NAET Therapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

NAET Therapie

Bericht door zeeman »

NAET®is de afkorting voor „Nambudripad's Allergie Eliminatie Techniek". Met deze unieke methode kunnen allergieën aangepakt en geelimineerd worden. Ervaring heeft ons geleerd dat veel symptomen en aandoeningen zoals hoofdpijn, rugklachten, maagen darmproblematiek en ademhalingsproblemen vaak veroorzaakt worden door allergieën.

Aldus de website http://www.naet-europe.com/nl

Nu zit ik al jaren op een dieet zonder gluten en koemelk omdat ik die totaal niet verdraag. Ze vinden geen allergie in mijn bloed maar wel adviseert de internist om ze vooral niet te eten als ik ze niet verdraag. Verder verdraag ik slechts enkele soorten fruit. Ik denk erover om een afspraak te maken met een NAET therapeut.
Ook Jacob Teitelbaum van het boek "From Fatiqued To Fantastic" heeft goede ervaring met deze behandelingen. Hij raakte zelf (na lang tegenstribbelen) van de hooikoorts af en zegt in het onderstaande filmpje goede resultaten te hebben geboekt bij autistische kinderen:

http://www.youtube.com/watch?v=rWmJwznAIOU

Heeft iemand ervaring met NAET? Het hoeft uiteraard niet alleen te helpen tegen vermoeidheid en lage energie. Als ik voeding wat beter zou verdragen zou ik al blij zijn. Iemand..............?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

NAET Therapie

Bericht door asje »

Wat is die methode dan zo'n beetje, dat valt hier niet te lezen?
Life smells...
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

NAET Therapie

Bericht door zeeman »

asje schreef:Wat is die methode dan zo'n beetje, dat valt hier niet te lezen?

Door middel van spiertesten kijkt men welke stoffen men wel/niet verdraagt. De behandelaar heeft dus buisjes waar zogenaamde allergenen inzitten. De patiënt houdt zo'n buisje vast. Het lichaam reageert door te verzwakken of sterk te blijven. Zo spoort de behandelaar overgevoeligheden op. Daarna ligt de patiënt op zijn buik en houdt het buisje vast met de stof waarop hij verzwakt. Door nu enkele acupunctuur punten langs de ruggenwervel te prikkelen lost men de blokkade die veroorzaakt wordt door de stof op. Men noemt het een soort "reset" van de reactie op de stof. Zo kan het dus zijn dat mensen slecht reageren op vitamine c of bepaalde suikers. Door de reactie op die stoffen te neutraliseren komt het immuun systeem tot rust volgens de sites die ik heb gelezen. Ik heb van de week een afspraak, ik ga hier mijn bevindingen melden als ik geweest ben. Positief of negatief. Ik heb besloten het een kans te geven omdat ik veel zaken niet verdraag.

Hier een demonstratie:

http://www.youtube.com/watch?v=eB_1e0SonzU

Hier een item van Eenvandaag:

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/350 ... _in_opmars

Er zijn voorstanders en tegenstanders van deze alternatieve manier.
Gebruikersavatar
wendy123
Actief lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 okt 2009, 21:36

NAET Therapie

Bericht door wendy123 »

Ik heb het geprobeerd en het deed helemaal niets. Maar proberen kan geen kwaad natuurlijk.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

NAET Therapie

Bericht door zeeman »

wendy123 schreef:Ik heb het geprobeerd en het deed helemaal niets. Maar proberen kan geen kwaad natuurlijk.
Werden er wel stoffen gevonden waar je niet tegen kon? En heb je er helemaal niets van gemerkt? Was het een gekwalificeerde NAET therapeut die in dit lijstje voorkomt?

http://www.naet-europe.com/index.php?op ... 02&lang=nl
Gebruikersavatar
wendy123
Actief lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 okt 2009, 21:36

NAET Therapie

Bericht door wendy123 »

Op alle vragen ja. Hij was het in Amerika bij de oprichtster gaan volgen. En er werden heel wat stoffen gevonden waar ik niet tegen kon.
Moest het voor jou ook niet werken, dan is EPD nog een goed alternatief.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

