NAET Therapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Onder controle

Bericht door zeeman »

Mijn spijsvertering is gevoelig maar blijft aardig onder controle. Ik ben door de medische molen gegaan omdat ik de laatste 11 maanden zo moe ben, spierpijnen en eigenlijk allemaal ME klachten heb. De internist heeft me helemaal binnenste-buiten gekeerd om te zoeken of er mogelijk iets anders aan de hand is. Ik had drukpijnen tijdens het onderzoek toen hij drukte op mijn buik bij de dikke darm. Vandaar dat ie daar ook weer naar gekeken heeft. En via de colon-ct-scan (wat veel milder is dan een scopie die ik 8 jaar terug eens had) konden ze gelijk de lever bekijken en alles. Ze zagen dat mijn maag mogelijk ontstoken was op de scan, vandaar nog een maagonderzoek (bleek gelukkig alleen geïrriteerd). Al met al dus een hoop onderzoeken naast mijn standaard "alternatieve" bezoek aan een therapeut eens in de zoveel maanden. Wat ik nu officieel heb is post-virale vermoeidheid.

Maar over die darmen, ik ben nog steeds overgevoelig voor melkeiwit en gluten en verdraag veel fruit niet. Wat voor mij wel werkt zijn de volgende zaken:

Inuline - dit zijn voedingsvezels uit een wortel. Fijn spul, het houdt de boel op gang. Los dagelijks max. 3 theelepeltjes op in warm water en drink dit (langzaam opbouwen) op. Het ondersteunt de groei van bifido bacteriën die weer vitamine-B (energie!) aanmaken. Dit is dus een pre-biotoca.

Flora + Turbo - Hier zitten echt heel veel verschillende stammen in van goede bacteriën. Ik neem dit om de dag, opgelost in water. Het helpt echt.

Bij diarree, een buik die helemaal van slag is "als je iets op hebt gepakt" kan Prosymbioflor geweldig helpen. Je hoeft echt niet de verschillende soorten te gebruiken. Alleen 1 flesje (15 euro ofzo) kan dan voldoende zijn. Er zitten goede bacteriën in die de darmwand beschermen tegen parasieten (het zijn oa. goede e-coli bacteriën).

Gisol - is een pro-biotica dat goede gist bacteriën bevat. Er zijn wetenschappelijke studies die hebben aangetoond dat ze goed preventief werken tegen reizigers diarree. Ze moeten wel bewaard worden in de koelkast (net als de prosymbioflor).

Dit zijn de 4 middeltjes waarmee ik de boel goed onder controle kan houden. Ik gebruik sommigen alleen als er iets aan de hand is. Standaard alleen de inuline (om de dag ongeveer) en de Flora + Turbo.

Misschien kun je iets met de informatie.
Gebruikersavatar
memsi
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:42

Bericht door memsi »

Heb je al een onderzoek laten doen van je darmbacterieen ? Dit onderzoek laat Prof Demeirleir altijd doen
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Onderzoek

Bericht door zeeman »

memsi schreef:Heb je al een onderzoek laten doen van je darmbacterieen ? Dit onderzoek laat Prof Demeirleir altijd doen
Ja, dat heb ik gedaan. Via darmonderzoek.nl of iets. Ik had iets te weinig bifido bacterien en wat onverteerde zetmeel, verder was het behoorlijk goed allemaal. Maar dit soort uitslagen kunnen een maand later weer anders zijn als je bijv. wel iets op hebt gepakt.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Onderzoek

Bericht door asje »

@wendy123 Hoezo zijn probiotica slecht voor de rest van je lichaam?
Life smells...
Gebruikersavatar
wendy123
Actief lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 okt 2009, 21:36

Onderzoek

Bericht door wendy123 »

Nee, ik had het over het GAPS dieet. Probiotica zijn heel gezond, als hje ze kan verdragen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Onderzoek

Bericht door asje »

Oh ok. Je schreef nl '... veel beter dan al die probiotica en diëten ...' Maar je bedoelt dus alleen het GAPS-dieet.
Life smells...
Gebruikersavatar
wendy123
Actief lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 okt 2009, 21:36

Onderzoek

Bericht door wendy123 »

Ja, maar tussen de haakjes had dus enkel betrekking op diëten, de rest vd zin op alles ;)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Onderzoek

Bericht door asje »

:) Dan zijn we er uit.
Life smells...
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Eerste behandeling

Bericht door zeeman »

Vanmiddag mijn eerste behandeling gehad. Om te beginnen een vriendelijke therapeute. Luisterde goed naar mijn klachten, maakte aantekeningen. Ik werd gevraagd een formulier te tekenen wat er op neer kwam dat je toch vooral naar de dokter moet als je ziek bent. Lijkt me logisch.

