cannabis-/wietolie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Verder weet ik er niets van af, maar kreeg dit toegestuurd.
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

Kritiek op medicinale staatswiet: slecht en duur. Terwijl de politiek druk bezig is met de voorbereiding van het wietexperiment, weten maar weinig mensen dat de Nederlandse overheid al ruim vijftien jaar zelf medicinale wiet laat telen en die verkoopt in binnen- en buitenland. Maar hierbij blijkt veel mis te gaan.
Staatswiet van Bedrocan https://www.npostart.nl/nieuwsuur/26-09 ... ON_1290370

Medicinale staatswiet al 15 jaar “slecht en duur” https://www.mediwietsite.nl/medicinale- ... quote]Deel 3: De kritiek op Nederlandse staatswiet

Het derde en laatste deel van de reeks brengt de kijker weer terug naar Nederland. In deze aflevering komen diverse experts aan het woord die hun mening geven over 15 jaar medicinale staatswiet.

De conclusie is unaniem: Nederland heeft gefaald met medicinale staatswiet en zal ook falen met staatswiet voor coffeeshops.

In het item kijken onder meer advocaat Maurice Veldman, apotheker Charles Wauters en patiënt Ruud Hillebrand naar wat er de afgelopen 15 jaar nu precies is misgegaan. En dat is een hoop, zo blijkt uit hun verhalen.

Als grote schuldige wordt het Bureau voor Medicinale Cannabis (BMC) aangewezen. Deze overheidsorganisatie is sinds 2001 verantwoordelijk voor de productie van cannabis voor medicinale en wetenschappelijke doeleinden en sinds 2003 is de organisatie operationeel.

In dat jaar werd alles anders. Allerlei leveranciers met ervaring, die goede kwaliteit mediwiet leverden aan apotheken tegen een lage prijs, werden aan de kant gezet. Ontheffingen werden stopgezet, kennis vloeide weg en bedrijven gingen failliet. En dat allemaal omdat het BMC koos voor één nieuwe leverancier, Bedrocan.

Dit bedrijf leverde vervolgens wiet van slechte kwaliteit tegen een veel hogere prijs waardoor patiënten de wiet uit apotheken gingen mijden. Ze kregen niet meer wat ze gewend waren waardoor het systeem dat juist voor patiënten is bedoeld, instortte.

Patiënten voelden zich in de kou gezet, zo beaamt ook Hillebrand die mediwiet gebruikt om de bijwerkingen van zijn HIV-medicatie dragelijk te maken.

“Ik kon terug naar de coffeeshop, want dat spul was niet te roken. En ik was niet de enige die er zo over dacht”, vertelt hij aan Nieuwsuur. “Enorm protest stak op vanuit patiëntenorganisaties. Maar wij werden weggezet als schreeuwlelijkerds en als mensen die onwaarheden vertelden. Er is nooit naar ons geluisterd.”

De kritiek op het BMC en Bedrocan van gebruikers en andere telers is dus dat zij te duur zijn en slechte wiet leveren. Die kritiek duurt nu al 15 jaar, maar wordt niet tot nauwelijks gehoord. Nieuwsuur heeft beide organisaties overigens gevraagd om een reactie, maar daar is niet op ingegaan.

Ook de bekende cannabisadvocaat Maurice Veldman is helder in zijn mening over de gang van zaken. “Door het BMC hebben we een grote achterstand op de rest van de wereld. We stonden voorop en nu bungelen we achteraan. En die achterstand gaan we niet inhalen. Dat is schandelijk!”[/quote]
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ach ja.

Aan de boodschap van de overheid van "red je zelf maar" geven wij toch al 10/20/30 jaar of meer gehoor?

Dat hierover geen reden tot verbazing is, is misschien BIJNA nog wel het ergste.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Gebruikersavatar
noatjuh
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 nov 2016, 16:41

Bericht door noatjuh »

Ik kreeg van dr Visser het advies om CBD olie te gebruiken tegen neuropatische pijnen. Hij was niet negatief over het feit dat ik 's avonds wietolie gebruikte en paste het in in zijn advies, dus (opbouwend) met 1 druppel per keer naar) 2 maal per dag 5 druppels CBD en 's avonds 5 druppels wietolie. Hij was ook op de hoogte van Suver Nuver (hij vroeg er speciaal naar om te kijken of het wel zuiver zou zijn, namelijk).
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

noatjuh schreef:Ik kreeg van dr Visser het advies om CBD olie te gebruiken tegen neuropatische pijnen. Hij was niet negatief over het feit dat ik 's avonds wietolie gebruikte en paste het in in zijn advies, dus (opbouwend) met 1 druppel per keer naar) 2 maal per dag 5 druppels CBD en 's avonds 5 druppels wietolie. Hij was ook op de hoogte van Suver Nuver (hij vroeg er speciaal naar om te kijken of het wel zuiver zou zijn, namelijk).
@noatjuh, goed te horen dat Visser met de tijd mee gaat(?) met neuropathische pijn werd in mijn tijd niet veel gedaan of werd zware pijnmedicatie voorgesteld. Welk percentage CBD olie heeft Visser aangeraden? Eigen ervaring met wietolie Suver Nuver is goed is zuivere full spectrum wietolie met THC, CBD, CBN, CBG, THCV, CBC, THCA, CBDA en wordt getest.
De full spectrum wietolie kan juist ook worden ingezet voor neuropatische pijn. Waarom gebruik je wietolie ook niet voor overdag? Wat betaal je voor CBD olie? Suver Nuver heeft ook CBD olie in assortiment.
Gebruikersavatar
noatjuh
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 nov 2016, 16:41

Bericht door noatjuh »

