overprikkeling wat te doen/slikken?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ben er nog niet mee bezig maar als het wat beter gaat dan met de gewichten.
Trainde hier voor ook wel wat in de fitness maar ging dan altijd wel te ver.
Dit klinkt wel als een goeie stok achter de deur.
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Grigor schreef:Trainde hier voor ook wel wat in de fitness maar ging dan altijd wel te ver.
Hoi Grisha,

Heel herkenbaar!

Waarom niet beginnen met alleen het aanspannen, voor het geval je mitochondriale dysfunctie hebt? Dan kan trainen met (lichte) gewichten al funest zijn en permanente schade aanrichten.
En zeker omdat we over het algemeen de neiging hebben onze belastbaarheid te overschatten.

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gast

Bericht door Gast »

je kunt in een sportzaak elastiek kopen, (verschillende kleuren, ivm belastbaarheid)deze knopen en dan bijv strekoefeningen doen, met je handen en benen.
maar mijn inspanningsarts zei toen ook dat alleen fietsbewegingen in je stoel of been heffen ook al goed is ivm doorbloeding vd spieren, m.a.w. alles is beter dan helemaal niets doen..
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja vind ik ook.
Toen ik ziek werd ging het slecht maar toen was ik nog fysiek in topvorm.
Nu na 8 jaar niet meer en is de terugslag veel heftiger. Is dan ook echt erg voor mensen die helemaal niks kunnen. Brrr.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Helpt gabapentine/neurontin ook tegen overprikkeling? Heeft iemand daar ervaring mee?
Het vermindert de afgifte van verschillende neurotransmitters, zoals glutamaat, noradrenaline en substance-P. ( http://www.fk.cvz.nl/preparaatteksten/g ... ing%29.asp )

Gabapentine wordt gegeven tegen neuropatische pijn, bij fibromyalgie en vorig jaar is er een onderzoek verschenen dat het ook helpt tegen het restless legs syndroom.

Bedankt en groetjes,

Ariadne.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

N.a.v. dit topic ben ik een aantal maanden geleden begonnen met Taurine tegen de overprikkeling. Het helpt een beetje. Ook slaap ik er iets beter door, ik slik nu een half rivotrilletje minder dan ervoor.

Dit topic ligt al een poosje stil, maar ik had me voorgenomen om in ieder geval te laten weten wat de taurine doet. Soms zie je dat mensen op het forum tips geven, maar dan komt er nooit reactie terug of iets geholpen heeft of niet. Dat vind ik jammer.

Bedankt voor de tip,

Ariadne.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Goed zeg. Heb je ook last van bijwerkingen er van?
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

In het begin werd ik er overdag slaperig van. Ik heb toen de inname naar het avondeten verplaatst. Dat hielp iets en in de loop van de tijd is het bijna over gegaan. Ik heb daar nu af en toe nog last van.

Groetjes, Ariadne.
Gebruikersavatar
gherberts
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2014, 13:10

Bericht door gherberts »

Hi,

Ik gebruik zelf ook taurine om wat rustiger te worden. Bij mij helpt het goed, maar ik gebruik het in combinatie met magnesium, zowel voor de slaap als voor mijn spieren. Ben zelf erg tevreden met dit voedingssupplement: http://www.voedingssupplementennederlan ... thica.html. Het is een samengesteld magnesium supplement.

Zijn er hier trouwens ook mensen die Melatonine gebruiken voor het slapen en hier goede ervaringen mee hebben?
Gebruikersavatar
robijntje
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jul 2013, 14:32

Bericht door robijntje »

Melatonine werkt hier heel wisselend. De ene keer heel goed, de andere keer werkt het totaal niet of iets er tussen in. Als het wel werkt heb ik 's nachts wel (meer) moeite om op mijn benen te staan en loop ik meer als een dronken persoon. Maar dat nemen we op de koop toe voor een nacht beter slapen ;).
'Het leven kan pas zingen als het ritme goed is.'
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

Melatonine ben ik mee gestopt, aanvankelijk hielp het, maar had er steeds meer van nodig en het leek toen wel of ik er meer gestresst van werd.

Taurine klinkt goed, ga ik eens naar kijken. Beter slapen is hier nog altijd bovenaan de top tien.
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Melatonine werkte bij mij ook eerst goed. Later kreeg ik er toch een koortsig gevoel van. Melatonine wordt bij auto-immuunziektes ook eigenlijk afgeraden. Ik had het via het Gelders Vallei Ziekenhuis wegens Delayed Sleep Phase Syndroom. Heb nu een tijd geprobeerd in eigen ritme te slapen (dus o 5.00 uur inslapen), maar wordt daar toch niet echt gelukkig van. En beter voelde ik me ook niet. Neem nu 2x7,5 Zopiklon en kan daarmee dan normale slaaptijden aanhouden, maar ik vind 2 x 7,5 wel erg veel. Taurine ken ik niet. Ik zal eens googlen. Dank voor tip.
Plaats reactie