Neuraal therapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

Heel veel sterkte Marlene!! Hopelijk komt het op z´n pootjes terecht en kan je zoon weer snel games spelen!
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Zelf afzien is erg maar je kind zien lijden...pfff. Ik leef met je mee. Hopelijk gaat het elke dag wat beter. Veel sterkte !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Nog veel sterkte en hopelijk snel beterschap! X
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

ach wat naar,
goed dat ze hem laten blijven tot de pijn onder kontrole is..
als dat gebeurt, gaat het vast snel beter met hem, dat hoop ik.
ik zou nog effe wachten met beslissen om je eigen operatie uit te stellen,
want die is ook hard nodig!
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Wat een ellende!
Ik hoop dat je zoon snel minder last van pijn heeft.
Sterkte!
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

De zoon is vandaag op eigen verzoek naar huis mogen meegaan. Het gaat gelukkig een pak beter ook. Hij heeft weer kleur gekregen :)

Ik ben blij dat de jongste net op vakantie is vertrokken met een vriendje want vrees dat het extra geloop anders meer vervelende gevolgen had gehad. Gelukkig is hubby niet veeleisend geweest op vlak van warme maaltijden e.d. de afgelopen dagen.

Pijn in gewrichten zoals vingers, tenen en vooral linkerheup beginnen aardig op te spelen. Gisteren heb ik voor het eerst in jaren een doosje Apranax opgeduikeld uit de medicijnkast want de schietende pijn voorspelt weinig goeds. Jammer want pijnstillers van deze klasse is het laatste wat ik wilde nemen in mijn behandelingsplan. Ze verpesten vaak het goede werk en inspanningen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Gelukkig is je zoon al wat beter en terug thuis, dat bespaart je veel geloop naar het ziekenhuis.
Hopelijk moet je niet te lang Apranax nemen, bescherm je maag maar extra dan.
Sterkte en veel beterschap X
elias
Actief lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 12 okt 2012, 20:00
Locatie: Gelderland

Bericht door elias »

Vandaag 2e sessie achter de rug, merk er nog steeds niets van! Vind ik eigenlijk ook wel logisch, lijkt me sterk dat door neuraaltherapie (of een of ander alternatieve therapie) ME kan worden genezen of aanzienlijke verbetering bereiken.
''sometimes the hardest thing and the right thing are the same''
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ elias

genezen zal je er niet door inderdaad. Het zal wel de conditie kunnen creëren waardoor je lichaam sneller en makkelijker kan genezen. Alsof je stenen uit een veld haalt dat je wil bezaaien.

Ik kreeg wel een iets andere behandeling dan jou heb ik begrepen uit de eerste posting.
Is ze nog steeds dezelfde? Geen warmte-explosie gehad bij de inspuiting ditmaal?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Amai, wat erg allemaal!

hopelijk geneest je zoon echt snel, en ik hoop toch dat je beslist om je eigen operatie wel laten door te gaan...zoveel te sneller dat eruit is, zoveel te beter.

Ik hoop ook dat je dan nadien weer een stukje verder opknapt, alle beetjes helpen, en je hebt al een weg afgelegd...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Lieve Marlène,

Wat een pech voor je puber,
en jou.
gelukkig is hij weer thuis,om lekker op te knappen,
je zal zien hoe gauw pubers opknappen.
ik hoop dat je je eigen operatie door laat gaan,
en die troep zo gauw mogelijk gestopt word.
probeer tot die tijd zelf zoveel mogelijk bij te tanken.
jammer dat je pijn klachten weer terug zijn.
ik leef met je mee hoor.
dikke knuffel

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Hoi Marlène, ik lees het nu pas van de schouder van je zoon. Wat een pech (en extra stress) weer :-(. Ik hoop dat het inmiddels allemaal een stuk opgeknapt is en dat je nog overeind blijft. Sterkte met alles!
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Dank je wel stier. Met de zoon gaat het gestaag beter. Hij heeft vooral veel last van de verplaatste nekwervels die ze niet kunnen rechtzetten met de gebroken schouder. Gisteren toch maar spierontspanners gaan vragen bij de huisarts en gelukkig net op tijd want die dingen mogen niet meer verkocht worden vanaf 1 september blijkbaar.

