voedingsallergietest versus ademtest

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
leelef
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2017, 16:58

voedingsallergietest versus ademtest

Bericht door leelef »

op de ademtesten (fructose intolerantie en lactose intolerantie) heb ik helemaal en deels gereageerd, als zijnde intolerant vooral voor fructose... nu werd er ook bij DML een uitgebreide voedingsallergietest gedaan (had al resultaten van vele jaren geleden, maar blijkbaar waren daar twijfels rond, of kon dat veranderd zijn...)

nu is mijn vraag: ben ik de enige die enkel lichtjes reageer op bepaalde voedingsmiddelen in die uitgebreide voedingsallergietest en wel tegelijk fél reagerend op de ademtesten?

zoja, wat is de oorzaak daarvan, denken jullie?
dank!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

voedingsallergietest versus ademtest

Bericht door asje »

Helaas geen idee ... Ik weet trouwens niet waarom er alleen op lactose en fructose wordt getest, terwijl glucose en andere suikers ook kunnen.

Je zou de vraag aan Tobback kunnen stellen.
Life smells...
Gebruikersavatar
evaluna
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 mar 2015, 10:51

voedingsallergietest versus ademtest

Bericht door evaluna »

De allergietesten zoeken naar antistoffen in het bloed (IgG, IgA, etc). Daarnaast heb je ook intoleranties die niet terug te vinden zijn in het bloed. Daarvoor dienen die ademtesten.

Waarom niet op glucose, wel op lactose en fructose getest wordt, weet ik niet. Ik vermoed dat die het vaakst zullen voorkomen bij ons. Die ademtesten zijn toch een omslachtige, onaangename procedure, dus misschien daarom de meest frequente?

Voor meer details zijn de boeken van Christine Tobback bv. inderdaad een goed idee.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

voedingsallergietest versus ademtest

Bericht door asje »

evaluna schreef: Daarnaast heb je ook intoleranties die niet terug te vinden zijn in het bloed.
O ja, natuurlijk, hèhè :)

Waarom is het onaangenaam?
Life smells...
Gebruikersavatar
evaluna
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 mar 2015, 10:51

voedingsallergietest versus ademtest

Bericht door evaluna »

asje schreef: Waarom is het onaangenaam?
voor 8 u 's morgens nuchter reizen en 3u30 à 4u per test in de wachtzaal zitten vind ik onaangenaam
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

voedingsallergietest versus ademtest

Bericht door asje »

Ah, zou ik ook vinden :)
Life smells...
Plaats reactie