Ginkgo Biloba ervaringen

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

ginkgo biloba

Bericht door Grigor »

Echt? Wow wat goed van je. Dat ga ik nakijken. Kan elke cent gebruiken.
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

ginkgo biloba

Bericht door bellatordelux »

lovessea schreef:bellatordeluxe, je hebt het over reiniging. Wat bedoel je daarmee?
Hoi Lovessea,

Ik doe al jaren milde en grondige darmreinigingen met behulp van groene klei. Niet echt gangbaar, maar voor mij zeer effectief. Enige jaren geleden heb ik enkel met klei, een algemeen mineralensupplement en wat 'training' (3mnd) een aanzienlijke verbetering van mijn belastbaarheid (20%) weten te realiseren.

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Grigor schreef:Een maand later is het effect echt enorm.

Ik ben echt van amper door mij huis kunnen lopen. Me steunend aan de muur ( ben 36 en topsporter geweest ) naar redelijk gewoon door het huis kunnen lopen.
Over het algemeen houd ik dingen nu ook langer vol . En als ik dan ook nog een B12 injectie erbij krijg kan ik me soms wel eens redelijk helder voelen.
Afbeelding


Hoi Grisha,

Te gek
Het is je gegund !!!
Op naar nog meer verbetering..

Groetjes Bella Afbeelding
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ik neem die vooruitgang altijd met een korreltje zout
lovessea
Beginner
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 dec 2012, 17:21

ginkgo biloba

Bericht door lovessea »

dank je wel voor de tip bellatordeluxe. Wat is de precieze benaming van de klei? ontgiftingsklei?
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

ginkgo biloba

Bericht door Grigor »

Hehe. Misschien moet je even een linkje naar je klei draadje geven.

Even back on topic. Ik heb al het recept gekregen. Is wat mij betreft wel sterker dan de Bonusan Ginkgo die ik gebruikte dus neem wat minder maar erg fijn dat dit gewoon vergoed wordt.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

ginkgo biloba

Bericht door asje »

Mooi!
Life smells...
Gebruikersavatar
djdimonika
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2018, 23:57

GINKGO BILOBA ik merk dat het mij enorm helpt!

Bericht door djdimonika »

:D Beste lezers ik ben net 1 week begonnen met GINKGO BILOBA en merk dat het mij enorm helpt!! heb ernstige spataderen zelfs een "open been" gehad.Ook heb ik een lichte tia gehad waardoor mijn gezicht licht verlamd is geraakt ook ben ik net na 28 jaar gestopt met het roken van softdrugs dus zoals je lezen kan.... genoeg redenen om dit product te gaan proberen.Ik neem er maar 1 per dag en merk al vooruit gang Daarom wil ik graag deze reactie geven :) nogmaals merk dat het mij echt wèl enorm helpt!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

GINKGO BILOBA ik merk dat het mij enorm helpt!

Bericht door Grigor »

Het helpt mij ook een beetje. Niet veel maar toch.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

GINKGO BILOBA ik merk dat het mij enorm helpt!

Bericht door jhanne »

interessant hoor, kan ik ook eens uitspitten, maar waarom stoppen ze dan weer kleurstoffen en macrogol in zo'n pil. Dat ga ik dus niet nemen he...

http://www.consumed.nl/bijsluiters/2142/Tavonin

het bevat E171 en dat is niet zo best voor de darmwand, nou is die toch al stuk bij me, dus daar begin ik maar niet aan.
http://www.omega10.nl/e171-kleurstof-be ... -darmwand/

Macrogol is ook niet zo lekker voor mensen met darm issues.

Ik snap niet waarom ze dat soort rommel in pillen stoppen eerlijk gezegd, ook bij supplementen zoek ik me altijd een bult naar sups zonder allemaal overbodige zooi.
B12 bijvoorbeeld, vrijwel altijd zoetstoffen en een kek smaakje...
Maar ik heb er een gevonden die ( behalve voor lactose intoleranten...) helemaal OK is :D
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

GINKGO BILOBA ik merk dat het mij enorm helpt!

Bericht door Grigor »

Tavonin is uit de handel.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

GINKGO BILOBA ik merk dat het mij enorm helpt!

Bericht door jhanne »

aha, maar ginkgo supplemente zijn er vast nog wel.
Ik zet het op mijn lijstje van studieobjecten.
Ik ben zo blij met die B12, hoewel het lijf nog steeds niet wil, mijn hoofd werkt zoveel beter, en dat groeit zelfs een beetje.

Ik vind het zo knap van je dat je terwijl je zo'n hevige ME hebt, dat je toch zulke mooie blogs kunt schrijven.
Toen ik bedlegerig was kon ik alleen maar kinderboeken lezen ( die ik al kende he... zo voor kk van 6 tot 10)

en hoewel engels lezen nu weer prima gaat, engels schrijven zou me PEM geven ( maar mijn passieve engels was altijd al veel beter dan het actieve, dus zo raar is dat niet)
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

GINKGO BILOBA ik merk dat het mij enorm helpt!

Bericht door Grigor »

Dank. Het gaat nu een stuk minder. Hopelijk tijdelijk.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

GINKGO BILOBA ik merk dat het mij enorm helpt!

Bericht door jhanne »

dat hoop ik ook voor je,

ik las een boek van dokter Myhill, zij verklaart PEM als cvolgt:

( zeer vereenvoudigt, ik vond een nederlandse site die ik nu niet meer terugvind... als ik het weer vind zal ik um posten)

Ok, voor energie maakt je lichaam met behulp van wat stofjes en zuurstof ATP aan, de aerobe route.
wanneer er onvoldoende zuurstof in de weefsels komt dan ga je de anaerobe route, dan krijg je melkzuur ( uh...als balletdanser vertel ik je hier natuurlijk niets nieuws...)

maar, de anaerobe route loopt anders, van twee tussenproducten wordt 1 ATP gemaakt.

crux is nu dat het weer terugdraaien van dit proces ( en de afbraakvan het melkzuur) aanzienlijk meer energie kost dan het oplevert. Wanneer je dan toch nog doorgaat is er nog een derde route, die enrgiematig nog slechter uitvalt.

het is als geld lenen en het de volgende dag met 200% rente terugbetalen.

ik vond dat heel verhelderend, maar neem nu eigenlijk aan dat je dat wel wist :oops:
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

GINKGO BILOBA ik merk dat het mij enorm helpt!

Bericht door Grigor »

Ik wist het inderdaad maar altijd fijn voor de mensen die het niet weten. :)
Plaats reactie