Dokter Duchateau - Bilzen

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Dokter Duchateau - Bilzen

Bericht door nasa »

Iemand ooit bij dokter Duchateau in Bilzen geweest? Hij is orthomoleculair arts, geloof ik (als ik nu eens wist wat dat betekende :lol:) Holistisch, dat weet ik wel :P
Ik kreeg via via de tip om hier te gaan. Een meisje met FM dat ik ken is erg goed geholpen door deze dokter. Ze kreeg magnesiuminfusen.

Hij heeft vrij spreekuur vanaf 22.30u ( :shock: ) Dus vanavond ga ik er met mijn vader naartoe. Op een afspraak moet je maanden wachten. Ik hoop dat hij mij kan helpen om weer iets sterker te worden. Zeker nu na mijn instorting.

Zo maar eens mijn spulletjes pakken en kijken hoe lang we moeten rijden. Heb een flesje aquarius bij, pas ontdekt dat dit je even energie geeft (alleen voor nu hoor, verder geen nep energie creeëren). Iets om te eten. En op aanraden van het meisje dat ik ken, genoeg dekentjes en kussentjes om laaaaang te wachten.
Ben benieuwd...
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Dokter Duchateau - Bilzen

Bericht door imaginary »

Ik heb nog nooit van deze dokter gehoord en wat een bizarre spreekuur tijd :| Ben wel heeel benieuwd naar je ervaring ... succes!
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ik heb het adres ook van iemand gekregen maar ben er nooit geweest.
Ik wens je heel veel succes en hoop dat het wachten meevalt.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

Van 6 tot 9 's morgens ging ook, dan liever 's avonds hoor. Heb lekker lang geslapen vandaag. Maar het zal vermoeiend worden. Hoop dat het iets oplevert. Hij zou wel meteen zeggen als hij niks voor je kan doen.
Gebruikersavatar
cieke
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 nov 2010, 09:38

Bericht door cieke »

@ nasa,

De patienten kunnen tss 6 en 9 uur komen. Hij begint om 9uur. s'Nachts werkt hij meestal door tot 2 uur. Heb horen zeggen dat hij daarna nog gaat joggen. Die man is één brok energie.
Iets voor ons om jaloers op te zijn.
Hij doet bio-resonantie testen en ziet zo welke tekorten je hebt. Hij geeft dan een orthomoleculaire behandeling met vitamines en voedingssupplementen.
Ik had al meteen de eerste keer een magnesiumbaxter gekregen en ook ozon. Om de 3 tot 4 weken ga ik dan terug. Maar dit kan voor jou ook anders zijn. Heb mijn behandeling al eens beschreven op de blog van Niessie. Zelf krijg ik nu nog 1 keer magnesium en daarna een behandeling om de ontstekingen te bestrijden.
Hopelijk zal het je helpen. Veel succes.

groetjes, cieke
Gebruikersavatar
fez
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:36

Bericht door fez »

ik ga ook bij deze dokter.

Om de 2 a 3 weken haal ik o.a ozon + magnesiumbaxter.

heel tevreden over deze dokter. Vandaag nog daar geweest.
het is er wel heel druk van s morgens tot s nachts.
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

Ben geweest... Wel een beetje raar allemaal... :oops: Ik had wel veel geluk, er waren maar 2 wachtenden voor me!

Is dat nu orthomoleculair? Zo met die flesjes en dan je arm naar beneden duwen en zo kijken wat je tekort hebt of wat niet goed werkt? Heb ik ooit al eens gehad, nooit iets mee gedaan :oops:

Mijn lever, pancreas en lymfesysteem was niet goed. Van mijn lever wist ik dat al wel, die doet ook soms pijn. Verder zat ik wss vol met ontstekingen.

Heb een natrium... (bicarbonaat?) baxter gehad... Om me van de ontstekingen overal af te helpen. Ook ozon, voor energie. Mijn bloed was erg donker van kleur, echt tegen zwart aan. Veel te weinig zuurstof dus. Heb ik eindelijk mijn bewijs daarvoor, nah! Na de ozon ging mijn bloed mooi rood zien. Ook in de plakker op mijn arm nu, zo helder rood is mijn bloed nooit!
Over 3 weken weer terug, voor hetzelfde. Later als ik sterker ben misschien magnesium.

Verder nog druppels en supplementen op voorschrift. Ik weet niet precies wat allemaal... Kon hem niet zo goed volgen :oops: Werkt hij toevallig ook met bach bloemen? Want ik meende de naam van een remedie te horen.
Voor mij allemaal ietsje te vaag... maar die baxters he, op dit moment wil ik dat echt proberen :oops: Ik wil het een kans geven, je weet nooit!

(Mag ik me stiekem ook vragen stellen bij de hygiëne daar? En het nachtelijke uur? etc?)
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Bach remedie is een bekende methode en homeopatisch. Je zit btw niet bij Lelystad he? Anders ben je nu bezig het contract te breken.
Gebruikersavatar
cieke
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 nov 2010, 09:38

Bericht door cieke »

@ nasa,

Stuur je straks nog en pb' tje. Heb problemen met mijn laptop.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Wat bedoel je met de hygiëne ?
En wie wil iets vertellen over het kostenplaatje ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

senna schreef:Wat bedoel je met de hygiëne ?
En wie wil iets vertellen over het kostenplaatje ?
(Ik PB je zo ook even, maar kostenplaatje valt eerrrg goed mee!)
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

stargazertje schreef:Bach remedie is een bekende methode en homeopatisch. Je zit btw niet bij Lelystad he? Anders ben je nu bezig het contract te breken.
Nope, ben Belg. Raar, een contract... Dan mag je bepaalde dingen niet doen? 't Is toch nog altijd je eigen lijf?

Ik ken idd de bach remedies ook, omdat mijn beste vriendin bezig is met een opleiding tot consulente. Maar de aanpak is normaal anders... daarom verbaasde het me om een naam van een remedie te horen.
Gebruikersavatar
cieke
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 nov 2010, 09:38

Bericht door cieke »

@ nasa,

De test met de arm is een kinesiologie-test. Het behoort tot de bioresonantietherapie.
Het is een test op "indicatorspieren", om te zien hoe je lichaam reageert op bepaalde stoffen en energieën, zoals allergenen, toxinen, pesticiden, medicijnen. De patient kan de indicatorspier, dus in dit geval de arm omhoog houden tegen de druk van de therapeut als de te testen stof acceptabel is. Als de stof schadelijk is, kan dit niet.
De orthomoleculaire behandeling bestaat uit vitaminen, voedingssupplementen en enzymen.
Homeopathische druppels en bachbloesems worden nog extra gegeven.

Ga je nu nog een pb sturen.
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

Dankje cieke, voor de uitleg!

Ik wist dat het een test was om te kijken waar je problemen mee had. Heb het ooit gehad, maar dan met mijn vingers, voor voedingsstoffen. Is het normaal dat ik mijn arm nooit tegen kon houden?

En ja, homeopathie... baadt het niet dan schaadt het niet he. Mensen van Skepp hebben zo toch eens een "overdosis" homeopathie genomen :mrgreen: Dus ik neem ze, maar kan er moeilijk in geloven.

Heb zo wel eens een kinesiologe gezien, die ik echt niet moest. Gevaarlijk was die. Die zou je doen stoppen met medicatie.
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

Dus dit topic zou beter in het alternatief hoekje staan :P
Plaats reactie