Met mij gaat het s.u.p.e.r. vergeleken met enkele weken geleden eigenlijk. Gek hoe een paar procenten een wereld van verscil kunnen maken.

Ik profiteer er veel te veel van maar ben nu even aan het aftasten hoe ver ik kan gaan want ik wil graag weer gaan werken in de toekomst en moet ontdekken hoe lang ik op de been kan blijven.

Niet dat ik uitga of dergelijke, ben mijn huis na jaren totale verwaarlozing aan het opruimen. Dan denk je ooit een mooi huis te hebben gekocht, eindig je door ziekte in een schimmelend krot.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Marlène

profiteer er maar lekker van hoor,
fijn dat je zo goed gaat.
gelukkig knapt je puber weer lekker op :) :wink:

in het ZH bleek dat ik een Calium te kort heb,
ik heb infuus gehad met Ceclor ,en daarna Tabletten.
maar ik ben al die AB zo zat.
weet jij een gezonde oplossing ,wat ik kan doen?

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Mari
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:48

Bericht door Mari »

Hoihoi,

Marlene, wat fijn dat je je momenteel vrij goed voelt! Is dat te danken aan de antibiotica en antiviralen die je neemt, denk je?

Ik heb vandaag geprobeerd om jouw zoektocht naar mogelijke infecties (Lyme, Bartonella, Babesia) terug te lezen in deze draad, in de hoop daar veel van op te steken.
Het voelt een beetje ontmoedigend als ik lees hoe veel moeite en tijd het jou (en ook veel anderen) heeft gekost om enige duidelijkheid op dit vlak te krijgen.

Zelf heb ik gisteren voor het eerst de documentaire "under our skin" gezien en deze heeft veel indruk op me gemaakt moet ik zeggen. Ik heb ook de checklists uitgeprint die een van jullie hier op het forum gelinkt had. Ik heb kenmerken van zowel Babesia, Bartonella maar vooral heel veel van Lyme. Na alles wat ik te weten ben gekomen lijkt het mij bijzonder onwaarschijnlijk dat geen een van deze infecties een rol zouden spelen bij mijn ziektebeeld.

Maar wat nu dan he? Ik ben vorig jaar getest door de neuroloog in Maastricht op Lyme en die test was negatief. Toen ik navraag deed bij de arts wist ze echt niet om wat voor test het ging maar ze kon er wel over vertellen dat deze meer dan 98% sensitief was! Dat geloof ik natuurlijk niet meer nadat ik me een beetje in dit onderwerp verdiept heb.

Maar hoe kom ik nou aan een postieve test (aangenomen dat ik daadwerkelijk besmet zou zijn met 1 of meer van deze beestjes)?

Heb jij een idee, na alles wat jijzelf doorstaan hebt om aan een positieve test te komen, wat de beste of snelste route is? Welke test, welke labs, welke artsen? Ik zie door de bomen het bos (met teken;-) niet meer op het moment. Ik woon overigens in Nederland.

Uit die documentaire begrijp ik ook dat Lyme een enorm economisch en politiek beladen ziekte is. De amerikaanse artsen in die film worden zelfs vervolgd voor het voorschrijven van langdurige anti-bioticakuren aan chronische Lyme-patienten. Echt heel treurig. Maar dat verklaart wel meteen waarom het niet mogelijk is om een goede Lyme dokter te vinden op internet. Ze zijn bang en zullen absoluut geen openbare reclame maken voor hun controversieel gevonden opvattingen.

Als je tips voor me hebt, Marlene, of iemand anders hier die verstand heeft van dit onderwerp, dan hoor ik het erg graag!

groetjes, Mari
Plaats reactie