekomen. Mijn diagnose was ME, daar kwam ik mee binnen. Geen enkele arts heeft mij in de jaren ervoor kunnen helpen. De St. Janskliniek heeft mij getest en ik bleek lactose intolerantie en gluten overgevoeligheid te hebben. Gestopt met voedingsmiddelen waar dit in zit. Na 3 weken opgeknapt! Jaren lang ben ik -na Pfeiffer- heel moe geweest, hield vocht vast etc. Dus ik ben deze kliniek heel dankbaar. Bovendien werd ik daar zeer prettig behandeld.
Tini Koolsbergen is arts en heeft zelf veel problemen gehad na de ziekte van Pfeiffer.******
Dank voor dit bericht. Ik heb zelf ook hele fijne ervaringen met Tiny Koolsbergen. Daar waar niemand mij kon helpen verrichtte zij voor mij een wonder met levend bloedonderzoek. Het was een openbaring. Pfeiffer, candida, gluten en koemelk intolerantie kwamen voorbij. Ze heeft me op een streng dieet gezet en de detox duurde wel even maar als je weet wat er mag/kan is het makkelijker om aan te passen en je leefwijze aan te passen. Inmiddels zijn we vele jaren verder en doe ik het goed al zeg ik het zelf. Het leven is weer aangenaam, mijn 'fibromyalgie' klachten zijn grotendeels weg. Bij wisseling van weer type heb ik soms nog 'last', maar dat is met name in de herfst/winter.. Koud en nat. Ik ben benieuwd of anderen ook die ervaring hebben?
gr Hetty
Tini Koolsbergen is arts en heeft zelf veel problemen gehad na de ziekte van Pfeiffer.******
Dank voor dit bericht. Ik heb zelf ook hele fijne ervaringen met Tiny Koolsbergen. Daar waar niemand mij kon helpen verrichtte zij voor mij een wonder met levend bloedonderzoek. Het was een openbaring. Pfeiffer, candida, gluten en koemelk intolerantie kwamen voorbij. Ze heeft me op een streng dieet gezet en de detox duurde wel even maar als je weet wat er mag/kan is het makkelijker om aan te passen en je leefwijze aan te passen. Inmiddels zijn we vele jaren verder en doe ik het goed al zeg ik het zelf. Het leven is weer aangenaam, mijn 'fibromyalgie' klachten zijn grotendeels weg. Bij wisseling van weer type heb ik soms nog 'last', maar dat is met name in de herfst/winter.. Koud en nat. Ik ben benieuwd of anderen ook die ervaring hebben?
gr Hetty
Re: Onderzoek in St Janskliniek Den Bosch?
Ik kreeg via de complementaire arts een test op Hashimoto en dat was bingo. Moet dat al vanaf de vroege kindertijd hebben, als ik terugkijk met de kennis van de laatste jaren. Toen een behandelaar hoorde van de Hashimoto was er de nare mededeling dat je dan gluten en zuivel moet mijden. Gluten is wel bekend, zuivel vanwege bepaalde caseïne. Dan is geitenmelk dus geen alternatief, want die heeft wel minder lactose dan koemelk, maar in plaats daarvan méér proteïnes (caseïnes).
Heb lang onbehandeld moet problemen opstapelen. Weglaten van de glutenbronnen en zuivel (dus steeds ingrediëntenopgaven lezen) bracht inderdaad verbetering, maar op andere punten verslechtering. Dat dieet is duur en onhandig. Gaat niet goed samen met moeten besparen en al dat extra werk gaat niet samen met ME.
AH heeft glutenvrij brood, wat hier nogal lastig te krijg is. Ook kan je je afvragen hoe gezond dat is, vanwege het hoge koolhydraatniveau en de vele zaden, die naar verhouding meer dop bevatten dan de graanzaden. Ik vind de variant bruin brood onverklaarbaar. Normaal bruin brood bevat voor een deel volkoren meel, dus met extra gluten. Dat kleurt het brood donkerder. Maar die zitten dus niet in glutenvrij brood. Het smaakt ook naar nat meel en is vatbaar voor groene schimmel. De meerzaden- en de lichte variant hebben iets betere kansen om 3 dgn mee te gaan. Dat is totdat de boterham plakkerig wordt. Als je het dan nog een tijdje in de zak laat zitten, ruikt het steeds meer naar deeg en is dus ideaal visaas voor hengelaars.
Heb lang onbehandeld moet problemen opstapelen. Weglaten van de glutenbronnen en zuivel (dus steeds ingrediëntenopgaven lezen) bracht inderdaad verbetering, maar op andere punten verslechtering. Dat dieet is duur en onhandig. Gaat niet goed samen met moeten besparen en al dat extra werk gaat niet samen met ME.
AH heeft glutenvrij brood, wat hier nogal lastig te krijg is. Ook kan je je afvragen hoe gezond dat is, vanwege het hoge koolhydraatniveau en de vele zaden, die naar verhouding meer dop bevatten dan de graanzaden. Ik vind de variant bruin brood onverklaarbaar. Normaal bruin brood bevat voor een deel volkoren meel, dus met extra gluten. Dat kleurt het brood donkerder. Maar die zitten dus niet in glutenvrij brood. Het smaakt ook naar nat meel en is vatbaar voor groene schimmel. De meerzaden- en de lichte variant hebben iets betere kansen om 3 dgn mee te gaan. Dat is totdat de boterham plakkerig wordt. Als je het dan nog een tijdje in de zak laat zitten, ruikt het steeds meer naar deeg en is dus ideaal visaas voor hengelaars.