Ik gebruik om te beginnen 2,75% van Jacob Hooij (volgens dr Visser betrouwbaar). Overdag gebruik ik geen wietolie, omdat het de rijvaardigheid zou kunnen beinvloeden en ik afhankelijk ben van mijn auto (anders moet ik altijd in mijn rolstoel). Ik kon de CBD van Suver Nuver niet vinden. De CBD is nu veel duurder dan de wietolie, 20 euro per flesje.....
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

noatjuh schreef:Ik gebruik om te beginnen 2,75% van Jacob Hooij (volgens dr Visser betrouwbaar). Overdag gebruik ik geen wietolie, omdat het de rijvaardigheid zou kunnen beinvloeden en ik afhankelijk ben van mijn auto (anders moet ik altijd in mijn rolstoel). Ik kon de CBD van Suver Nuver niet vinden. De CBD is nu veel duurder dan de wietolie, 20 euro per flesje.....
@noatjuh, als je met auto moet rijden begrijp ik dat je wietolie overdag niet wilt gebruiken. CBD olie 2,75% van Jacob Hooij €20,- is duur en in gebruik voorstel van Visser 5 druppels per keer eerder op in vergelijking met CBD olie 1:1 Suver Nuver kost €15,- en heeft hoger percentage CBD staat op bestelpagina Suver Nuver en minder van nodig 1 druppel per keer.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik weet niet of de cbd olie van de tuinen heet inmiddels holland en barret ook goed is? Mijn nicht gebruikt deze en daar heb je vaak acties twee voor de prijs van 1 misschien een idee?
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

sterre schreef:Ik weet niet of de cbd olie van de tuinen heet inmiddels holland en barret ook goed is? Mijn nicht gebruikt deze en daar heb je vaak acties twee voor de prijs van 1 misschien een idee?
@sterre, is CBD olie van Jacob Hooij heeft laag percentage CBD. Bij neuropatische pijnen is CBD olie met hoger percentage CBD nodig.
Gebruikersavatar
noatjuh
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 nov 2016, 16:41

Bericht door noatjuh »

Ik ga kijken of ik kan berekenen hoeveel druppels ik van de CBD van Suver Nuver nodig heb ten opzichte van die van Jacob Hooij. Ik zg nu op de site van SUver Nuver dat ze ook CBD hadden, met volens mij een percentage van ongeveer 7% als ik het goed begrijo.....
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

noatjuh schreef:Ik ga kijken of ik kan berekenen hoeveel druppels ik van de CBD van Suver Nuver nodig heb ten opzichte van die van Jacob Hooij. Ik zg nu op de site van SUver Nuver dat ze ook CBD hadden, met volens mij een percentage van ongeveer 7% als ik het goed begrijo.....
@noatjuh, CBD van Jacob Hooij heeft laag percentage CBD 2,75% 10ml kost €20,- 10 druppels per dag volgens Visser het zal weinig tot niets doen voor neuropatische pijnen.
CBD van Suver Nuver heeft 7.94% CBD en 7.16% CBDA 10ml kost €15,- start met 1 druppel per keer 2 druppels per dag. Rekensom is gauw gemaakt --> tel uit je winst qua kosten en effectiviteit behandeling van neuropatische pijnen.
Gebruikersavatar
noatjuh
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 nov 2016, 16:41

Bericht door noatjuh »

Ga ik doen, zodra deze CBD op is!
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

@noatjuh, gebruik je ook nog andere reguliere medicijnen via Visser of andere artsen? Let op interactie CBD met andere medicijnen https://www.mediwietsite.nl/cbd-en-inte ... ote][u]CBD kan afbraak medicijnen remmen[/u]
CBD kan de P450 enzymen die verantwoordelijk zijn voor de afbraak van bepaalde geneesmiddelen remmen. Door het remmen van deze enzymen wordt de medicatie minder goed afgebroken en kan de concentratie van het betreffende geneesmiddel in het bloed verhogen.

Dit kan onder gecontroleerde omstandigheden een voordeel zijn, want je hebt dan minder nodig voor dezelfde werkzaamheid. Echter kan het onder niet-gecontroleerde omstandigheden gevaarlijk zijn omdat het ervoor kan zorgen dat de concentratie van het geneesmiddel in het bloed te hoog wordt en daardoor de kans op ernstige bijwerkingen vergroot.

CBD en geneesmiddelen
Naast de onderstaande lijst zijn er nog veel meer geneesmiddelen die door het P450 enzymsysteem worden afgebroken. Het is bij gebruik van dat soort geneesmiddelen dus altijd verstandig om de behandelend arts te vragen of het geneesmiddel dat je gebruikt wordt veranderd of afgebroken door de groep P450 enzymen.

Lijst met geneesmiddelen die interageren met CBD:
- Anti-epileptica
- Antidepressiva
- Bètablokkers
- Antipsychotica
- Benzodiazepines
- Statines
- Bloedverdunners
- Steroïden
- NSAID’s
- Antibiotica

Indien dit het geval is dan is het aan te raden om (vooral bij hoge doseringen) voorzichtig om te gaan met CBD supplementen en de dosering van het geneesmiddel – in samenspraak met de behandelend arts – eventueel gecontroleerd te verminderen.[/quote]
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

@noatjuh, aanvullende informatie bij gebruik CBD olie én wietolie van Suver Nuver. Let op dat je aantal uur (vijf uur) tussen 2 doseringen CBD houdt voor goed opbouwen van spiegel. Laatste CBD dosis voor 16.00 uur nemen.
Hoe laat in avond neem je wietolie van Suver Nuver? Tussen laatste dosis CBD en dosis wietolie voor slapen moet voldoende uren zitten. Wietolie van Suver Nuver bevat ook CBD belangrijk is dat extra CBD die je neemt werking van wietolie niet overruled. Ga er verstandig en secuur mee om is belangrijk.
Plaats reactie