Zorgverzekering 2014

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

Zorgverzekering 2014

Bericht door jasmine »

Help ..
Mijn zorgverzekering VGZ heeft nu een maximumvergoeding van 45€ per consult ingevoerd voor alternatieve geneeswijzen.

Als iemand hier een zorgverzekering weet die geen maximumvergoeding heeft dan hoor ik het graag ( en met mij waarschijnlijk vele anderen)

Kost teveel energie om alles uit te pluizen :-(
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Zorgverzekering 2014

Bericht door huppelepup »

Bij unive heb je een budget bv van 500 euro tot aan dat bedrag vergoeden ze dan.
Je hebt dan geen max per behandeldatum.
Gebruikersavatar
thedutchess
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 nov 2013, 10:22

Zorgverzekering 2014

Bericht door thedutchess »

huppelepup schreef:Bij unive heb je een budget bv van 500 euro tot aan dat bedrag vergoeden ze dan.
Je hebt dan geen max per behandeldatum.
Helaas niet meer waar. Ik heb deze week mijn nieuwe polis van Unive binnen gekregen en ook daar is nu: "een maximumvergoeding van 45 euro per dag voor behandelingen en consulten van alternatieve geneeswijzen.(...) De hoogte van het totale budget voor behandelingen, consulten en geneesmiddelen verandert niet."
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Zorgverzekering 2014

Bericht door bellatordelux »

jasmine schreef:Help ..
Mijn zorgverzekering VGZ heeft nu een maximumvergoeding van 45€ per consult ingevoerd voor alternatieve geneeswijzen.

Als iemand hier een zorgverzekering weet die geen maximumvergoeding heeft dan hoor ik het graag ( en met mij waarschijnlijk vele anderen)

Kost teveel energie om alles uit te pluizen :-(
Hoi Jasmine,

Binnenkort op deze site:
http://www.consumentenbond.nl/zorgverzekering/

de nieuwe Zorgvergelijker; ik heb hem de voorgaande jaren gebruikt en deze is erg gemakkelijk in gebruik en onafhankelijk. Je geeft zelf aan wat je in de verzekering belangrijk vindt en dan komt er een lijstje uit, dat je nog verder kunt bekijken. Ik ben op deze manier gemakkelijk en probleemloos van zorgverzekeraar gewisseld.

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Zorgverzekering 2014

Bericht door huppelepup »

Oeps sorrie voor de foute info.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Zorgverzekering 2014

Bericht door huppelepup »

Ik vond deze ; salland en energiek zij vergoeden100% tot aan een bepaald bedrag per jaar maar behandeling moet door n arts zijn.
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Zorgverzekering 2014

Bericht door kaki »

Help ..
Mijn zorgverzekering VGZ heeft nu een maximumvergoeding van 45€ per consult ingevoerd voor alternatieve geneeswijzen.
Ik zit met hetzelfde probleem.. zit ook bij VGZ.
Word wel een beetje (extra) moe van dat overstappen elke keer vanwege de 'aanpassingen' voor alternatief :evil:
Volgens mij is er nu geen enkele verzekering meer die geen maximum per dag heeft.

Ik vond net deze site met een overzicht:
https://www.independer.nl/zorgverzekeri ... ijzen.aspx

Salland en Energiek zijn inderdaad misschien een optie, maar vergoeden 80% tot 550,- per jaar (indien door arts) volgens deze lijst.
Avero Achmea lijkt ook nog wel wat, maar dat kan weer niet, omdat ik ook bij dr. Visser loop..
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Zorgverzekering 2014

Bericht door Eressea »

kaki schreef:
Avero Achmea lijkt ook nog wel wat, maar dat kan weer niet, omdat ik ook bij dr. Visser loop..
Even snel, ik had het net ook bij het andere topic neergezet, maar met een restitutiepolis kun je zelf bepalen naar welke arts je gaat, inclusief Visser. Ik zou voor de zekerheid even bellen welke verzekering je precies moet hebben. Ik zit zelf bij Turien (Avero Achmea) en daar wordt Visser vergoed, ook volgend jaar, en met de Excellent polis krijg ik het meeste van mijn alternatieve kosten terug (acupunctuur tot 70 euro per consult, max. 1 consult per dag, tot 1000 euro per jaar volgens mij).

PS: aaah!! Ik zie net in het overzicht, dat het van 70 naar 60 euro gaat volgend jaar... grrr!
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Zorgverzekering 2014

Bericht door huppelepup »

Soms is het ook mogelijk om bij twee zorgverzekeraars te gaan. Bassis bij de een en aanvullend bij de ander. Alleen willen een hoop dat ook weer niet.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Zorgverzekering 2014

Bericht door asje »

Maar bij een restitutiepolis heb je kans zelf te moeten voorschieten toch?
Life smells...
Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

Bericht door jasmine »

Dat overzicht van Independer is ideaal.. Weet niet of dit wat is

Stad Holland Zorgverzekeraar
AV Zorg Riant 100%, max. EUR 500,- p.jr
€ 51,25
Wel duur maar incl tandarts zag ik, da's wel weer ok

onvz onder voorbehoud van medische acceptatie
Vrije Keuze Optifit 100%, max. EUR 85,- p. dag, max. EUR 750,- p.jr. door arts vanaf € 35,80
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Bedankt voor alle informatie iedereen.
ONVZ had ik eerder over het hoofd gezien. Stad Holland en dan toch ook nog maar Avero Achmea ga ik ook nog even bekijken..

Ik heb eerder aan Achmea ook zo'n protestbrief gestuurd voor het beëindigen van het zorgcontract met Cardiozorg/dr. Visser en kreeg toen een brief terug met een beetje vage informatie:
Ze sluiten inderdaad geen contract af met Cardiozorg in 2014, maar op restitutiebasis kom je wel voor vergoeding in aanmerking. Er staat: 'de vergoeding vindt dan wel plaats op grond van uw polisvoorwaarden, hetgeen doorgaans een lagere vergoeding is'.
Ik snap dit niet helemaal en vertrouw er niet echt op dat ik dan alles vergoed krijg bij dr. Visser :?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Heel vaag ja.

En:
Maar bij een restitutiepolis heb je kans zelf te moeten voorschieten toch?
Life smells...
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Oh haha.. ik zit nu in twee topics tegelijk hierover.

Asje.. als je dr. Visser nog spreekt zou je het aan hem ook kunnen vragen?
Dat van het voorschieten bij een restitutiepolis vraag ik me ook af...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Staat genoteerd:-)
Life smells...
Plaats reactie