De testen gaven enkele zwaktes aan. Zij mat dit door met een apparaat boven mijn lichaam te meten terwijl ik buisjes met stoffen vast moest houden. Deze methode is volgens haar betrouwbaarder dan spiertesten.
Wat er uit kwam was dat ik geen negatieve reactie had op de calcium-mix. Dat is een van de eerste die ze onderzoeken. We reageerde ik op de ei-mix. Daar zit eiwit, eigeel, kippenvlees, tetracycline en kippenveren in. Tetracycline is een antibioticum dat je via kippenvlees binnenkrijgt.
Ook op de suikers verzwakte ik. En uiteraard ook de gluten, koemelk en bijna alle soorten pollen. Die zijn nu lastig te behandelen zei ze omdat je ze 24 uur niet binnen mag krijgen na een behandeling. En ze mat zwakte op de brain-body-balance formula. Dat heeft met een verzameling acupunten te maken als ik het goed hebt. Ze heeft vandaag de ei-mix behandeld en de BBF die ik net beschreef. Ik moest het ei-mix buisje vasthouden, diep inademen en met een soort trilapparaat ging ze over mijn ruggenwervels heen. Daarna moest ik snel in- en uitademen en deed ze hetzelfde. Met een klein apparaatje dat trilt drukte ze op enkele acupunten. Daarna moest ik ongeveer 15 minuutjes blijven liggen en hebben we nog wat gepraat.

Ik moet zeggen dat mijn luchtwegen wat rustiger zijn nu. Of het komt door het stimuleren van de acupunten of door de ei-mix behandeling weet ik niet. Ik mag nu 24 uur niets met kip/ei/veren etc. Slaap vanavond dus even onder een laken en met eten beperk ik me tot een varkenslapje, aardappels en groente. Volgende week de volgende afspraak, dan gaan we de overgevoeligheid voor suikers aanpakken. Ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Tweede behandeling

Bericht door zeeman »

Vandaag mijn tweede behandeling gehad. Na vorige week heb ik in ieder geval duidelijk een verbetering meegemaakt. Ze heeft toen de ei-mix behandeld en na de 25 uur zonder ei en ei-producten (waaronder ook kippenvlees) kon ik weer eens een eitje koken en eten. Ik merk duidelijk dat ik minder last heb van buikklachten na het eten van kip en/of ei producten. Ik heb de afgelopen week ook vaak kip gegeten omdat het stukken beter valt dan het eerst deed. En omdat ik er nog eens dol op ben ook :lol:

Vandaag heeft ze de diverse suikers behandeld. Ongeacht of je gevoelig bent voor gluten, melk of wat anders, ze behandelen altijd eerst de basis allergieën zoals ze dat noemen. Ik heb gevraagd naar hooikoorts, maar dat is in deze periode lastig te behandelen. Men krijgt namelijk direct weer pollen binnen na de behandeling. Tot morgen 13:00 uur moet ik dus even van de suikers afblijven. Rijst mag wel, aardappels weer niet, bij afbraak komen er namelijk ook suikers vrij. Bij rijst volgens mij ook maar dat mag wel. Kon ook vandaag merken dat mijn luchtwegen wat rustiger werden na de behandeling. Nu ben ik vooral moe, en een beetje brak. Ze heeft ook gezegd dat dit best een pittige overgevoeligheid was. Je lichaam gaat dan van alles doen (ontgiften?) om eea weer normaal te krijgen. Hopen dat ik morgen weer wat fitter ben in ieder geval. Heb ook een buisje mee gekregen om thuis na te behandelen. Ik moet dan het buisje vasthouden en diverse acupoints uit het boekje masseren. Volgende week is de behandeling tegen de overgevoeligheid voor allemaal virussen aan de beurt. Ik houd jullie op de hoogte!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi polpolrene,

Klinkt interessant! Ik hoop dat je nog meer verbetering zult gaan krijgen. Laat ons weten hoe het verder zal gaan.

En jazeker, ontgiften kan een (behoorlijke) reactie(s) geven, maar dat is een teken dat het aanslaat, dus dat is positief :wink:!

Veel sterkte en succes!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Benadeling nr. 3

Bericht door zeeman »

@louisa Dat kan idd. Ik slik nu wat extra mineralen en dat helpt me in ieder geval om het wat af te vlakken.

