iemand ervaring met taurine?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Bericht door kel »

Hmmm bedankt voor de tip! dan moet ik die ook maar eens aanschaffen.
Net nieuwe pot besteld bij homeopaat maar aks die op is...
goede tip bedankt.
En bij jouw is daarmee dus alle trillengen etc weg?
Als je ermee zou stoppen denk je dan dat het net zo hard weer terug komt... of wat het een tekort die nu is opgelost denk je??
lovessea
Beginner
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 dec 2012, 17:21

Bericht door lovessea »

ik gebruikte metarelax. Hoge dosis magnesium en Taurine... Ik werd alleen 'snachts steeds wakker met hartkloppingen. Mijn therapeut dacht van niet, maar mijn cardioloog dat het kwam van de Taurine. Goed, toen ik gestopt was werd ik 'snachts niet meer wakker van de hartkloppingen.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Appelzuur

Bericht door zeeman »

Barb70 schreef:Ik gebruik Magnesium Malaat van het merk nutramedix, dan hoef je niet naar het toilet, bij andere magnesium soorten zou dat teveel zijn.
Ik slik nu dagelijks 3 X 1000mg magnesium (dat is dus 3 gram) magnesiummalaat per dag. Ik gebruik die van Now foods en dan krijg je dus 3 keer 150mg elementaire magnesium binnen. De rest is appelzuur. Dat is de reden dat je er niet van naar de WC hoeft. Je slikt namelijk niet pure magnesium maar magnesium in een verbinding. 450mg elementaire magnesium is kennelijk niet genoeg om laxerende effecten te ervaren. Moet zeggen dat magnesiummalaat me erg goed doet. Weet niet of het nu komt door de magnesium of de -malaat (appelzuur). Of misschien wel door beiden. En weetje, het maakt me ook niet echt uit. Kreeg het ooit aangeraden door mijn therapeut en het werkt voor mijn energie en tegen spierpijnen en spierkramp. Ik vind het fijn spul! Anderen reageren misschien beter op magnesiumcitraat.
Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

Appelzuur

Bericht door jasmine »

Ik gebruik taurine 500 mg van Springfield op voorschrift arts
Die is heel zuiver, geen klachten
Goed voor slapen, het hart en veel andere dingen

Ik gebruik trouwens ook dezelfde magnesium malaat
We never know what is enough until we know what is more than enough,
Billie Holiday
Gebruikersavatar
genieprog
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2014, 16:12

Metarelax en hartkloppingen

Bericht door genieprog »

Ik gebruik zelf ook metarelax, moet zeggen dat ik zelf ook last heb van hartkloppingen, maar ik dacht dat dit kwam van het feit dat ik last heb van mijn bijnieren. Ik weet niet wat je betaald, maar ik heb een site gevonden met vrij lage prijzen en redelijk snelle levering: http://www.voedingssupplementennederlan ... blets.html

Ik zal zelf ook eens even proberen om wat taurine te gebruiken, kijken of de hartkloppingen minder worden, vrij irritant bij het in slaap vallen.

Groetjes.[/url]
lovessea
Beginner
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 dec 2012, 17:21

Bericht door lovessea »

Genieprog,

Je schrijft dat je Taurine wil gebruiken of de hartslag minder wordt. Als je mijn verhaal lees, zie je dat juist door de Taurine de hartkloppingen kwamen, dus zou het erger moeten worden als je Taurine neemt.
Plaats reactie