NAET Therapie

Bericht door zeeman »

wendy123 schreef:Op alle vragen ja. Hij was het in Amerika bij de oprichtster gaan volgen. En er werden heel wat stoffen gevonden waar ik niet tegen kon.
Moest het voor jou ook niet werken, dan is EPD nog een goed alternatief.
Dank voor de info. EPD kende ik nog niet. Ben erg benieuwd wat ik mee ga maken van de week. Ik heb vaak slijmvorming en druk op de luchtwegen, vooral na het eten. Ondanks mijn strikte dieet zonder gluten en melk. Mijn gevoel zegt me dus dat er iets aan de hand is, maar ze hebben nooit iets in mijn bloed aangetoond van een allergie of iets. Dus ik ben gewoon overgevoelig voor sommige stoffen zei de dokter. We gaan het meemaken!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen, polpolrene.
Veel succes!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
wendy123
Actief lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 okt 2009, 21:36

Bericht door wendy123 »

Veel succes!
Gebruikersavatar
memsi
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:42

Bericht door memsi »

Ik ben zelf vier maal naar een NAET behandelaar geweest ,en voor mij is dat het meest ongeloofwaardige dat ik ooit gedaan heb :-(
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

memsi schreef:Ik ben zelf vier maal naar een NAET behandelaar geweest ,en voor mij is dat het meest ongeloofwaardige dat ik ooit gedaan heb :-(
Als ik het goed begrijp heb je er dus helemaal niets aan gehad ook. Was het een therapeut die was aangesloten bij de bekende lijst, vonden ze allergieën? Heb je er helemaal niets van gemerkt?
Gebruikersavatar
memsi
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:42

Bericht door memsi »

Ja, hij stond toen op die lijst ,denk dat hij nu met pensioen is .. Had de eerste maal gezegd welke allergieen ik had ,dus was het niet moeilijk zoeken voor hem .

Mijn voedingsallergieen heeft hij helemaal niet :-(

Een tip van mijn herboriste ,laat je darmen onderzoeken ,want daar onstaan alle allergieen ...
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

memsi schreef:Ja, hij stond toen op die lijst ,denk dat hij nu met pensioen is .. Had de eerste maal gezegd welke allergieen ik had ,dus was het niet moeilijk zoeken voor hem .

Mijn voedingsallergieen heeft hij helemaal niet :-(

Een tip van mijn herboriste ,laat je darmen onderzoeken ,want daar onstaan alle allergieen ...
Had hij jouw allergieën niet? Bedoel je die buisjes niet of iets?
Dank, ben net door de hele molen geweest. Maagonderzoek, colonCT-scan. Mijn maag is wat geïrriteerd, verder alles goed. En ik heb nog steeds een prikkelbare darm zoals ze dat noemen. Ik ken het GAPS-dieet en al die andere theorieën die stellen dat een "lekke" darm dat allemaal veroorzaakt. Misschien, maar met alle pre en pro-biotica, L-glutamine en herstellende soep en alles had ik er al lang vanaf moeten zijn lijkt me. Een lekke darm blijft niet eeuwig lek als dat de oorzaak al is.
Gebruikersavatar
memsi
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:42

Bericht door memsi »

De Naet behandeling is al een jaar of zeven geleden ,moet al eens goed nadenken :-) maar was met allemaal buisje en dan wat geklop op je rug ..
Gebruikersavatar
wendy123
Actief lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 okt 2009, 21:36

Bericht door wendy123 »

Dank, ben net door de hele molen geweest. Maagonderzoek, colonCT-scan. Mijn maag is wat geïrriteerd, verder alles goed. En ik heb nog steeds een prikkelbare darm zoals ze dat noemen. Ik ken het GAPS-dieet en al die andere theorieën die stellen dat een "lekke" darm dat allemaal veroorzaakt. Misschien, maar met alle pre en pro-biotica, L-glutamine en herstellende soep en alles had ik er al lang vanaf moeten zijn lijkt me. Een lekke darm blijft niet eeuwig lek als dat de oorzaak al is.
Ja die dieten ken ik ook en ik werd er alleen maar zieker van. Van alle probiotica trouwens ook. En ik heb ze echt allemaal geprobeerd. Verschillende uit Amerika laten overkomen ...
Heb je al eens aan fecal matter transplant gedacht? Het was voor mij een kleine hulp. Het deed geen wonderen, maar alle kleine beetjes helpen. En veel beter dan al die probiotica en diëten (die eigenlijk voor alles behalve je darmen mega ongezond zijn).
Plaats reactie