acupunctuur

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Het werkt zo te lezen wel enigzins, er komt alleen een nieuw ( en vermoedelijk belangrijker ) probleem boven dat aandacht behoeft.
Het wegduwen van gevoelens waardoor je als een robot leeft.
En de reden van het over de grenzen heen gaan.

Bij ME zitten er vaak meerdere klachten over ( en misschien wel door elkaar) elkaar heen.

Hartelijke groetjes, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
bambi
Beginner
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 mar 2007, 14:51

acupunctuur

Bericht door bambi »

Topic samengevoegd. Admin

Ik vroeg mij af of er al iemand is geweest die acupunctuur geprobeerd heeft en zoja wat vond je ervan?
what a beautiful day
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

acupunctuur

Bericht door Lea »

Vroeger heb ik het geprobeerd tegen migraine en spanningshoofdpijn. Het werkte enkel wat ontspannend, maar het effekt duurde nooit lang.
Gebruikersavatar
bambi
Beginner
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 mar 2007, 14:51

acupunctuur

Bericht door bambi »

jammer om te horen :( ik ga het misschien proberen..kan geen kwaad denk ik
what a beautiful day
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

acupunctuur

Bericht door metoo »

Bij mij heeft het nooit veel opgeleverd helaas....hooguit wat ontspanning idd, maar dat is natuurlijk ook wel wat waard soms ;-)
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

acupunctuur

Bericht door blossom »

samengevoegd. admin

Wie van jullie heeft al acupunctuur geprobeerd en wat zijn jullie ervaringen?
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

acupunctuur

Bericht door Lea »

Het is al jaren geleden en het was in hoofdzaak tegen de migraine.
Een beetje een ontspannen gevoel dat heel vlug verdwenen was.
Het was iemand die in China zijn opleiding had gehad en in Antwerpen en Londen een praktijk had, dus wel een goede acupuncturist.
Maar ik had vaker zulke ervaringen, het helpt een beetje maar nooit voor lang.
Nu houd ik me al jaren bij osteopathie. Het helpt veel meer, maar ook maar voor een paar dagen...
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

acupunctuur deed niets;
chinese kruiden hebben een tijdje geholpen.
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Wel ervaring mee, maar dat is voordat ik de diagnose ME kreeg.
Het heeft toen bij mij niets geholpen.
alley
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 nov 2009, 13:35

Bericht door alley »

Ik ben een tijd onder behandeling geweest, heeft helaas niets geholpen.
Ik ben 1 week van mn koude voeten af geweest maar daarna kwam dat gewoon weer terug. Na een hele tijd van behandelingen heeft mn acupuncturist zelf gezegd dat hij niet meer verwacht dat hij me kon helpen, het heeft niet het gewenste resultaat gehad. We zijn in goed overleg ermee gestopt.
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Bericht door blossom »

Het lijkt wel alsof alles een klein poosje helpt...
Gebruikersavatar
dvb210
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 jul 2012, 17:06

Bericht door dvb210 »

Mijn manueel therapeut doet een studie over acupunctuur. Nu heeft ze gevraagd of ik bij haar wil komen als proefkonijn voor leerbehandelingen. Ze wil dan gaan zoeken hoe ze mij met acupunctuur meer energie zou kunnen geven. Wat denken jullie? Doen? Of niet?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik geloof er niet zo hard in maar als je het zo aangeboden krijgt en het kost je niet te veel om erheen te gaan zou ik zeggen: doen! Je weet maar nooit en dat is ook wel interessant.
Life smells...
Gebruikersavatar
thijmen
Beginner
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 sep 2011, 01:30

Bericht door thijmen »

Ik kan niet slapen, dus dan maar ff wat anders doen en waarom niet mijn ervaring met acupunctuur opschrijven.

Ik heb nu 7 behandelingen gehad en ik merk wel verschil. Vooral na de 3e keer (wat erg snel is) had ik echt zoveel meer energie dan ervoor. Tegen de pijn boekt de acupuncturist echter weinig vooruitgang.

Waar ik wel echt verbetering in merk is de hoeveelheid energie. Is niet hetzelfde als moeiheid ben ik achter gekomen. Ik ben nog steeds moe, maar wel met energie. Dingen doen kost minder. Ook mijn inspanningsintolerantie is afgenomen, dus ben daar enorm blij mee. De 2e keer dat het echt significant beter gaat.

Ben nu bijna 2 jaar ziek, maar nog steeds jong en dan schijnt herstel nog gemakkelijker. Als ik vast kan houden hoe het mu gaat ben ik al heel blij. :D

Laatste paar keer hadden minder effect al lijkt er dus ook een stricturele verbetering (voorlopig dan). Als volgende behandelingen niet het gewenste effect hebben ga ik in het voorjaar het nog eens proberen omdat het voorjaar de beste tijd voor verbetering is.
In the practice of tolerance, one's enemy is the best teacher.

-Dalai lama
lionheart
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 06 jan 2013, 23:57

Bericht door lionheart »

Acupunctuur kan zeker wat verbetering geven, maar verwacht geen wonderen. Ik moet zeggen dat dit de enige alternatieve therapie is die voor mij iets doet (ik doe het nu zo'n 3 jaar). Wel verschilt het resultaat erg per behandeling. Soms, tijdens de behandeling, krijg ik een enorm zwaar gevoel in m'n hoofd en de dagen erna ben ik extra moe...echt helemaal gesloopt. De andere keer voel ik meer energie in mijn lichaam meteen na de behandeling en gaat het net dat stukje beter, waardoor ik een maand iets meer aankan.

In mijn geval voel ik in ieder geval dat er iets gebeurt in mijn lichaam. Het is alleen niet te voorspellen op welke manier dit uitpakt (want je energie is elke keer anders als je voor een behandeling binnenstapt), maar het kan zeker in periodes bepaalde klachten verminderen (en alles is mooi meegenomen, toch ?).

Voor mij is 1 keer per 1 à 2 maanden goed. Soms ga ik langer niet en merk ik toch dat de laatste behandeling niet zo lang standhoudt (dus mocht je het doen, dan wel met enige regelmaat). Ik denk dat dit de enige behandeling is die ik langer zal blijven doen.
Volg je gevoel, kom voor jezelf op en blijf vechten !
Plaats reactie