Verlaagde Elastase waarde in de ontlasting

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
faas
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2020, 19:30

Verlaagde Elastase waarde in de ontlasting

Bericht door faas »

Mijn arts heeft mij doorgegeven dat er een te lage Elastasewaarde te zien is in mijn ontlasting. Ik heb opgezocht op internet wat dit betekent met betrekking tot CVS/ME. Hierop lees ik dat verhoogde Elastase in de witte bloedcellen een belangrijke oorzaak kan zijn van CVS/ME.

Nu vraag ik mij af of deze verhoogde Elastase in de witte bloedcellen een logisch gevolg kan zijn van de verlaagde waarde in de ontlasting (of eerder andersom)? Kan ik er vanuit gaan dat mijn Elastase in het bloed nu ook te hoog is?

Als iemand hier meer over kan vertellen hoor ik dat graag. Mijn arts kon dat namelijk niet.

Alvast bedankt.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Verlaagde Elastase waarde in de ontlasting

Bericht door plassterk »

Ik weet het niet. Je lijkt verschillende elastases te hebben. Je hebt dus elastase van de pancreas die helpt met het verteren van je vet, en eiwit. Waarschijnlijk is dat gemeten in de ontlasting. Je maakt daar te weinig van aan in de pancreas, denk ik. Ik zou niet zomaar andere conclusies trekken. Ingewikkeld!
Plaats reactie