Vandaag voor de 3e keer langs geweest. Ze heeft de virusmix behandeld en daarbij maagzuur. Het schijnt dat er soms meerdere zaken tegelijk behandelt kunnen worden. Afhankelijk van hoe je lichaam reageert op de verschillende buisjes. Het voordeel bij de virusmix is dat je de 24 uur erna gewoon alles mag eten. Alleen wordt wel aangeraden om het water wat je drinkt eerst te koken. Vraag me niet waarom. Ze volgt bijna letterlijk de volgorde zoals in het boekje staat. Gelukkig kunnen er een heleboel overgeslagen worden waar ik niet slecht op reageer. Ik heb wederom een buisje meegekregen om zelf na te behandelen. De eerste 24 uur mag ik die niet aanraken. Daarna moet ik het buisje vasthouden en bepaalde acupoints masseren. De virusmix bestaat uit oa: Epstein Barr, Cytomegalovirus, Herpes Simplex, Herpes Zoster en Griep. Als ik het goed begreep verzwakte ik op het buisje met deze virussen. Het is dan niet gezegd dat je ze ook hebt. Alleen dat ze je energieveld verstoren als je in aanraking ermee komt. Volgende week is er een hele rits chemicaliën aan de beurt. Allemaal stoffen die in schoonmaak middeltjes zitten, in wasmiddelen etc. misschien deed ze er nog enkele buisjes extra bij. Afhankelijk van hoe sterk mijn lichaam verzwakt op dat moment.

Ik heb al 2 afspraken staan de komende weken omdat ik even wil doorpakken. Het feit dat ik zoveel beter reageer op ei en kip vind ik nog steeds verwonderlijk. Heb me voorgenomen dit een sessie of 10 a 15 kans te geven. Ik blijf jullie op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

update

Bericht door zeeman »

Tijd voor weer een update. Ben inmiddels al weer 2 keer geweest sinds mijn laatste berichtje. Waar ik erg op reageerde was beeldschermstraling. Vraag me niet hoe ze dit in zo'n buisje krijgen want dat is me een raadsel. Daarbij had de behandeling van de week ervoor niet 100% alles eruit kunnen krijgen dus de maagzuur, bacterie zijn wederom behandeld. Dit keer met nog een speciaal buisje dat de dikke darm ondersteund. Vandaag was de chemical mix aan de beurt. Het advies is dan om je kleding en beddengoed van te voren te wassen met alleen water. Op die manier krijg je dan de benodigde 25 uur die stoffen niet binnen. Wat ik begreep reageerde mijn lichaam wel sterk op de mix van zeep, chloor en andere schoonmaakmiddelen. Ze deed de gevoeligheid voor magnetronstraling er ook bij. Vraag me ook hier niet hoe ze dat in een buisje krijgen. Wat ik er tot nu toe aan gehad hebt;

- kip en ei verteer ik veel beter. Zeker na het eten merk ik dat mijn maag rustiger blijft bij dit soort ingrediënten.
- ik word minder snel moe als ik achter een beeldscherm heb gezeten. Ook mijn ogen blijven rustiger na het werken met een computer.
- mijn maag lijkt iets beter te reageren na het eten, maar ik slik daar ook spullen voor dus dat kan ik niet 100% toerekenen aan de NAET.

De gluten, soja en koemelk moeten nog komen. Evenals de pollen. Die laatste kan ze nu wel behandelen maar ze zegt dat het weinig zin heeft omdat je niet 24 uur zonder kunt. Ze bood ook aan de volgorde aan te passen als ik dat wilde. Maar ik heb gezegd dat ze gewoon maar volgens het boekje moest werken. Ik neem toch al 5 jaar geen gluten en melk. Kunnen die enkele weken er ook wel bij.

tot zover voor nu. Binnenkort meer.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Melk

Bericht door zeeman »

Gister wederom een behandeling gehad. Dit keer is de overgevoeligheid voor melk aangepakt. De laatste keer dat ik per ongeluk melk binnen kreeg via "foute" boter (met droge melkbestanddelen) was het gelijk donderen. Kramp, naar de WC hollen. Nu zijn niet alle overgevoeligheden er binnen een sessie uit te halen. Soms behandelt ze een nieuwe stof en doet de de stof van de keer ervoor er nog een keertje bij. Had me dus voorgenomen voorzichtig te gaan testen nadat de melk 2 keer was behandeld. Toch kon ik me vandaag niet inhouden. Ik kocht een zak M&M's vol met droge melkbestanddelen die daar natuurlijk inzitten. Ik probeerde een handje en bleef er toen enkele uren af. Geen kramp, geen geklier, niets! Later nog enkele handjes geprobeerd en ik sta er werkelijk van te kijken dat mijn lijf er niet op reageert. Natuurlijk kan ik er weer gevoelig voor worden als ik het misschien dagelijks binnen krijg, maar voorlopig gaat het goed! Sta er best wel van te kijken. Volgende keer behandelt ze de kaas en misschien gelijk de gluten erbij. Ik ben erg benieuwd en houd jullie op de hoogte!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

@polpolrene,

Interessant :) stuk wat je op het forum hebt gezet over magnesium http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... tml#209603 Dat ga ik nog goed bestuderen. Misschien kan ik er ook iets mee.

Hoe is het trouwens afgelopen met de naet therapie?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Plaats reactie