middel tegen spierpijn bij ME?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

middel tegen spierpijn bij ME?

Bericht door agnes »

Veel van ons hebben ook last van (erge) spierpijn.
Toevallig kwam ik i.v.m. nachtelijke kramp in mijn kuit op het middel Inhibin. Het is vrij verkrijgbaar bij de apotheek.
Ik heb een aantal keer geprobeerd of het ook hielp als ik de spierpijn had die bij ME hoort en bij mij geeft dat een aardige verlichting. Dan voel ik me ook energieker- niet enorm veel maar alle beetjes helpen.

Wellicht hebben anderen hier ook baat bij.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

middel tegen spierpijn bij ME?

Bericht door asje »

Ik lees dat je het als kuur van twee weken moet nemen. 't kan ook maagklachten geven. Ik zou liever een goede magnesium nemen.
Life smells...
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Ik ken het gebruik van magnesium tegen spierpijn niet. Kan je daar iets meer over vertellen? Heb je er zelf ervaring mee?
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Veel van ons gebruiken magnesium als supplement, dit helpt (kan helpen) bij spierspanningen, spiertrekkingen etc, en geeft soms ook rustiger slaap. (Spierpijn weet ik minder... jij asje?)
Wordt ook wel regulier voorgeschreven.

Verder nam (neemt) marlene ook Alkala N tegen verzuring en spierpijn.
Kan je ook via zoekfunctie nog eens nalezen.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja zeker, goede ervaring. Spierspanning en trekkingen idd en spierkramp. De algemene spierpijn is geloof ik niet minder. Ik ben er ook veel rustiger bij en het helpt met inslapen, helemaal geweldig. Je kunt er veel van gebruiken, mogelijk hebben we ook een tekort waardoor het zo goed werkt. Ik gebruik Bio-Vitaal, supermagnesiumcomplex. Na alles uitpluizen leek me deze 't best.
Life smells...
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Je kan proberen iedere dag met je voeten zo'n 20 minuten in een voetenbadje met bv 2 eetlepels magnesiumsulfaat te gaan.

Magnesiumsulfaat kun je online bestellen.
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Mijn spierkrampen winnen het dik van Inhibin. Ik gebruik al jaren magnesium, maar de laatste jaren gebruik ik vooral magnesiumolie. Die smeer ik 's avonds voor het op bed gaan op mijn kuiten en heb geen kuitkrampen meer 's nachts. Sommige mensen zijn sceptisch, geloven niet dat het werkt, maar ik zweer erbij!!
Magnesiumolie is ook veel goedkoper dan Inhibin, en ook veel goedkoper dan magnesiumtabletten. Vooral handig bij lokale krampen, bij krampen door het hele lichaam is een tablet waarschijnlijk handiger, al merk ik dat olie de krampen op andere plekken ook wegneemt of vermindert. Kwestie van uitproberen, maar het is wel belangrijk dat je een goede magnesiumsoort neemt.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Mieperdepiep schreef:
maar het is wel belangrijk dat je een goede magnesiumsoort neemt.
Wat is de goede magnesiumsoort?

Bedankt, Ariadne.
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

sorry voor mijn hele late reactie.
Goed het etiket lezen, kijken of de magnesuimsoort eindigt op -aat, bv citraat, malaat. Ik heb zelf de bisglycinaat van AOV.
Niet magnesiumstearaat, dat is een antiklontermiddel en zit zowat overal in ;)
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

Magnesium kan idd helpen. Magnesium Malaat hielp mij vaak wel. Tegenwoordig neem ik een glas half warm water met 2 volle eetlepels pure cacao erin. Vaak binnen 1,5 uur merk ik het echt. Echt lekker is het niet, maar 10 gram cacao bevat zo'n 45 a 55 mg. magnesium in voedingsvorm. Dat wordt beter opgenomen dan de pillen.

http://paranoot.blogspot.nl/2014/03/boo ... apjes.html
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

@mieperdepiep

Beter laat dan nooit. Bedankt voor het antwoord.

Ariadne.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Toch weer even een reactie op dit topic.
Magnesium heb ik een paar keer geprobeerd (ook de 'goede' soort) maar dat maakt me heel erg onrustig.
Nu heb ik gemerkt dat ik bij PEM het gevoel heb dat al mijn spieren een opdonder gehad hebben. Als ik na een activiteit (bv. theaterbezoek, vrijwilligerswerk) 's avonds 2 inhibin neem heb ik de volgende dag niet het gevoel dat al mijn spieren een opdonder gehad hebben. Dan ben ik nog wel moe, maar de PEM duurt dan korter.
Inhibin is tegenwoordig alleen op recept verkrijgbaar.
Als magnesium geen optie voor je is, kan je inhibin eens proberen.
Dr. Visser weet ervan en gaat kijken of er meer mensen zijn die er baat bij hebben.
Plaats reactie